Gå til innhold

[Løst] parkering plass skade min bil


Anbefalte innlegg

Kjørte dama på jobb på et kjøpesenter og det lå en enorm isklump midt i veien om morgen, kjørte veldig sakte over også sa det dunk. Fikk skader for 7k på bilen undersiden der den traff. Umulig å unngå den ettersom var tettpakket med biler pluss enveis kjørt. Takstere skaden dagen etter men hadde tatt kontakt mmedsenteret om skaden og hva som skjedde per tlf og e-mail.

 

DE sier det er min feil ettersom valgte å kjøre over den, hva skulle jeg ellers gjort? Parkert midt i veien så ingen kom av gårdet? Hvem sin feil er det? Is flekken var ikke skrapet bort den var 9cm høy om kvelden om dagen veit jeg ikke ettersom var varm sol og flere har kjørt over den så da blir den mindre.

 

 

HJelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du kunne ha stoppet og flyttet isklumpen ut av veien så er det hele ditt ansvar. Du valgte å kjøre over den.

Hadde du kjørt for fort til å stoppe så hadde det fortsatt vært ditt ansvar ettersom du skal kunne stoppe på den distansen du har kontroll på.

 

At det var andre bilister bak deg kan eg ikke se skulle frita deg for noe ansvar her. Sannsynligvis ville neste bil bak deg ha stoppet.

Lenke til kommentar

Kunne ikke ha flyttet den, var like brei som hhalvebilen min i. Lengden og bredde. Den måtte fjernes med maskin kraft, de hadde fjernet den dagen etter fikk jeg beskjed om.

 

Umulig for meg å flytte over 9 cm høy klump som satt fast i bakken, og var brei! Derfor jeg lurer, ettersom en vanlig person hadde aldri fått fjernet den uten verktøy osv.

Lenke til kommentar

Kunne ikke ha flyttet den, var like brei som hhalvebilen min i. Lengden og bredde. Den måtte fjernes med maskin kraft, de hadde fjernet den dagen etter fikk jeg beskjed om.

 

Umulig for meg å flytte over 9 cm høy klump som satt fast i bakken, og var brei! Derfor jeg lurer, ettersom en vanlig person hadde aldri fått fjernet den uten verktøy osv.

Lenke til kommentar

Får ikke endret posten min, men synes det ikke eermitt ansvar å ha med kluppe, spade og mye mer for å hakke den opp osv når den er på en parkeringplass. Var ikke bare jeg som slo nedi, bilen foran meg en høy bil hadde også problem uten å kkomm nedi.

 

ER nesten som is klumper på taket i oslo på en måte, får ikke flyttet det osv.

 

Men neste gang må jeg parkere bilen å kjøpe verktæy lage FULT kaos ettersom ingen kommer forbi meg heller pga plass mangel osv.

Lenke til kommentar

Garanti ingen omkjøring!!! De bygger om osv, derfor umulig å kjøre der. Hadde de hatt en annen kjøre rute hadde. Jeg kjørt der, selvsagt. Kanskje du skal prøvde å kjøre ddr selv eller vøre der nomore før du sier noe nomore? Vinterbro senteret

Lenke til kommentar

Juridisk sett kan jeg ikke se at du kommer til å nå fram med dette i det hele tatt. Det er ikke sånn det funker. Hvis dette i det hele tatt hadde blitt en sak ville de: 1. spurt om hvorfor du ikke flyttet den selv. 2. spurt om hvorfor du ikke ringte rette instanser for å få den fjernet.

 

Ikke truet eller tvingte deg til å kjøre over isklumpen, det var helt og holdent ditt ansvar. Hvis du hadde kjørt over en stor isklump på din venns private parkering, ville du krevd han for skadene da eller?

Lenke til kommentar

Hadde ikke kjørt inn i det treet hvis det lå i veien, hadde jo stoppet traffiken. Hadde aldri kjørt på en sånn greie hos en kompis ettersom kunne parkert et annet sted.

 

Hadde jeg noe valg hadde jeg aldri kjørt over der hvis jeg kunne unngått det, derfor er saken aanderledes. Stoppe halve ssenter parkeringen pga jeg ikke kommer meg noe vvei? Derfor kjørte jeg over pga måtte.

 

Skriv noe som kan hjelpe meg med saken eller la være, ettersom kunne ikke vært unngått!!!

Lenke til kommentar

Stoppet å stått å spæerret halve senter parkeringen? Ingen hadde kommet forbi meg, jeg måtte også vente i timer pga ingen på senteret kunne sjekke saken før på kvelden?

 

KAn stoppe neste gang jeg men gjett hvor mange surre folk jeg får mot meg da:-)

Lenke til kommentar

Du sier jo at du var klar over at du kom til å kjøre nedi med understellet, da du bekrefter det via at du så bilen forran gjorde det og var av en høyere type enn din.

 

Da kjører du jo bevist på noe du vet kan skade bilen. Kjører du til jobb (som er mer nødvendig enn å absolutt må handle på et spesifikk kjøpesenter og/eller parkere der istedet for annen plass lengre unna) og det ligger en stein/tre/annet i veien på den eneste veien du kan kjøre, så skjønner du vel at du får skade på bilen der også .... men betviler du mener det samme der?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...