Gå til innhold

Husker du de gamle spillene...?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte denne idag så nå skal det lastes ned Amiga emulator og spill :)

 

Hvilken Amiga emulator anbefaler / bruker du?

 

Prøvde en gang å sette opp en Amiga emulator,

men det var ikke bare bare.

 

Hadde fått tak i ca. 40 gb med Amiga spill,

men mista de i en HDD krasj. :S

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Hvilken Amiga emulator anbefaler / bruker du?

 

Prøvde en gang å sette opp en Amiga emulator,

men det var ikke bare bare.

 

Hadde fått tak i ca. 40 gb med Amiga spill,

men mista de i en HDD krasj. :S

 

Den jeg brukte tidligere var WinUAE. Men da hadde jeg ikke den joysticken jeg nå har bestilt så det ble rimelig umulig å spille endel spill.

 

Kan ikke huske det var så vanskelig å sette opp? Eneste "problemet" er å få tak i kickstart rom. Men litt søk på google så finner en det rimelig raskt.

 

EDIT: Ang spill så er det endel nettsider som du kan laste ned Amiga spill ifra, meste er freeware idag så du bryter ikke noe opphavsrett.

Endret av _LarZen_
Lenke til kommentar

Ah, det gikk det mange timer med på,

pluss et båtspill jeg ikke husker navnet på,

der man skulle bla. skyte noen målskiver viss jeg ikke husker feil. :p

 

Cobra triangle var det ikke?

 

Top gear musikken som nevnt tidligere har jeg på i bakgrunnen når jeg spiller trackmania :)

 

Kunne postet mye rart i denne tråden, men kan nøye meg med battle of olympus for nå, vanvittig bra musikk der også (noe av det aller beste på nes i mine øyne), spesielt tolkningen av toccata de fugue:

 

http://www.youtube.com/watch?v=CxjIIdlHucg

Endret av Wrathmont
Lenke til kommentar

ScummVM er også noe som anbefales å ha viss du er i retromodus. :)

 

nice! Skal kjøre igang day of the tentacle etterhvert. Har faktisk aldri gjort ferdig det spillet. Har spillet på pcen, og det går helt fint å kjøre på Dosbox turbo på galaxy tab 2 også :)

Spørs om jeg gir etter å kjøper Normality med det samme. Helt utrolig bra adventure point og klikk spill. Sær og deilig humor :tease:

Endret av BakaBerg
Lenke til kommentar

Hvilken Amiga emulator anbefaler / bruker du?

 

Prøvde en gang å sette opp en Amiga emulator,

men det var ikke bare bare.

 

Hadde fått tak i ca. 40 gb med Amiga spill,

men mista de i en HDD krasj. :S

 

Bare å bruke WinUAE og kjøpe en Competition Pro, så blir PCn din mer kompatibel med Amigaspill enn Amigaen selv var :)

Lenke til kommentar

DA må jeg nesten IGJEN benytte anledningen å introdusere musikken fra Battletoads & Double Dragon: The Ultimate Team! Veit ikke hvor mange timer jeg brukte på dette spillet i min barndom, kom i 93 til Snes. Siden dette er Rareware, så er det selvfølgelig David Wise som står for musikken.

En svunnen tid, men som aldri vil bli glemt! Da bekymringer ikke fantes!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mitt første møte med spill var min brors C64. Jeg overtok den i 1990 tror jeg og da var jeg fem. Kjøpte også NES da jeg ble et par år eldre.

 

Jeg har vanskelig for å kåre en favoritt på hver av de, men at karate spillet "Exploding Fist" er at av de beste minnene mine fra C64. Det var det første spillet på en Turbo Tape som fulgte med når vi kjøpte Commodoren ny.

http://youtu.be/j_3rmoA1JKY

 

På Nintendo var er kanskje enda vanskeligere og kåre en favoritt, men bortsett fra Chip n' Dale og MegaMan 3 som de fleste kjenner godt til, så hadde vi et eventyrspill som er noe mindre kjent. Startropics het det og for en som ikke kunne engelsk var det ikke veldig lett, men ikke mindre moro. Husker at det var en robot jeg ikke kom forbi fordi den skulle ha en 3 sifret kode. Denne koden fant jeg senere ut at sto i manualen til spillet. :)

http://youtu.be/yo72B3CoaVE

 

Ellers var det mange personlig viktige titler for meg både på PC, Amiga, SNES og N64, men ingenting blir helt som det aller første man fikk i hendene som liten. :)

Endret av Blank_File
Lenke til kommentar

DA må jeg nesten IGJEN benytte anledningen å introdusere musikken fra Battletoads & Double Dragon: The Ultimate Team! Veit ikke hvor mange timer jeg brukte på dette spillet i min barndom, kom i 93 til Snes. Siden dette er Rareware, så er det selvfølgelig David Wise som står for musikken.

En svunnen tid, men som aldri vil bli glemt! Da bekymringer ikke fantes!

 

JAAAAA! Jeg og fetterne mine ELSKET det spillet! poof, poof, poof, WHAPOOOOOSH! Husker vi var så stolte da vi klarte den sykkelbanen :D Den feite rotta var et mareritt!

Lenke til kommentar

Husker første gang jeg så The Elder Scrolls 2: Daggerfall, var hos en kompis i 1997. Ble forelsket i spillet med en gang, Morrowind ble en skuffelse i forhold på grunn av at man ikke kunne gjøre like mye i det som i Daggerfall

 

Enig med deg i den. Selv om dungeons var helt jævlig i Daggerfall, så var jo verdenen massiv, og det var en del man kunne finne på. Husker jeg pleide å ta opp makslån i forskjellige land for å kjøpe båt. Betalte aldri tilbake, og sålenge jeg unngikk å dra tilbake til disse landene gikk det greit.

Lenke til kommentar

Jeg har vanskelig for å kåre en favoritt på hver av de, men at karate spillet "Exploding Fist" er at av de beste minnene mine fra C64. Det var det første spillet på en Turbo Tape som fulgte med når vi kjøpte Commodoren ny.

 

Nice,

minte meg veldig om International Karate Plus:

 

http://www.youtube.com/watch?v=XII-oEBN6fw

 

 

På Nintendo var er kanskje enda vanskeligere og kåre en favoritt, men bortsett fra Chip n' Dale og MegaMan 3 som de fleste kjenner godt til, så hadde vi et eventyrspill som er noe mindre kjent. Startropics het det og for en som ikke kunne engelsk var det ikke veldig lett, men ikke mindre moro. Husker at det var en robot jeg ikke kom forbi fordi den skulle ha en 3 sifret kode. Denne koden fant jeg senere ut at sto i manualen til spillet. :)

 

You're the f*cking man!

 

Det spillet har jeg leita lenge etter,

husker jeg spillte det når jeg var liten. :D

 

Apropo det å ikke kunne språket i spillet,

så spillte jeg en gang Dino Crisis på japansk,

dvs. at de snakka engelsk,

men all tekst som f.eks menyer var på japansk,

det var slitsomt å fullføre det,

men spillet var jo kanonbra! ;)

 

 

Noen av mine favorittsanger i spill:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ljSAvJj61aw

 

http://www.youtube.com/watch?v=1uClMyknwUE

 

Edit: Glemte nesten denne godbiten:

 

Endret av malmern
Lenke til kommentar

Jeg runda det til slutt på egenhånd da! :D Sleit med han som blir til en ball (før jeg skjønte at man kunne henge fra taket) husker jeg :p

Og jeg sleit som F med stage 4, inntil jeg skjønte at man kunne holde inne skyteknappen for å få homing missiles! Ellers er den banen umenneskelig. Endret av Vikingpus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...