Gå til innhold

Nord Korea: Er fyren idiot?


Anbefalte innlegg

Kina kan ikke krige med med Amerika fordi Kina er medlem av FN. Korea er alliert med Russland og Kina. Men hvis Kina velger å gå ut av FN og støtte Nord Korea sin visjon så kan tredje verdenskrig være godt på vei. Så må vi også tenke på nøytrale stormakter som India osv. Velger disse nøytrale maktene å holde seg nøytrale eller vil de velge side med enten USA eller Kina.

 

Mannen ønsker jo kun å forene sør og nord korea og den eneste måten er jo gjennom krig. Hvis alle har sett på historien fra Romerne, Grekere, Kina, Russland, Tyksland, Tyrkia, Mongolene, India osv. Den eneste måten man kan forene folket på er gjennom krig. Slik kommer det til å være i flere tusen år framover. Om Norge ønsker å forene Sverige med Norge så blir det kun gjennom krig.

 

Men de viktigste partene i Krigen er nøytrale land med militær makt. Det er de som bestemmer hvem som vinner krigen mellom USA og Nord Korea. Norge støtter selvfølgelig USA så vi sender våre soldater inn i døden.

 

Så må vi huske på at Russland har i årevis hatt lyst på Norge, Sverige, Danmark og Finland fordi disse landene er gode krigstrategi posisjoner og har masse ressurser til å utvikle seg bra økomisk. Krigen med Korea er den perfekte unnskyldningen Russland trenger for å invadere oss.

Endret av Anvilycus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så må vi huske på at Russland har i årevis hatt lyst på Norge, Sverige, Danmark og Finland fordi disse landene er gode krigstrategi posisjoner og har masse ressurser til å utvikle seg bra økomisk. Krigen med Korea er den perfekte unnskyldningen Russland trenger for å invadere oss.

 

Nei, det er det ikke. Nord Korea er et land med ekstremt få støttespillere, det er ingen land som vil bry seg nevneverdig om NK går dukken, og er det noen Russland vil støtte i en eventuell konflikt er det først og fremst NATO og andre som muligens vil kjempe mot NK.

Lenke til kommentar

 

Nei, det er det ikke. Nord Korea er et land med ekstremt få støttespillere, det er ingen land som vil bry seg nevneverdig om NK går dukken, og er det noen Russland vil støtte i en eventuell konflikt er det først og fremst NATO og andre som muligens vil kjempe mot NK.

 

Må vente på utviklingen av krigen først. NATO betyr vel sannsynligvis ikke en dritt hvis Russland har lyst på verdens dominanse. Vi må slutte å spekulere og heller vente på utvikligen av krigen. Da får vi vite hvem som har rett og feil.

 

http://www.youtube.com/watch?v=Ecws5iDb2qs

Endret av eXalpha
Lenke til kommentar

Russland er en døende nasjon og kultur. Om hundre år er det delt i to. En liten vestlig europeiske enklave, og et digert asiatisk islamsk område med masse ressurser som ligger i krig med EU og Kina.

 

Kina og Russland er ikke i krig med hverandre når de samarbeider militært sammen.

http://en.rian.ru/military_news/20130109/178663401.html

 

Og hadde Kina vært i krig med Russland hadde den kinesiske nettsiden Chinasmack skrevet om det for lenge siden.

Lenke til kommentar

Tipper hvis NK i det hele tatt fyrer av noe militært utenfor sin egen grense og skader noe eller noen kommer det enten en kirurgisk plassert atombombe midt i landet (dessverre) eller noen tusen jagere på en gang alle med bestemte militære mål som NK ikke vet at vesten vet om.

 

Det hele vil være over ganske fort da dette er ett land man kjemper mot med åpne militære og blir da i liten grad en bakkekrig mot geriljastyrker.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Tipper hvis NK i det hele tatt fyrer av noe militært utenfor sin egen grense og skader noe eller noen kommer det enten en kirurgisk plassert atombombe midt i landet (dessverre) eller noen tusen jagere på en gang alle med bestemte militære mål som NK ikke vet at vesten vet om.

 

Det hele vil være over ganske fort da dette er ett land man kjemper mot med åpne militære og blir da i liten grad en bakkekrig mot geriljastyrker.

 

USA vil ikke fyre av atombombe. Da dreper de millioner av uskyldige mennesker og hele verden kommer til å reagere med krig. Nord korea sine raketter går ikke langt og de har sannsynligvis ingen atombombe.

Lenke til kommentar

Er ikke strengt talt alle borgerne i Nord Korea militære?

 

Virker jo som om synet på barn er at de er kommende soldater, og eldre er avdankede soldater. Så en godt plassert bombe i det landet vil ikke gå ut over sivile uskyldige mennesker.

 

Nei, fra spøk til atombombe. Jeg skjønner hva som blir sagt. Atombomber er uheldig, og USA har de bare for å vise det. "Om du sprenger dine bomber, så sprenger jeg mine. Og mine gjør mye mer skade"

 

 

Men en annen ting. Hvor sårbare er vi egentlig? Selv om vi har amerikanerne på vår side, vil jeg tru de samtidig vil ha godene våre. Vi er jo et av verdens rikeste land, og det er sikkert mange som har lyst på de godene.

 

En ting er sikkert, hadde vi blitt invadert så ville jeg heller ofret livet for landet enn å se på at det blir tatt over (Churchill-mentalitet :p )

Lenke til kommentar

Men en annen ting. Hvor sårbare er vi egentlig? Selv om vi har amerikanerne på vår side, vil jeg tru de samtidig vil ha godene våre. Vi er jo et av verdens rikeste land, og det er sikkert mange som har lyst på de godene.

 

USA har meg bekjent aldri invandert et demokrati. De føkka med en del mellom og sør- amerikanske land og geriljarørelser for å hindre spredning av kommunismen på egen dørterskel, men invanderte dem aldri og utkjempet aldri noen kampanje.

Lenke til kommentar

Det sier de alle ;)

 

Du trur ikke jeg ville gjort det.. Kommer jo an på hvem som hadde invadert oss. Hadde det vært russland kan du banne på jeg hadde gjort alt. Bedre å være død enn å være under russerne

 

Ser det som en plikt at man skal kjempe for nasjonen sin om den er i fare.

Endret av hfthomas
  • Liker 5
Lenke til kommentar

USA vil ikke fyre av atombombe. Da dreper de millioner av uskyldige mennesker og hele verden kommer til å reagere med krig. Nord korea sine raketter går ikke langt og de har sannsynligvis ingen atombombe.

 

Dette er en del av et større spill, og de som står bak vil ha sin krig uansett. De bryr seg ikke noe om at de dreper millioner av uskyldige mennesker.

 

Nordkoreas atomvåpen er ganske sikkkert ikke noe de har utviklet selv, men kommer fra Kina og Russland.

Nordkorea spiller rollen som " bad guy" og om de starter en krig mot sørkorea, så må USA antakelig svare med atomvåpen pga at nordkorea har så mye større hær enn sørkorea.

Dette vil igjen antakelig brukes som unnskyldning av Kina og Russland til å angripe USA med atomvåpen for å forsvare nordkorea.

Så spørsmålet nå er egentlig hvor det bryter ut først, Korea eller Iran.

 

Siden nordkoreas atomvåpen er utviklet med kinesisk og russisk hjelp, så har nordkorea også antakelig raketter som kan nå USA.

 

http://usnews.nbcnew...up-threats?lite

Endret av Baltazar94
Lenke til kommentar

Tror dette er noe som først og fremst vil gå utover Sør- og Nord-Korea, dersom det skjer noe. En større krig er ikke særlig god butikk for noen parter. De fleste skjønner det, men litt usikker på om Nord-Korea skjønner det selv.

 

Kim Jong-Un er vokst opp i en egen boble, og for meg virker det mer som tomme trusler og vise litt makt. Han er vel sannsynligvis klar over at de fleste parter kvier seg for å foreta seg noe drastisk før det virkelig skulle smelle. USA kan vel nesten ikke gjøre annet enn de gjør nå, nemlig fortelle dem hva som venter, dersom noen skjer.Kineserne har vel også begynt minke støtten sin, for dem er heller ikke en krig i egen nærområde særlig bra.

 

Problemet er at slik det Nord-Korea holder på nå angående det militære vil ikke holde økonomisk over lengre tid. Fattigdommen er stor og naturressursene er ikke i nærheten til å kunne holde et slikt regime gående i så veldig mange flere år.

 

En krig vil sannsynligvis ta livet av den forvokste babyen Kim Jong-Un selv, og det tviler jeg på at han tørr. Det settes også tvil til hvor stor makt han egentlig har, i forhold til sin far. Et kupp, er vel heller ikke helt usannsynlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...