Gå til innhold

8 mars 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi er fortsatt ikke i mål. Hvornår har de tenkt å rette opp:

 

Fylkesmann = fylkeskvinne

Linjemann = linjekvinne

Målmann = målkvinne

Førstemann = førstekvinne

Sistemann = sistekvinne

Styrmann = styrkvinne

Sysselmann = sysselkvinne

Rådmann = rådkvinne

Spellemann = spellekvinne

 

- og sikkert fler jeg har glemt :)

Lenke til kommentar

Vi er fortsatt ikke i mål. Hvornår har de tenkt å rette opp:

 

Fylkesmann = fylkeskvinne

Linjemann = linjekvinne

Målmann = målkvinne

Førstemann = førstekvinne

Sistemann = sistekvinne

Styrmann = styrkvinne

Sysselmann = sysselkvinne

Rådmann = rådkvinne

Spellemann = spellekvinne

 

- og sikkert fler jeg har glemt :)

 

Vaskekjerring - vaskemann

Kassedame - kassemann

Jordmor - jordfar

Sykesøster - sykebror

Lenke til kommentar

Jeg er flau over kvinnedagen. Og ja jeg er kvinne selv.

Det synes meg kanskje å være et selvforsterkende paradoks her: Fordi kvinner som deg er "flaue" over kvinnedagen og ikke deltar, så blir det de radikale Ottar-type gruppene som sloss om eierskapet og definisjonsmakten.

 

Kvinnekamp er like legitimt som en hver annen interessekamp i samfunnet. (Ikke dermed sagt at vi alle behøver å være enige i midlene eller målene.)

 

Jeg personlig er bare tilskuer, og da er det underholdende med aktører som Ottar. Men for kvinnesaken er det trist at de sitter alene på parolemøter (slik det skjedde da de fikk vedtatt parolen om å legge ned Pro-Senteret) mens jenter med andre meninger sitter hjemme og ser på Bliss.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, kom i snakk med en polakk i går på jobb, han fortalte at det var international women's day og spurte "are you going to buy flowers for your girlfriend today?". Komikeren i meg svarte med at: "first I need to buy a girlfriend, then I can buy her flowers". Han syntes dette var ganske morsomt.

 

Og det er vel kanskje noe i det?

Lenke til kommentar

Er flau over kvinnedagen fordi kvinner føler et slikt behov for å ha den. Den forsterker ikke "likestillingen" på noen måte. Virker som om kvinner vil ha likestilling der det nå går en smule i mannens favør, men ikke der det allerede er kvinner som har det best. Ta feks den hendelsen hvor en flyplass opprettet en "Mannekø". Ble jo den shitstormen selv om det faktisk minket ventetiden. Hører heller ingen kvinner kjempe for at kvinner også må inn i millitæret. Nei, da er ikke likestilling så viktig lenger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Du må tenke over at det ikke bare er i Norge det bor kvinner. 8. mars er på så måte viktigere for å sympatisere med og sette fokus på de mange hundre millionene med kvinner som lider daglig rundt om i verden, og ikke har noen større muligheter i livet enn å presse ut unger for en ektemann hun aldri har valgt.

Lenke til kommentar

Du må tenke over at det ikke bare er i Norge det bor kvinner. 8. mars er på så måte viktigere for å sympatisere med og sette fokus på de mange hundre millionene med kvinner som lider daglig rundt om i verden, og ikke har noen større muligheter i livet enn å presse ut unger for en ektemann hun aldri har valgt.

 

Det er jo det som er så rart. man skulle tro at kvinnebevegelsen, ville benytte anledningen til å vise solidaritet med sine medsøstre rundt om i verden som lever under forferdelige kår, og jobbe for disse. I steden er hovedkampsakene på en dag som denne saker som retusjering av reklamer og nedleggelse av prosenteret.

Lenke til kommentar

Kvinnedagen representerer ingenting i dag, det er ikke snakk om mangel på likestilling i Norge.

 

Vi feirer ikke dagen norge ble frigjort fra tyskland, vi feirer ikke dagen jøde massakren stoppet i europa, vi feirer ikke dagen kvinner fikk stemmerett. - Vi feirer 8. mars, dagen da kommunist-diktatoren lenin bestemte å lage en helligdag for å hedre kvinnene i kampen for den kommunistiske revolusjon.

 

Burde man skamme seg? - Kanskje, jeg ville ikke vært stolt av å feire en helligdag skapt for å hedre kvinnens hjelp til å påføre landet kommunisme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...