Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hva går under stability? Spillet med to våpen hovedsaklig (assault+engineer), de har helt forskjellige stats, men merker lite forskjell minus at SCAR-H har mer dmg, på bekostning av antall kuler. SCAR-H har bra stability, AKU-12 har ikke, men godt våpen.

 

Stability er et mål på hvor mye spredning man får ved påfølgende skudd. Accuracy er et mål på hvor mye hvert skudd avviker fra en perfekt linje. Hipfire er et mål på hvor mye spredning når man ikke sikter.

 

Hvor "kula" går er altså en funksjon av accuracy og stability hvis du sikter, eller accuracy og hipfire dersom du ikke sikter. Accuracy er generelt høy.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var jo selfølgelig sarkastisk, men det virker som at andre kjører på med den metoden. Du har to medics ved siden av deg når du dør, men ikke en kjæft gidder å gå for revive. Support folka er enda værre med at de ikke gir ut ammo uansett hvor mye du spør. Universal metode for å få ammo er å skyte et par skudd på dem, men de skjønner ikke hintet å skyter bare tilbake.

 

Dersom man spiller assault for poeng så bør man dessverre ofre enten pads eller medkit til fordel for noob tuben eller mass.

Lenke til kommentar

 

Stability er et mål på hvor mye spredning man får ved påfølgende skudd. Accuracy er et mål på hvor mye hvert skudd avviker fra en perfekt linje. Hipfire er et mål på hvor mye spredning når man ikke sikter.

 

Hvor "kula" går er altså en funksjon av accuracy og stability hvis du sikter, eller accuracy og hipfire dersom du ikke sikter. Accuracy er generelt høy.

Virker som at jo lavere score du har på Stability jo høyere rekyl på våpnet. Bruker SAR-21 (som har 100 stability) på større brett å man trenger omtrent ikke kompensere for rekyl i det hele tatt, så er veldig enkelt å ta ut mål på lengere avstander. Accuracy har med kulespreding å gjøre, jo lavere score jo mere spredning har du når du går full auto

Lenke til kommentar
Hva går under stability? Spillet med to våpen hovedsaklig (assault+engineer), de har helt forskjellige stats, men merker lite forskjell minus at SCAR-H har mer dmg, på bekostning av antall kuler. SCAR-H har bra stability, AKU-12 har ikke, men godt våpen.

 

De grafene som representerer weapon stats i battleloggen er heller missvisende.

Hovedsakelig har du 2 faktorer som påvirker hvor presist et våpen er, i spillet.

Disse faktorene er:

  • Recoil
  • Spread / Random bullet deviation (RBD)

Recoil blir ikke påvirket før den første kula har forlatt løpet. En recoil-multiplier vil avgjøre om det neste siktebildet, etter at den første kula er skutt, vil være; litt opp, litt til høyre, eller litt til venstre. Dette er en faktor du i stor grad kan påvirke selv, i form av "recoil control" - dvs, manuelt kompansere for hvor sikte hopper ved å dra musa i motsatt retning.

 

Spread sier noe om den virtuelle presisjonen på pipa og rekylopptaket til figuren du spiller. Dette er en faktor du ikke kan påvirke i like stor grad. Denne spredningen er tilfeldig generert, dvs; du har ingen* (halv sannhet) innvirkningskraft på hvor neste avvik vil være i forhold til forrige kule som forlatte løpet.

 

*Spread kan dog deles inn i 2 kategorier:

  • Spread-faktor når du sikter gjennom siktemiddlet (ADS) / skyter fra hofta
  • Spread avhengig av bevegelse / skytestilling

Spread i seg selv er en tilfeldig generert greie, men du kan til en viss grad påvirke hvor stort dette avviket blir i form av å bruke siktemidlet, og/eller stå statisk (i noen tilfeller vil det hjelpe å legge seg ned). Det vil altså alltid være et tilfeldig generert avvik, men graden av hvor stort avviket blir er til dels bestemt av spilleren.

 

Det er ikke nødvendigvis en sammenheng mellom antall skudd og "stability", heller sjeldnere enn ofte.

 

Jeg anbefaler at man leser litt på http://symthic.com/bf4-stats om man ønsker å gå litt i detalj. Den grafiske fremstillingen på battlelog er, som sagt, en vits.

Endret av Sintfisk
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis noen kunne tenkt seg noen å spille med en dag så er det bare å legge til ChristofferRudi :)

 

Edit: BALT3 som la meg til på Battlelog nå nettopp. Ser ut som du må gå gjennom vennelista de og slette eventuelle inaktive spillere da listen din er full. Maksimum er vel 100 av en eller annen merkelig grunn!

Nå igjen... Fjernet et par inaktive så nå er det plass. Hvorfor i alle dager det er en grense på 100 aner jeg ikke - for min del er det vel nok, men jeg kjenner admins som har 100 friends og 100+ friend requests til enhver tid som gjerne skulle hatt rom for flere...

Lenke til kommentar

Helt sinnssykt hvor mye en aimbot har å si for hele spillet. Er så utrolig deilig å bli med på runder hvor du ikke blir insta-drept 2sek. etter spawn!!

Det er ikke aimbot. Du har egentlig spawnet inn før du får det opp på din skjerm, så man står som regel 1-2 sekunder helt i ro å er shooting target. Spiller jeg Domination så spawner jeg aldri på en teammate, for sjangsen er stor for at du å blir skutt i samme slengen.

Lenke til kommentar

Det er ikke aimbot. Du har egentlig spawnet inn før du får det opp på din skjerm, så man står som regel 1-2 sekunder helt i ro å er shooting target. Spiller jeg Domination så spawner jeg aldri på en teammate, for sjangsen er stor for at du å blir skutt i samme slengen.

Ja ja..forundrer meg ikke: DICE!!!! Det begynner å bli mer og mer klart at DICE!! 1942 er definitivt ikke DICE!! BF4. :(

Lenke til kommentar

hehe, samme skjedde meg i går kveld. 64 player locker clusterfuck hardcore.

 

Klarte til slutt å få ein frag med straum-pedalane.

 

Til mi store sorg, ser eg dette i dag:

attachicon.gifdefib ffs.JPG

 

Så... Eg må altså få 1 pistoll kill, ein 40mm kill og ein defib kill på samme runde?

 

RageFaceBlackSS.png

Haha var null stress da. Bare stikke innom en DM server med mange tickets, også bruker defib på sniperhorer. Spilte riktig nok på Zavod 311 eller hva heter hvor man har to bygg i midten av banen som er koblet sammen med en bro. Er alltid sniperhorer der og camper. Pistol og 40mm er easy, lett å drepe fi med begge deler.

Herre, Battlefield har blitt til en stor lock-fest. *pipipipIPIPIP klonk!*

Trist at spillet skal være så jævlig vanskelig, skulle ønske det var lock på riflene også.

Lenke til kommentar

Haha var null stress da. Bare stikke innom en DM server med mange tickets, også bruker defib på sniperhorer. Spilte riktig nok på Zavod 311 eller hva heter hvor man har to bygg i midten av banen som er koblet sammen med en bro. Er alltid sniperhorer der og camper. Pistol og 40mm er easy, lett å drepe fi med begge deler.

Trist at spillet skal være så jævlig vanskelig, skulle ønske det var lock på riflene også.

Det kommer nok i BF5 at du kan bruke mikrotransaksjoner til å kjøpe deg wallhack og aimbot.

Frem til da, så må man nok kjøpe det fra lugubre sider :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...