Gå til innhold

- Neste iPhone blir en mindre oppdatering


Anbefalte innlegg

Hehe nei, men de 2 var som erteris en stund. Men open source hadde en stund 2 brukere hvor han brukte den ene brukern til å backe seg selv opp med. Han ble bannet men kom tilbake siden kontoen på gamer.no ble overført til diskusjon.no.

Og da synes jeg det blir for dumt å kalle zepticon for ett troll når man selv er ett gigantisk ett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

@RamGuy: Veldig veldig bra skrevet.

 

Essensen i det du skriver er at det ikke finnes noen fasit, og at det hele baserer seg på hver enkelt personlige oppfatning og TRO. Og der er nøkkelordet som jeg tror forklarer det som skjer gang på gang, i artikkel etter artikkel.

Hver gang en av de store lanserer noe nytt så begynner folk å TRO både positivt og negativt om dette produktet.

Om troen til folkene er faktabasert eller ikke er for mange revnende likegyldig. De har tross alt førstehåndskunnskap om neste generasjon Apple/Samsung/Nokia produkt eller hva ? Og vet selvfølgelig bedre enn de største markedsavdelinger i verden hva som er strategisk smart å bruke milliarder av kroner på ?

 

Tro..... Det henger sammen med religion det. Og der religion er involvert så har man fanatikere. Jeg skal ikke påstå at jeg vet 100% hva en fanatiker er og står for, og jeg gidder heller ikke slå det opp. Men det jeg vet er at det er håpløst å diskutere med en fanatiker. Selv fakta som er vitenskapelig bevist preller av på fanatikere. De eneste som kan endre trosretningen til en fanatiker er en øvrighet innenfor religionen.

 

Ett eksempel jeg kommer på i farten som dessverre teller i Apple's disfavør er Steve Jobs gamle uttalelse om at 3,5" var max størrelse for en telefon. Alt over var uaktuellt og upraktisk. iPhone5 er større. Fordi nåværende yppersteprest i Apple har bestemt det. Og følgerne sier hallelujah, og omfavner revolusjonen.

 

Og til slutt vil jeg bare nevne, som jeg har nevnt tidligere noen ganger også. Hvorfor må så mange henge seg opp i hardware ? TENK inni hodene deres da, om det KUN fantes 1 mobil variant. KUN 1... KUN xphone, med 32gb lagring. KUN !!

Det at noen tør å gjøre ting annerledes og tenke utenfor boksen, er en av de viktigste årsaken til at vi har hatt den teknologiske framgangen vi har hatt siste tusenåret.

"lage en rund ting og kalle det ett hjul" liksom. Tulling han der, vil slår han i hjel. Vi liker å gå på beina vi. Det har vi gjort i alle år, og klarer det noen til......

Lenke til kommentar

open source og vindicator er (og var) troll. De har ett syn på mobil-fronten som er mildt sagt lite balansert.

 

AtW

 

Kjære AtW,

 

Tok meg den frihet til å korrigere innlegget ditt. Samsvarer bedre med realitetene slik det nå står...

 

Zepticon uttaler seg som fagperson - med relevant utdannelse og erfaring - og er vel i realiteten den eneste her inne som kan uttale seg med "tyngde" i denne type spørsmål. At du og resten av A-gjengen ikke liker det han sier - og måten han sier det på - er helt uinteressant...

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kjære AtW,

 

Tok meg den frihet til å korrigere innlegget ditt. Samsvarer bedre med realitetene slik det nå står...

 

Zepticon uttaler seg som fagperson - med relevant utdannelse og erfaring - og er vel i realiteten den eneste her inne som kan uttale seg med "tyngde" i denne type spørsmål. At du og resten av A-gjengen ikke liker det han sier - og måten han sier det på - er helt uinteressant...

 

Nice try Zepticon ;)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Tror ikke det er lurt av de å lage en plastmodell.

Greit nok at de kan øke markedsandel, men de vil samtidig ødelegge det eneste fanboysa har å si om Apple (opplevd byggkvalitet).

 

Jada, de er fra før av truet av mange produsenter på dette med opplevd byggkvalitet nå. Men om de riper i lakken til de mest standhaftige fanboysa, vil de miste muligheten for å selge for alt for høy pris.

 

Lavere marginer og flere modeller vil gi mer inntekter, men problemet er jo at Apple ikke har levert de siste gangene. Om de da ikke leverer high end, ikke leverer premium og samtdig prøver å ta seg overbetalt, så går det vel rett vest tror jeg.

Lenke til kommentar

Kjære AtW,

 

Tok meg den frihet til å korrigere innlegget ditt. Samsvarer bedre med realitetene slik det nå står...

 

Zepticon uttaler seg som fagperson - med relevant utdannelse og erfaring - og er vel i realiteten den eneste her inne som kan uttale seg med "tyngde" i denne type spørsmål. At du og resten av A-gjengen ikke liker det han sier - og måten han sier det på - er helt uinteressant...

 

Fagperson innen hva? Og hvorfor er han den eneste som har relvant faglig erfaring? Når det gjelder materailteknologi virker uttalelsene til dels underlige feks. Men han har ihvertfall ett vesentlig høyere nivå på innleggene i mobildelen enn deg, innleggene forsøker jo i det minste å være noenlunde saklige.

 

AtW

  • Liker 5
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Nice try Zepticon ;)

 

 

VELDIG påfallende at Stool Sample og Zepticon er registrert omtrent samtidig i 2004, og at BEGGE navnene betyr "bæsj". "Septikk" i Zepticon, og Stool = avføring

 

Vi får håpe at det blir innført aldergrense på kjøp av tastatur.

 

Zepticon og undertegnede er så vidt meg bekjent ikke en og samme person, og skulle du besitte bevis som tilsier annet, så ber jeg deg rapportere dette til moderator.

 

Empirien fra forumet tilsier vel også at det kun er Android tilhengere som har opprettet flere «brukere» for å herske med andre deltakere i dialogen her inne. Den mest kjente opererte med 3-5 forskjellige identiteter samtidig, og er fortsatt blant oss…

 

Dersom du fremdeles har behov for en gjennomgang vedrørende begrepene «teori» og «empiri» så skal jeg ordne en avtale med min 9-år gamle sønn. Han burde klare å forklare deg begrepene på en forholdsvis enkel måte.

 

 

 

Fagperson innen hva? Og hvorfor er han den eneste som har relvant faglig erfaring? Når det gjelder materailteknologi virker uttalelsene til dels underlige feks. Men han har ihvertfall ett vesentlig høyere nivå på innleggene i mobildelen enn deg, innleggene forsøker jo i det minste å være noenlunde saklige.

 

AtW

 

Beklagelig at du ikke har fått med deg hvilken bakgrunn Zepticon har og hva som i dag er hans/hennes profesjon. Det hadde spart resten av oss for unødvendig mye «rør» fra din side.

 

Når det gjelder siste del av innlegget ditt, lille trollegutt, så er det ikke undertegnede som deltar med usakligheter i enhver tråd som omfatter en telefon jeg ikke har, ikke interesserer meg for, og som jeg generelt mener er dritt dårlig. Det er det kun du og ett par av de andre røverne fra A-gjengen som gjør… På tide å få seg et liv?

 

 

Stool Sample

Endret av Stool Sample
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Syns egentlig du burde si hvem du mener står bak 4-5 beukere her inne. Jeg tror du prøver deg på en spansk en, og egentlig har du null misstanke om at 4-5 alias er den samme brukeren. Måten du går ut på, vitner egentlig om at du selv har svin på skogen. Egentlig ganske så avslørende...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Syns egentlig du burde si hvem du mener står bak 4-5 beukere her inne. Jeg tror du prøver deg på en spansk en, og egentlig har du null misstanke om at 4-5 alias er den samme brukeren. Måten du går ut på, vitner egentlig om at du selv har svin på skogen. Egentlig ganske så avslørende...

Han sier ikke at denne personen har det nå, men har hatt det og ble bannet for det. Men er nå tilbake etter sammeslåingen av gamer.no og diskusjon.no forumet. Open Source er sen han snakker om.

Lenke til kommentar

 

Beklagelig at du ikke har fått med deg hvilken bakgrunn Zepticon har og hva som i dag er hans/hennes profesjon. Det hadde spart resten av oss for unødvendig mye «rør» fra din side.

 

Når det gjelder siste del av innlegget ditt, lille trollegutt, så er det ikke undertegnede som deltar med usakligheter i enhver tråd som omfatter en telefon jeg ikke har, ikke interesserer meg for, og som jeg generelt mener er dritt dårlig. Det er det kun du og ett par av de andre røverne fra A-gjengen som gjør… På tide å få seg et liv?

 

 

Stool Sample

 

Tviler på det hadde endret mye, det virker som du tror det kun er Zepticon som har relevant faglig erfaring, og videre er feks endel av uttalelsene han kommer med om materialteknologi ganske underlig uansett hva slags utdannelse han skulle ha. Forøvrig svarte du ikke på spørsmålet.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...