Gå til innhold

- Neste iPhone blir en mindre oppdatering


Anbefalte innlegg

De ble nok tatt på senga av populariteten til store skjermer

Prøv å finn en eneste en topspeccet androidtelefon som er under 4", så kansje du ser hvorfor de er så "populære". Grunnen er at de er det eneste alternativet...

 

Og hvorfor finnes de ikke? Det er et godt spørsmål, men den eneste forklaringen jeg kommer på er at de rett og slett ikke klarer å lage en kraftig nok telefon til å konkurere med iP5, uten å måtte bruke så stor plass at de trenger 4,7" skjerm.

 

Android er tross alt synonymt med valgfrihet, muligheter og åpenhet, men hvorfor finnes det da ikke en eneste en liten, men topspeccet telefon? Kan noen gi meg en forklaring på det?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva er greia at alle tar dette som ren religion? Husker "gamle dager" hvor det å ha et Apple produkt ble sammenlignet med det å være endel av en religiøs sekt, men sånn som folker argumenterer og oppfører seg her så er det jo rene katolikkenes mekka vs muslimenes innerste sirkel i fyll håndgemeng.

 

 

Leser man kommentarene her så skulle man tro at både iPhone (uansett versjon) og hvilken som helst Android modell er rent søppel og et komplett ubrukelig produkt. Om ikke folk klarer å innse at det de lirer av seg her er så lavmål og ikke hører noe sted hjemme så aner ikke jeg.

 

Om du virker er så kørka og trangsynt at du innbiller deg at iPhone er et akterutseilt og ubrukelig produkt, eller du innbiller deg at Android er en ubrukelig plattform vell da tar dere begge så grovt feil at jeg nesten får vondt dypt inne i sjela.

 

 

Kan ikke få understreket nok at det overhode ikke finnes noen fasit på hva som er "best" når det kommer til software om det så måtte være snakk om operativsystem eller økosystemer, det finnes overhode ingen fasit som kan bekrefte hvorvidt 3", 3.5", 4.0", 4.5", 5.0" eller 5.5" er den "beste" størrelsen. Det finnes overhode ingen fasit på noe som helst av det folket her diskuterer opp og ned og oppfører seg som rene vitenskapsmannen som vet svaret på alle verdens spørsmål.

 

Her synser alle i blinde og valser frem som om egne synspunkter og meninger skulle være den rette og gjelde for alle. Hva er egentlig forskjellen på denne mentalitet og religion? Dere tar noe så simpelt som en mobiltelefon så absurd alvorlig, og kan tydeligvis ikke respektere andre medmennesker såpass at dere kan akseptere at de kanskje foretrekker en annen MOBILTELEFON enn dere selv.

 

 

Blir direkte flau av å lese halvparten av det som skrives her inne, og det at voksne og forhåpentligvis halvveis oppegående mennesker kan ha slike banale holdinger er jo mildt sagt urovekkende.

 

Selv om du kanskje foretrekker iOS, Android, Windows Phone, Bada eller hva det skulle være. Kanskje du foretrekker Apple, Samsung, HTC eller Nokia så kjøp nå for guds skyld akkurat det du foretrekker og er mest fornøyd med, men vær så snill å ikke prøv å konverter alle og enhver til dine valg og meninger. Om personen som sitter ved siden av deg fortrekker iOS, når du foretrekker Android, han foretrekker Apple når du fortrekker Samsung så er vell ikke det så utrolig farlig eller et så jævla stort problem at man skal lange ut i det korte og det lange...

 

 

 

Så lenge folk her kan enes om at iOS og Android ikke er identiske, så lenge folk her kan enes om at en Samsung modell og en Apple modell ikke er identiske så er denne diskusjonen i seg selv helt akterutseilg i utgangspunktet, for ettersom produktene og løsningene er forskjellige SÅ VIL DET ALLTID VÆRE FORSKJELLIGE PERSONER SOM FORETREKKER DET ENE KONTRA DET ANDRE. Og så lenge det er tilfellet så er det ikke noe som er rett eller galt, det er ikke sånn at det som passer for deg nødvendigvis passer naboen like godt.

 

Vi er alle forskjellige, vi har alle forskjellige syn, preferanser og ikke minst forskjellig smak. Så lenge som dette er tilfellet, og de forskjellige alternativene ikke er 100% identiske så vil det alltid være forskjell på hva folk foretrekker i praksis, og det blir bare fullstendig idiotisk å prøve å påstå at noens personlige preferanser og behov skal være "feil".

 

 

Hvem er DU som skal komme her og diktere hva alle andre skal føle og mene?

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Er jo ikke det.. .større skjerm = større kostnader. apple trenger ikke fornye seg for å holde på den ektremt store (les; naive) fanskaren sin. Det sier seg selv at de vil skvise mest mulig penger ut av et produkt før de lanserer noe bedre.

 

Alle andre produsenter ser hva markedet vil ha, er bare fanboysa til apple som er dumme nok til å betale for et utdatert produkt.

Lenke til kommentar

Apple holder jo som kjent kortene til brystet, men har det dukket opp noen rykter eller rapporter om kjøp av nye kamera-sensorer? Steike god kamerafunksjon som det allerede er, og hadde vært artig om det dukket enda bedre.

 

Edit: ikke større oppløsning altså, men større sensor

Endret av gammalerik
Lenke til kommentar

Hva er greia at alle tar dette som ren religion?

Det er mye morsommere på den måten :D

hvilken som helst Android modell er rent søppel og et komplett ubrukelig produkt.

Regner med denne er rettet på meg, og da må jeg si at du tar veldig feil... Har meget lyst på en Nexus4, og hadde kjøpt en for lenge siden om den var 4,2"

 

eller du innbiller deg at Android er en ubrukelig plattform vell da tar dere begge så grovt feil at jeg nesten får vondt dypt inne i sjela.

Android er overhode ikke ubrukelig. Samsung, er ubrukelig :p

Som sagt er Nexus 4 sexy, og den kjører stock Android, og ikke en versjon som er "fikset". Og det er Android som står for størstedelen av lønna mi:)

 

Kan ikke få understreket nok at det overhode ikke finnes noen fasit på hva som er "best" når det kommer til software om det så måtte være snakk om operativsystem eller økosystemer,

Enig!

 

det finnes overhode ingen fasit som kan bekrefte hvorvidt 3", 3.5", 4.0", 4.5", 5.0" eller 5.5" er den "beste" størrelsen.

Jo, det finnes det i mye større grad enn Software. "Fasiten" du da sikter til er ergonomitabeller. Disse forteller deg hilken rekkevidde forksjellige ledd har, hvor mye du kan bøye dem, og så vidre. De har og listet opp standardstørrelser for folkegrupper. Så hvorvidt en 3" skjerm, eller en 5,5" skjerm er "bedre" kan absolutt måles.

 

Selv om du kanskje foretrekker iOS, Android, Windows Phone, Bada eller hva det skulle være. Kanskje du foretrekker Apple, Samsung, HTC eller Nokia så kjøp nå for guds skyld akkurat det du foretrekker og er mest fornøyd med, men vær så snill å ikke prøv å konverter alle og enhver til dine valg og meninger. Om personen som sitter ved siden av deg fortrekker iOS, når du foretrekker Android, han foretrekker Apple når du fortrekker Samsung så er vell ikke det så utrolig farlig eller et så jævla stort problem at man skal lange ut i det korte og det lange...

Jeg trodde det var det som var poenget med diskusjonsforum, nettopp å diskutere egne synspunkter. Men folk blir jo så hårsåre når jeg påeker svakeheten i populasjonsargumentet som sier at "fordi mange jenter bruker S3 så må S3 være bra for jenter".

 

Vi er alle forskjellige, vi har alle forskjellige syn, preferanser og ikke minst forskjellig smak. Så lenge som dette er tilfellet, og de forskjellige alternativene ikke er 100% identiske så vil det alltid være forskjell på hva folk foretrekker i praksis, og det blir bare fullstendig idiotisk å prøve å påstå at noens personlige preferanser og behov skal være "feil".

Har heller ikke påpekt at noens "preferanser" er feil. Jeg påpeker at synsingen om at "en stor skjerm er altid bedre" ikke henger på greit. det minner meg om Vindicator og hans påstander. Klart noen har store nok hender til å bruke en 4,7" telefon bra, men det gjelder langt fra alle, og det gjelder ikke alle som eier en 4,7" telefon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og hvorfor finnes de ikke? Det er et godt spørsmål, men den eneste forklaringen jeg kommer på er at de rett og slett ikke klarer å lage en kraftig nok telefon til å konkurere med iP5, uten å måtte bruke så stor plass at de trenger 4,7" skjerm.

 

Vet ikke om du tuller her eller om du er seriøs fordi det er noe av det dummeste jeg lest på lenge. Å være så korttenkt kan ikke være menneskelig mulig med mindre man virkelig har en form for en "plage" eller noe, så jeg tar det som en spøk!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vet ikke om du tuller her eller om du er seriøs fordi det er noe av det dummeste jeg lest på lenge. Å være så korttenkt kan ikke være menneskelig mulig med mindre man virkelig har en form for en "plage" eller noe, så jeg tar det som en spøk!

Kan du fortelle meg en grunn til at det ikke finnes en 4" high-end Android telefon?

 

Apple holder jo som kjent kortene til brystet, men har det dukket opp noen rykter eller rapporter om kjøp av nye kamera-sensorer? Steike god kamerafunksjon som det allerede er, og hadde vært artig om det dukket enda bedre.

Jg tror de må komme med noe slikt ja, fordi den oppgraderingen som kom med iP5, var ikke nok til å få meg til å bytte ut min iP4. Selv om det er et produksjonsmessig stykke ingeniørkunst som gjør en stakkars industridesigner vår i buksa, så var den for min del ikke verdt 6000kr ekstra når jeg har en fungerende iP4. Men en større kamerasensor som gir meg bedre bilder, og video, er meget fristende.

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare det faktum at du spør meg det spørsmålet, svarer meg på mitt.

Jeg venter fremdeles på en annen grunn til at det ikke finnes en eneste high end liten android telefon. Markedet er jo der, det har jo iP5 bevist. Hvorfor vil ikke samsung ha en del av kaka? elelr HTC? eller Sony? De vil jo alle inn på tablet markedet og konkurere med iPad, men hvorfor vil ingen konkurere på 4"ere?

 

BTW: hersketeknikker som den der fungerer ikke på meg ;)

Endret av Zepticon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det andre grunner enn enhåndsbruk som gjør den lille formfaktoren [på iPhone] så ekstremt viktig? Det kan jo ikke være dette med lommer siden samtlige modeller i dag er like tynne og gjerne enda tynnere. En bredde på ca 10mm ekstra vil passe i samtlige bukser og jakker, selv for en pjokk. Med god margin.

 

Veier virkelig enhåndsbruken så til de grader opp for resten av brukeropplevelsen at den blir oversett?

 

Om du er trafikkskadd eller noe ber jeg om unnskyldning.

 

post-131485-0-72299500-1363900459_thumb.jpg

Endret av gammalerik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det andre grunner enn enhåndsbruk som gjør den lille formfaktoren [på iPhone] så ekstremt viktig? Det kan jo ikke være dette med lommer siden samtlige modeller i dag er like tynne og gjerne enda tynnere. En bredde på ca 10mm ekstra vil passe i samtlige bukser og jakker, selv for en pjokk. Med god margin.

Det er en smakssak. Jeg synes S3 er stor, klumpete og unhåndterlig i forhold til iP4. Og jeg kan ikke tenke meg at jeg er den eneste som synes dette. Blandt annet fordi iPhone fremdeles selger godt. Så hvorfor laager ikke noen Android OEMs noe som kan kunkurere i akkurat det markedet?

 

Jeg tror det er fordi de ikke klarer å lage noe lite nok og bra nok til å konkurere (bare se på S3 mini), jeg har bedt om om andre årsaker, men sålangt har jeg ikke fått noen :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Prøv å finn en eneste en topspeccet androidtelefon som er under 4", så kansje du ser hvorfor de er så "populære". Grunnen er at de er det eneste alternativet...

 

Og hvorfor finnes de ikke? Det er et godt spørsmål, men den eneste forklaringen jeg kommer på er at de rett og slett ikke klarer å lage en kraftig nok telefon til å konkurere med iP5, uten å måtte bruke så stor plass at de trenger 4,7" skjerm.

 

Android er tross alt synonymt med valgfrihet, muligheter og åpenhet, men hvorfor finnes det da ikke en eneste en liten, men topspeccet telefon? Kan noen gi meg en forklaring på det?

Er du gal, mann? En iPhone 5 har en 2 kjerners 1,2GHz CPU, med 640 x 1136 skjerm, men S4/resten har Full HD skjerm med 1,8/1,9 GHz 4 (5) kjerners prosessor!? Ja, de trenger kanskje litt mer plass, men jeg liker store skjermer.

 

EDIT: Samsung Galaxy S2 er jo et bra iPhone 5 alternativ :)

Endret av iFire
Lenke til kommentar

Dette tech-kjøret vi nå ser i mobiltelefonene våre..hvor skal det ende? Hva bruker egentlig folk telefonen sin til? iPhone 5 og S3 bla. er jo allerede nå såpass godt utstyrte telefoner, og rimelig kjappe i svingene til det daglige bruk? Sitter folk å spiller på telefonene sine hele dagen? Er det i hele tatt så mange grafikk krevende spill på Android platformen, eller iOS for den saks skyld.

Jeg er på ingen måte i mot utvikling, men ville det ikke snart være greit og legge mere fokus på optimalisering av software (sikter mest mot Android her, mye har skjedd siste 2 årene når det er sagt)

 

Er ikke sånn at med en gang en ny modell kommer så er forrige modell automatisk ubrukelig slik det av og til fremstår her på forumet.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Det er en smakssak. Jeg synes S3 er stor, klumpete og unhåndterlig i forhold til iP4. Og jeg kan ikke tenke meg at jeg er den eneste som synes dette. Blandt annet fordi iPhone fremdeles selger godt. Så hvorfor laager ikke noen Android OEMs noe som kan kunkurere i akkurat det markedet?

 

Jeg tror det er fordi de ikke klarer å lage noe lite nok og bra nok til å konkurere (bare se på S3 mini), jeg har bedt om om andre årsaker, men sålangt har jeg ikke fått noen :)

 

Du svarte ikke på spørsmålet egentlig.. Veier enhåndsbruken virkelig opp for alt annet av brukeropplevelse? Skjermen er jo den viktigste delen av dagens mobiler. (retina, HD osv)

Lenke til kommentar

Du svarte ikke på spørsmålet egentlig.. Veier enhåndsbruken virkelig opp for alt annet av brukeropplevelse? Skjermen er jo den viktigste delen av dagens mobiler. (retina, HD osv)

Enhåndsbruk er en, av mange grunner til at jeg vil ha en liten telefon :) JEg synes de små telefonene på 3,5-4" er mer elegante, mer praktisk og bedre å bruke enn de store. Jeg ahr aldri bruk for en stor mobilskjerm, da jeg har andre enheter til å gjøre skjerm-krevende ting på. Og til å se youtube på bussen fungerer 3,5" utmerket.

Lenke til kommentar

Enhåndsbruk er en, av mange grunner til at jeg vil ha en liten telefon JEg synes de små telefonene på 3,5-4" er mer elegante, mer praktisk og bedre å bruke enn de store. Jeg ahr aldri bruk for en stor mobilskjerm, da jeg har andre enheter til å gjøre skjerm-krevende ting på. Og til å se youtube på bussen fungerer 3,5" utmerket.

 

Ok, da takker jeg for svar. Resten av denne diskusjonen legger man på is da siden det en VELDIG subjektiv mening? ;)

Endret av gammalerik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...