Gå til innhold

Samsung Galaxy S4 - Diskuter!


  

433 stemmer

  1. 1. Hvilken farge vil du velge på din S4?

    • Svart
      273
    • Hvit
      130
    • Tar den jeg får først
      30


Anbefalte innlegg

 

OXX ser ut til å dekke hele EU.

 

OXX would be my guess, This is one of the Samsung, "Open", CSC, multi regional codes. It covers, Baltic, Croatia, Cyprus, Greece, Hungary, Nordic Countries, Romania, Serbia Montenegro, Slovakia, Spain, Switzerland and more.

 

The fact that you are showing, "Unknown", could mean that you have difficulty in updating via Kies. The, "Unknown", could be because it has been to a Samsung Service centre and had a repair or has had custom firmware flashed at some stage or has been sim unlocked or rooted.

 

If none of the above are true and this is your phone's, "out-of-the-box from the manufacturer's", condition, then take it to a Samsung Service point to be updated.

 

If not, then you can flash your regions, "OXX", code using Odin.

 

 

 

Hvis dette er tilfelle er det jo lite vits i å kontakte verken Samsung service eller Elkjøp, selv om jeg vil kalle telefonen "out-of-the-box condition".

 

Hvordan er det med garanti og slikt hvis jeg f.eks. skulle roote/flashe min S4 slik at jeg kan få endret CSC koden på telefonen selv. Noen som vet noe om det?

Endret av JohnF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke om det er relevant men ..

Om telefonen har android 4.2 eller lavere skal du ikke bruke nyeste kies3 , men den eldre 2.x versjonen.

BTU som kies kommer med betyr forresten British Unbranded (har sikkert med default language å gjøre)

Kies3 skal benyttes fra android versjon 4.3.

Telefonen min har bare versjon 4.2.2 og kan derfor ikke brukes med Kies 3 Som du sier ja. Det er akkurat derfor jeg vil ha dette problemet med CSC kodingen fikset. For jeg har nemlig ikke fått en eneste oppdatering til telefonen, samt og ikke kunne bruke Kies siden telefonen ikke er "Kompatibel"..

Lenke til kommentar

Nå blir jeg forvirret snart.

Fant en ny android forum side over csc koder for s2.

 

Her står

Nordic Countries.

NEE = NORDIC COUNTRIES

OXX = NORDIC COUNTRIES

Norway.

TEN = NORWAY

Open

OXA = OPEN EUROPE

 

http://androidforums.com/samsung-galaxy-s2-international/523455-ics-csc-you-eligible-update.html

 

Har alltid kun hørt om NEE og TEN som selges her .

Da er det såfall ikke noe feil type .

Så da må du nok pent bare vente til at Samsung gjør klar 4.4.2 FW for din modell id.

Hvis jeg nå selv skulle endre CSC koden på telefonen selv, hvilken kode burde jeg velge? NEE? eller kanskje noe amerikansk?

Lenke til kommentar

 

Nå blir jeg forvirret snart.

Fant en ny android forum side over csc koder for s2.

 

Her står

Nordic Countries.

NEE = NORDIC COUNTRIES

OXX = NORDIC COUNTRIES

Norway.

TEN = NORWAY

Open

OXA = OPEN EUROPE

 

http://androidforums.com/samsung-galaxy-s2-international/523455-ics-csc-you-eligible-update.html

 

Har alltid kun hørt om NEE og TEN som selges her .

Da er det såfall ikke noe feil type .

Så da må du nok pent bare vente til at Samsung gjør klar 4.4.2 FW for din modell id.

Hvis jeg nå selv skulle endre CSC koden på telefonen selv, hvilken kode burde jeg velge? NEE? eller kanskje noe amerikansk?

 

Det må noen andre svare på.

Personlig aldri hatt behov for å gjøre om CSC selv.

Man gjør det vel kun for å få tilgang til nyeste android stock software og uten telenor branding ,da er det evt NEE våres forumbrukere (if any) har endret til.

Lenke til kommentar

Er det noen andre som opplever hakking i lyden ved musikkavspilling etter oppgradering til Kitkat? Skjer både med PowerAmp (MP3/FLAC) og offline spillelister i Spotify. Det er helt sporadisk: Enkelte ganger hakker det flere ganger etter hverandre, mens andre ganger kan det gå langt mellom hver gang. Jeg har ikke prøvd livestreaming i Spotify for å utelukke det enda. Musikken og spillelistene er lagret på et 64GB minnekort.

 

Det er helt UTROLIG irriterende!

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Er det noen andre som opplever hakking i lyden ved musikkavspilling etter oppgradering til Kitkat?*

Hatt det problemet lenge på min Nexus 5, Nexus 7 og også S4-en etter KitKat kom, og sikkert på Note3-en min også, men den bruker jeg ikke noe til musikk, så det kjenner jeg ikke til. Hadde trodd den skulle kommet en fiks for mange uker siden men neida. Har ikke utforsket det så veldig, men kommer både i Spotify og YouTube hvertfall.

Lenke til kommentar

Oi, da later det jo til at det er en bug i Kitkat selv. Det er jo i så tilfelle rimelig utrolig at en så graverende feil har sluppet gjennom! Musikk er kanskje det jeg bruker telefonen mest til, så for meg er det helt utrolig irriterende.

Endret av Pennywise
Lenke til kommentar

Er det noen andre som opplever hakking i lyden ved musikkavspilling etter oppgradering til Kitkat? Skjer både med PowerAmp (MP3/FLAC) og offline spillelister i Spotify. Det er helt sporadisk: Enkelte ganger hakker det flere ganger etter hverandre, mens andre ganger kan det gå langt mellom hver gang. Jeg har ikke prøvd livestreaming i Spotify for å utelukke det enda. Musikken og spillelistene er lagret på et 64GB minnekort.

 

Det er helt UTROLIG irriterende!

Jeg har hatt dette problemet leeeeeeenge før KitKat kom med Poweramp og PlayerPro, men det har fungert fint med Spotify og den musikkavspilleren som følger med telefonen. Har ikke prøvd så mye etter oppdatering, men en liten kjøretur på rundt 15 min og Spotify fungerte fint iløpet av denne perioden i alle fall.

 

Edit: Jeg trodde jeg var i Note 3 tråden. Det er altså med Note 3 jeg har hatt disse problemene.

Endret av Superparanoid
Lenke til kommentar

Jeg begynte og få det på S4 etter jeg flashet S4 Google Edition ROM 4.4.2, og ta tok jeg en komplett wipe av så og si alt først. Min Nexus 7 har jeg nullstilt 2 ganger etter Kitkat uten at problemet forsvant, og ingen av dem hadde det samme problemet før kitkat.

 

Edit: Noen med Cyanogenmod som opplever lyd problemer ved musikk avspilling? (henger/klikker,hakker et kort øyeblikk) Tenkte bytte over til en CM ROM dersom problemet ikke er der. Litt merkelig at enkelte ikke opplever det, når jeg har det på 3 forskjellige enheter fra forskjellige produsenter, og til og med på en custom rom.

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Hei. Jeg har Samsung Galaxy S4, og oppdatert til 4.4.2, som da er den nye "KitKat" om jeg har forstått det riktig. Men jeg finner ikke dette valget om å velge Dalvik eller ART cache? Måtte ta en fabrikkreset på telefonen i går fordi den var sirupstreg og brukte vanvittig mye minne på en drøss med kjørende prosesser..

Det hjalp, men kunne gjerne tenkt å prøvd ut Dalvik for å få raskere telefon..

Lenke til kommentar
*

Du må først aktivere utvikler menyen, gå inn på Om enheten, og trykk i vei der det står Build-nummer, etter noen trykk vil du får beskjed om at Utviklermodus er aktivert. Åpne så menyen og bla deg ned til Utvikleralternativ og aktiver det, der under kan du da velge om du skal bruke Dalvik eller ART.

 

How To Enable Developer Options Android 4.4.2 Kitkat (youtube video)

 

 

 

 

Endret av esoteric
Lenke til kommentar

Har en i9506 som jeg selvfølgelig venter på 4.4.2 til. Blir vel en stund å vente regner jeg med....

 

Men jeg har et annet problem enn dette - nemlig lagring av offline musikk fra Spotify. Har lest gjennom tråden for hele dette halvåret, men finner ikke svaret på mitt problem.

 

Måtte skifte SD-kort fordi det gamle havarerte. Har nå et 64GB Sandisk, og leste at lagring på kort nå var løst slik at Spotify automatisk lagret der hvor det var størst ledig plass. Med 59,47GB etter formattering skulle det ikke være noen tvil om at SD-kortet har mest ledig plass å tilby, men allikevel lagrer den offline-musikken på internminnet.

 

Tidligere var jo metoden å bruke en gammel apk, og legge inn stien for lagring på extSD manuelt, men denne metoden fungerer heller ikke nå. apk-fila jeg har er kanskje for gammel - går bare i en endeløs loop når jeg forsøker å logge inn etter å ha justert instillingene i app'en

 

Hva er fiksen for dette nå?

Lenke til kommentar

Hmm, snodig. Jeg har i9506 og installerte nettopp Spotify som lagrer offline på SD kortet. 64Gb Sandisk.

 

Når 4.4.2 kommer sliter vi såvidt jeg har forstått, da tvinger Google apps til å bruke internminnet...

Endret av Ziff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...