Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom jeg har dårlig tid grunnet prøve, bumper jeg meg selv.

 

En buss starter fra ro med aks. 0.75 m/s^2. Greite løper etter bussen med fart 8 m/s, og hun var 17.5m bak den da hun og bussen starter.

 

a) hvor lang tid bruker Grete på å ta igjen bussen?

b) hvor langt har hun da løpt fra da hun startet?

c) Dersom Grete løper forbi bussen, kommer den til å ta henne igjen. På hvilket tidspunkt skjer det?

 

 

 

Oppg. b greier jeg fint selv forøvrig, det er nr. A og C jeg lurer på - men tok med b ettersom den muligens er relevant for å løse C

Lenke til kommentar

Har en oppgave som lyder følgende: Uttrykk den gitte rasjonale funksjonen som summen av et polynom og en annen rasjonal funksjon hvis teller er enten null eller har en mindre grad enn telleren.

 

(x^4 + x^2) / (x^3 + x^2 + 1)

 

 

 

Om noen vil ta seg bryet har jeg også problemer med å vise at x-1 er en faktor av et polynom P av positiv grad hvis og bare hvis summene av koeffesientene i P er lik null.

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg har fått en utlevert en oppgave hvor en ligning er løst grafisk. Oppgaven min er å løse ligningen algebraisk, altså ved regning.

Veit at svaret er x=3 og y=2. (De to aksene skjærer hverandre ved 3,2.) Jeg lurer på hvordan jeg skal gå fram for å løse denne oppgaven. Har gjort veldig lite av dette før, men veit at jeg må finne fram til to ligninger (sette disse under hverandre) og bruke innsettingsmetoden. Skal jeg ta utgangspunkt i hvor de to aksene skjærer x og y-aksen? Kan noen hjelpe meg, og forklare grunnleggende hvordan jeg skal gå fram? Ville blitt veldig glad =)

PS. Prøvde å få limt inn grafen, men fikk det ikke til... =/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...