Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jepp, kjøpe fra nettbutikker er helt i orden, men å kjøpe fra Origin, med VPN, som på sett og vis blir dokumentforfalskning(?), så er det iallefall imot regelverket til EA. Tuller ikke med Origin \ Steam, tar de først kontoen fra deg, så mister du(iallefall jeg) spill for flere tusen kroner.. :p

Er ikke noen lover mot å bruke VPN og det har absolutt ikke noe med dokumentforfalskning å gjøre. Om EA ikke hadde syntes det var greit hadde de sperret for muligheten. Har selv kjøpt både BF3 premium (India rett etter release, ca150kr) ,BF4 Digital Deluxe(USA) og nå nettopp BF4 premium(USA) via VPN/Origin. BF4 kostet meg tilsammen ca, 700kr for Digital Deluxe + Premium. Samme pakke uten VPN ville kostet vanvittige 1050kr(!). Har også aktivert spill tidligere via VPN uten noe helst problemer.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Er ikke noen lover mot å bruke VPN og det har absolutt ikke noe med dokumentforfalskning å gjøre. Om EA ikke hadde syntes det var greit hadde de sperret for muligheten. Har selv kjøpt både BF3 premium (India rett etter release, ca150kr) ,BF4 Digital Deluxe(USA) og nå nettopp BF4 premium(USA) via VPN/Origin. BF4 kostet meg tilsammen ca, 700kr for Digital Deluxe + Premium. Samme pakke uten VPN ville kostet vanvittige 1050kr(!). Har også aktivert spill tidligere via VPN uten noe helst problemer.

Nei, går kanskje ikke under dokumentforfalskning, men og bruke VPN for å lure systemet til å tro at du er fra et annet land, så er det imot regelverket hos EA. - Når du skal kjøpe via origin altså, ikke for å spille.

 

Bruke VPN for å aktivere spillet, er ikke imot EA's regelverk.

 

bkzgPbc.png

Endret av Merko.
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp spillet fra g2play og har fått ordrebekreftelse på mail, hvordan får jeg lastet ned spille nå? Vet jeg må vente på kode får å få installert, men sku gjerne fått lasta det ned i hvert fall.

Må ha kode for å aktivere spillet i Origin, slik at du kan pre-downloade.

 

Ellers så må du nok inn på piratbay så laste ned derfra, plassere det i origin-mappen. Selv ville jeg nok ikke ha gjort det da man gjerne kan få med litt andre ekstra saker som man ikke vil ha med. :p Er jo på 20gb+, så ikke noe jeg får sendt deg desverre.

Lenke til kommentar

Må ha kode for å aktivere spillet i Origin, slik at du kan pre-downloade.

 

Ellers så må du nok inn på piratbay så laste ned derfra, plassere det i origin-mappen. Selv ville jeg nok ikke ha gjort det da man gjerne kan få med litt andre ekstra saker som man ikke vil ha med. :p Er jo på 20gb+, så ikke noe jeg får sendt deg desverre.

Ah, okei. Da får jeg bare vente da :)

Lenke til kommentar

Nei, går kanskje ikke under dokumentforfalskning, men og bruke VPN for å lure systemet til å tro at du er fra et annet land, så er det imot regelverket hos EA.

 

Bruke VPN for å aktivere spillet, er ikke imot EA's regelverk.

Jeg skummet gjennom reglene til EA for en stund siden og fant ikke noe der som henviste til at det ikke var lov. Har du noe link til der det faktisk står at det er ulovlig?

Lenke til kommentar

Jeg skummet gjennom reglene til EA for en stund siden og fant ikke noe der som henviste til at det ikke var lov. Har du noe link til der det faktisk står at det er ulovlig?

Les bildet over, det er fra EA representant.

 

Når det er sagt, så er det jo "noe alle vet". Bruker man VPN for å kjøpe ting, så er det vanligvis imot regelverket på det aktuelle stedet. Hvorfor skulle de ellers ha forskjellige priser fra de forskjellige landene.

 

Mener på at Steam har samme regelverk. Man må kjøpe spillet i det landet man bor i, ellers bryter man reglene.

Lese igjennom EULA til EA får du bruke tiden på selv, du har tydligvis ikke lest så nøye. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Les bildet over, det er fra EA representant.

 

Når det er sagt, så er det jo "noe alle vet". Bruker man VPN for å kjøpe ting, så er det vanligvis imot regelverket på det aktuelle stedet. Hvorfor skulle de ellers ha forskjellige priser fra de forskjellige landene.

 

Mener på at Steam har samme regelverk. Man må kjøpe spillet i det landet man bor i, ellers bryter man reglene.

Lese igjennom EULA til EA får du bruke tiden på selv, du har tydligvis ikke lest så nøye. :p

Om det ikke står i reglene er det selvsagt ikke noen lov mot det. En random chat fra en ellern annen support dude har null og niks og si. (Han sier heller ikke at det er imot noen regler i chatten din) Dette har atskillige folk gjort tidligere, meg selv inkludert, og det er absolutt ingenting i veien for å gjøre det. Her er forøvrig salgsbetingelsene og det står som jeg sa ingenting nevnt om at det er forbudt å kjøpe via et annet land eller VPN. https://www.origin.com/no-no/termsofsale Og som jeg sa: Om de hadde hatt noe i mot dette hadde de lagt inn sperremekanismer for det. En annen interessant sak er også at uansett hvilket land du kjøper fra så kjøper du fra samme stedet: Irland, da EA sin serverpark tydeligvis befinner seg der.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

En annen interessant sak er også at uansett hvilket land du kjøper fra så kjøper du fra samme stedet: Irland, da EA sin serverpark tydeligvis befinner seg der.

Det er feil. Bor du i Norge og bruker en Norsk ISP (ikke VPN), så kjøper du fra Norge, uansett hvordan backend systemet til EA behandler orderet.

 

Samme om du handler på Ebay fra folk i USA, så kjøper du FRA Norge (så fremt du ikke bruker programvare som lurer systemet etc).

Lenke til kommentar

Det er feil. Bor du i Norge og bruker en Norsk ISP (ikke VPN), så kjøper du fra Norge, uansett hvordan backend systemet til EA behandler orderet.

 

Samme om du handler på Ebay fra folk i USA, så kjøper du FRA Norge (så fremt du ikke bruker programvare som lurer systemet etc).

Hvor står det i reglene at det ikke er lov å kjøpe via et annet land?

Lenke til kommentar

Hvor står det i reglene at det ikke er lov å kjøpe via et annet land?

Tok en kjapp snakk med EA, da de har bedre oversikt over slik enn det jeg har.

 

bhwbhl.jpg

 

Om du fortsatt mener at det ikke står noen plass, så kan du jo forøvrig melde deg som forsøkskanin og rapportere deg selv (ellers så kan jeg gjøre det for deg om du ønsker), så kan vi jo se hva resultatet blir, så "ta en for laget" :)

 

Min anbefaling er iallefall at man ikke bruker VPN til kjøp hos Origin\Steam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tok en kjapp snakk med EA, da de har bedre oversikt over slik enn det jeg har.

*snip*

 

Om du fortsatt mener at det ikke står noen plass, så kan du jo forøvrig melde deg som forsøkskanin og rapportere deg selv (ellers så kan jeg gjøre det for deg om du ønsker), så kan vi jo se hva resultatet blir, så "ta en for laget" :)

 

Min anbefaling er iallefall at man ikke bruker VPN til kjøp hos Origin\Steam.

Aha, så support dama kun antar at det ikke er lov, og kan ikke henvise til nøyaktig hvor det står. I call BS! :) I kjøpskontrakten står det ingenting om dette. Uansett er også identiteten min nøyaktig den samme selv om jeg bruker VPN. Jeg skrev til og med at billingaddressen min var i Norge når jeg kjøpte dem. ;) Som sagt, dette er velprøvd og fungerende hos svært mange. Men om EA ser seg lei på dette smutthullet kommer de til å forsøke å legge inn restriksjoner, slik andre butikker i feks. USA gjør.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...