Gå til innhold

Nord Korea: Er fyren idiot?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Virker ikke som om du er klar over, at i alle samfunn finnes det regler som må følges. Og det gjelder uansett, om det er et mikro-samfunn (en familie, en klubb, en kommune, o.l.), eller et verdens-samfunn! Kanskje du skulle lese noen flere bøker!

 

Nord Korea bryter internationale regler og får sanksjoner i mot seg. Hva så? Hvis du stjeler og blir oppdaget, får du straff! Slik må det være, ellers blir det totalt kaos. Vi kan gjerne diskutere om alle regler/lover er riktige, men det er en annen diskusjon.

 

Nord Korea bruker penger på våpen, i steden for å brødfø egne innbyggere! Ser ingen grunn til å hjelpe dem. Nok av folk i den vestlige verden, som trenger hjelp, også her i Norge. Vil de sulte egne innbyggere, får de gjøre det, selv om det er tragisk.

 

Vel, ikke alle som er like interesserte i å få pakket på seg regler fra vesten, det mest voldelige folkeslag i hundrevis av år, og sannsynligvis lengre. Vet ikke om du vet at individualisme er roten til vold, og vesten er de mest individualistiske samfunn i verden. Dyrk deg selv, eh?

 

Og hva bruker USA pengene sine på? De kjører seg økonomisk i grøfta med militærisme og bankranere som har funnet ut at den beste måten å rane en bank på er å eie den. Og hvem går det utover? Joda, folk som deg og meg, ikke bare i sitt eget land men også utenlands. Har du tenkt på hvorfor Kina ikke slutter å låne ut penger til USA? USA låner mer enn 40% av det de bruker. Fordi om de slutter å låne bort, så faller USA, og de 3-4 trillioner dollar som Kina eier vil miste verdi. De dollar vi har vil også falle. Ingen som stoler på at USA vil betale for seg, de stoler nå på at USA har verdens pengetrykkeri.

 

Du er kanskje ikke klar over at Kim Jong Un ikke vil ha krig, for disse følelsesladde nyhetene vi får i norsk media (som egentlig er målrettet mot kvinner) gir et spinn på det som gir de merkeligste ideene. Det er vel kun disse tilhengerne av globalisering som benekter at USA er noe hegemonisk av seg, og jeg forstår godt at noen av de andre setter seg på bakbena. Faktisk tror jeg at vi skal være glad for det - USA og den utviklingen vi går mot i vesten er ikke bra. De har foreksempel fjernet retten til rettsak i USA, og vi merker også skjerpet overvåking etc, i et råttent politisk system.

 

Man kan finne mye drit om alle land. Hva ville du tenke om jeg hadde kommet over og begynt tvinge deg til å leve slik jeg kommanderer, og bruke pengene dine slik jeg vil?

 

Vet ikke om vårt neoliberalistiske/fascistiske skjebne er noe bedre enn kommunismen i NordKorea, vi har da fattige folk vi også, og vi ser hva systemet vårt har gjort med både Hellas, Spania og Portugal. Mennesker tar selvmord fordi de ikke har nok mat til å overleve, blir kastet ut av boliger, personlig ruinert, arbeidsledig uten trygd osv. Kan ifølge østeriske økonomer peke direkte på fiat penge system som ansvarlig for dette, og du lurer på hvorfor folk motsetter seg?

Endret av olsen_1
Lenke til kommentar

Vel, ikke alle som er like interesserte i å få pakket på seg regler fra vesten, det mest voldelige folkeslag i hundrevis av år, og sannsynligvis lengre.

 

 

Vet ikke om vårt neoliberalistiske/fascistiske skjebne er noe bedre enn kommunismen i NordKorea, vi har da fattige folk vi også,

 

og vi ser hva systemet vårt har gjort med både Hellas, Spania og Portugal. Mennesker tar selvmord fordi de ikke har nok mat til å overleve, blir kastet ut av boliger, personlig ruinert, arbeidsledig uten trygd osv.

Ser du skriver en masse svada, som ikke har noe med tråden, eller mitt svar til deg å gjøre. Av det "svadapratet", er det en ting jeg er enig, selv om det ikke har med tråden å gjøre. Hverken USA, eller vesten, skal forsøke å tvinge andre samfunn til å leve som vesten. Men det du ike har fått med deg, er at de internationale reglene NK bryter og tidligere har brutt, ER internatiolale og IKKE kun vestlige!

 

Hvis du med vår skjebne, mener den vestlige vedens system har ødelagt for landene i søreuropa, er du på "jordet". Det har Sør Europa klart greit selv. De har levd "over evne" og på overføringer fra Nord Europa for lenge. På tide de tar ansvar selv og "strammer in livreimen"!

 

Ja vi har fattige folk i bl.a. Norge også. Men alt dette, har ingen ting med tråden å gjøre.

 

NK er en krigshisser og det er ikke bare norske media, som "forteller" om det. Ditt svada om at propagandan til Kim Jong Un, kun er beregnet på kvinner er så fjernt fra virkeligheten og så dumt, at det fortjener ikke flere kommentarer.

Endret av geco5
  • Liker 3
Lenke til kommentar

http://www.vg.no/nyh...?artid=10115102

 

Hevder Kina ruster opp ved grensen til Nord-Korea

**Norsk Kina-ekspert: - Kim gir kinesiske ledere grå hår på hodet

 

 

Altså fikk jeg rett. Ikke bare ønsker Kina ingen krig med vesten, men de væpner seg nå MOT Lil Kim.

Det er lite du har rett i! Og linken du viser til, forteller bare om at Kina er "oppmerksom" hvis det skulle bli en konflikt mellom Nord og Sør Korea. Derav oppsyn og bedre kontroll med grensen. Og den forteller samatidig, at Kina er lite interessert i at NK skal bli en atommakt.

 

Dette har de lite med din påstand, om at ikke Kina ikke "ypper" til konflikt andre steder!

Endret av geco5
Lenke til kommentar

NK: Vi er klare for krig vi altså.

USA: Vi er klare hvis dere begynner

 

NK: Nå er vi klare. Nå gjør vi det

USA: kom med det

 

NK: Vi er klare for krig nå

USA: Kom med det

 

 

Hvor lenge skal dette fortsette tru? Gleder meg til de kan få sånn at de flykter tilbake med halen mellom bena

Lenke til kommentar

hvor reelt er det egentlig at det kommer til å skje noe i nær fremtid?

 

anbefaler også å lese boken "camp 14" der en fyr har vokst opp i en fangeleir, men klarer å rømme i en alder av 20-noe år. der blir det også beskrevet hva som skjer når nord-koreanerne klarer å rømme fra landet sitt og over til sør-korea: de er så skadet psykisk, har angst og paranoia og vrangforestillinger at selv mange års psykologbehandling har lite effekt. hovedproblemet syns å være frykten for at de skal bli ført tilbake til nord-korea og få sin straff for at de rømte der.

 

jeg tenker bare "shiiiit, hva faen skal skje med befolkningen der hvis ´riket´ til kim jong-um faller? at noen andre tar over makten, eller det blir krig. de folka som har vokst opp der har ikke sjangs til å bli "normale" og passe inn i noe annet samfunn enn det de lever i nå. og til og med der lider de. for et HELVETE!

 

situasjonen for befolkningen nå er jo konstant matmangel, mye kriminalitet og konstant psykisk terror fra myndighetene. de er helt nærmest kunnskapsløse, for alt de lærer på skolen er hvordan spille instrument og historien om eget land (bare i positivt lys ofc).

 

i mitt hode er slutten på denne lidelsen en nuke fra usa og at sør-korea tar over landet.. er jeg en dårlig person?

Lenke til kommentar

Jeg regner med at det er litt verre i konsentrasjonsleirene. En som rømte fra leiren, trodde først at verden var en konsentrasjonsleir. Han hadde heller ikke hørt om Kim Jong-Il. Det har i det minste de som bor i resten av landet. Det er nok ikke alle som er helt hjernevaskede - de har sikkert sine tanker bak lukkede gardiner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...