Gå til innhold

Age of Empires II får HD-versjon (Win)


Anbefalte innlegg

Første år på universitet og bodde i kollektiv med en haug med andre. 7 av oss prøvde oss på LAN med AoE2, men han ene var LITT bedre enn resten av oss. Så vi kjørte 6vs1 for å forsøke å gjøre det litt fair. Har aldri vært med på å bli eid så kraftig i et spill noen gang. Det er tydelig at det var forskjell på å spille mot AI og en "pro" spiller :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, så herlig! Må være det spillet jeg har brukt mest tid på noensinne.

 

Men for dere som sliter med det gamle spillet på Windows 7: Det finnes en patch som både fikser fargeproblemene og lar deg kjøre det i widescreen i hvilken som helst oppløsning.

 

Her er en link til patchen. Det er viktig at du har patchet spillet til versjon 2.1. Det er bare å PM-e meg hvis du trenger hjelp.

Endret av Coffey
Lenke til kommentar
Synes ikke det så så veldig forskjellig ut fra originalen. Men det blir kanskje mer merkbart å få det på sin egen skjerm.
AoE2 har vel en maks oppløsning på 1280x1024, mener jeg.Ikke noe widescreen, ikke window mode, ikke multi monitor.Håper man også kan zoome ut.Største plusset blir vel at grafikken ikke blir ødelagt på Windows 7 og nyere. Fikk aldri noen fikser til å virke.image5.png

 

I Win 7 må du slå av Aero før du starter spillet. I Win 8 finnes ikke Aero lenger, så plutselig funker MANGE fler av de gamle spillene mine :-D Fuck Modern UI, men Win 8 er konge for de som ikke orker å g tilbake til Win2000/XP

 

Lenke til kommentar

Flotte greie! Venta på noko slekt sida 2005. Da var alltid umogleg å installera Age of Empires 2 på Windows 7, tok meg fleire timar. Når da endeleg var installert, so funka ikkje musikken, og lilla farge på både graset å til sjøs.

 

Beste nyheita eg har fått på år og dag, for å sei da mildt.

Lenke til kommentar

For meg virker dette som akkurat det samme spillet med påslengt always-online-DRM for LAN, oppjusert oppløsning og farge-bugfix. De to sistnevnte er vel fikset av fanpatches for det gamle spillet. Sikkert greit for de som planlegger å spille det online mot randoms, men ser ikke helt vitsen i å punge ut $17 for oss som spiller det på LAN eller vil spille campaign.

 

Kilde: http://forums.ageofempiresonline.com/forums/thread/350618.aspx

Lenke til kommentar

For meg virker dette som akkurat det samme spillet med påslengt always-online-DRM for LAN, oppjusert oppløsning og farge-bugfix. De to sistnevnte er vel fikset av fanpatches for det gamle spillet. Sikkert greit for de som planlegger å spille det online mot randoms, men ser ikke helt vitsen i å punge ut $17 for oss som spiller det på LAN eller vil spille campaign.

 

Kilde: http://forums.ageofe...ead/350618.aspx

 

 

Det her er jo veldig turnoff da.

 

 

 

I have the original Age of Empires 2. Can I play multiplayer matches with my friends who have the new HD version?

Age of Empires 2: HD Edition uses a different multiplayer service than the original version, so cross-platform matchmaking is not possible. You will need to have the same version as your friend in order to play together.

 

Can I play the game over LAN?

You can play single player while Steam is in offline mode, but will still need internet access to connect to Steam for multiplayer capability.

Lenke til kommentar

AoE2 har vel en maks oppløsning på 1280x1024, mener jeg.

Ikke noe widescreen, ikke window mode, ikke multi monitor.

Håper man også kan zoome ut.

 

Største plusset blir vel at grafikken ikke blir ødelagt på Windows 7 og nyere. Fikk aldri noen fikser til å virke.

image5.png

Er jo bare å starte spillet, starte task manager og så stoppe explorer.exe.

 

Det jeg er VELDIG spent på er om de har fikset multiplayer lagget. Når det ble flere enn 500 units på kartet, gikk det som oftest et helt sekund fra du gir ordre til noe skjer. Brukte selvsagt switch uten nettilgang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...