Gå til innhold

Husker du de gamle spillene...?


Anbefalte innlegg

Husker du.....?

 

Vi er i en tid nå hvor spill blir lansert hver eneste dag på forskjellige plattformer. Men hva med alle dem gamle spillene?

 

La oss finne frem gamle spill som betydde noe for oss og som sikkert mange aldri har hørt om engang. Kanskje du har helt glemt bort spill ifra barndommen og trenger en oppvekker?

 

Eller kanskje du rett og slett får lyst å prøve noen av disse gamle spillene som blir delt her slik?

 

Så del bilder og video av eldre spill som du har gode minner ifra, det kan være en historie du vil fortelle eller bare et kort video klipp som viser en sekvens som du aldri glemmer.

 

La oss holde liv i alle disse gode minnene og spillene og kanskje lage noen nye?

Endret av _LarZen_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Giants: Citizen Kabuto

 

post-5372-0-60336200-1363805933.jpg

 

Her er et av mine favoritter når jeg var liten, husker jeg å søskenbarnet mitt pleide å spille dette. Han ville alltid være kjempen og jeg måtte være en av disse små tassene.

 

Var noen hysteriske situasjoner hvor jeg plutselig kunne oppdage at denne kjempen kom beinans mot meg husker jeg. Og det er en skrullete humor igjennom hele spillet.

 

 

Nå er dette spillet enkelt å få spilt igjen idag da GOG har det i sortemanget sitt. Her kan du kjøpe det.

Endret av _LarZen_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Top Gear på SNES. Spilte det ihjel med en kompis. Det som var veldig vittig er at det var en bug i det, hvis du ledet og krasjet i stolpen i det du kjørte inn i mål (på siste runde) så fikk du både første og andre plass. Jeg pleide ofte å gjøre det, og kompisen min ble like forbanna hver gang :laugh: Han klarte det sjelden. Grafikken ser utdatert ut idag, men musikken er fremdeles noe av det tøffeste jeg har hørt i et spill.

 

http://www.youtube.com/watch?v=sO_9jzLAoNI

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spill musikk ja...er et spill som har klistret seg til hjernen. Og det er ifra Shadow of the Beast ifra 1989 til Amiga. Kult spill med enda kulere musikk :)

 

Her er sangen i klippet under, og den siste er litt gameplay. Og bare hør på musikken... :D

 

Spillet er etter hva jeg kan se nå freeware og du kan enkelt finne det via google.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Her er to spill som har betydd mye for meg, begge med fantastisk soundtrack :) Har fortsatt 486'en stående med begge installert

 

Lotus 3

http://www.youtube.com/watch?v=-zqMEPCYmn4

 

TFX (Tactical Fighter Experiment)

http://www.youtube.com/watch?v=cnOEjecoslM

Anbefaler alle å sjekke ut hele soundtracket til TFX :)

 

Flere smakebiter

 

 

 

Bonus, verdens tøffeste sang

 

 

Endret av major_stuen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mission Critical

 

Svært stemningsfult adventure spill fra 1995.

 

Michael Dorn jo. :)

 

En annen ting tråden får meg til å tenke på er at det nesten alltid stod spillkonsoller som man kunne prøve i spillbutikkene,

det er sjelden vare nå tildags. :(

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...