Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den enorme matteassistansetråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan forklare meg kjapt hvordan jeg skal løse lg√10 i hodet?

 

Svaret er 1/2 eller 0,5 fordi 10ˆ1/2 = 3,16227 = √10

 

Det er vel en regel jeg ikke har fått med meg siden jeg er på R1 og har P-matte som bakgrunn.

 

PS: UDL er en livredder. Takker Aleks!

 

chart?cht=tx&chl=\lg(\sqrt{10}) er det samme som å spørre "hva er eksponenten på 10 som gir chart?cht=tx&chl=\sqrt{10}?

 

Svaret er derfor 1/2.

 

Eventuelt chart?cht=tx&chl=10^x = \sqrt{10} - Finn x.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg har begynt med matte1, og kommet over f(x) i telleren. Det har jeg aldri sett før, og har ingen ide på hvordan jeg skal løse. Finner ingen oppgaver i boken med f(x) i telleren heller.

 

chart?cht=tx&chl=\lim_{x \to 4}\frac{8xf(x) - 11}{x-4} = -15

 

Har tenkt litt på at jeg kanskje må finne en verdi for f(x) slik at jeg kan faktorisere og  stryke ut x - 4, men jeg kommer ingen vei. 

Endret av Svigermors drøm
Lenke til kommentar

 

 

Hint: Arealet av trekanten er det samme uavhengig av hvilken linje du velger som grunnlinje. Bruk formelen for arealet av en trekant på to forskjellige måter.

Skal jeg bytte ut sinA i formelen med sinC ettersom vinkel c er 75 grader. For så å få sin75
Start med å bruke det du har fått i oppgave d. Eller bruk det du har satt opp, men se over det en gang til. Sånn det står nå er det feil, men setter du det opp riktig, sitter du igjen med bare kjente størrelser i tillegg til sin 75.

Har slitet med denne oppgaven... men nå brukte jeg det i oppgave d og fikk sin75=bc/bq. Har allerede bc, men fant bq ved å ta sinA=bq/ab. Nesten fått riktig svar nå

post-387276-0-30333500-1472203964_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...