Gå til innhold

Anmeldelse: Tomb Raider (PS3)


Anbefalte innlegg

6 av 10??? laveste scoren på dette spillet jeg har sett til nå:/ 9 av 10 på ign er den jeg satser på;)

At folk klager på at du må skyte deg forbi 1000 folk i minuttet er jeg egentligt enig i (ble fort lei av det i uncharted) MEN det er tross alt et actionspill og slik er det i alle skytespill. max payne er jo bare lol i dette tilfelle:P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg til spillet jeg. Betalte 299,- i helga på Origin for spillet.

 

Men, anmeldelser er ikke nødvendigvis en "fasit". Skulle man følge de slavisk å ikke kjøpe spill med lavere karakter enn 8 så tror jeg vi hadde gått glipp av mye.

 

Dette for eksempel. Fikk også karakter 6, og det er et spill jeg har brukt mye tid på og er veldig glad for at jeg kjøpte.

http://www.gamer.no/artikler/7833/kameo-elements-of-power/2/

Lenke til kommentar

Men, anmeldelser er ikke nødvendigvis en "fasit". Skulle man følge de slavisk å ikke kjøpe spill med lavere karakter enn 8 så tror jeg vi hadde gått glipp av mye.

 

Dette for eksempel. Fikk også karakter 6, og det er et spill jeg har brukt mye tid på og er veldig glad for at jeg kjøpte.

http://www.gamer.no/...nts-of-power/2/

 

Alltid se på Metacritic.com før man blir "REDD" av en anmeldelse. tomb raider har over 8 av 10 atm og mangen har gitt det nesten full pott. Vis flertallet liker spillet er det som regel bra, og vis du/jeg ikke synst det er bra er det rett og slett ikke typen spill for oss. Feks, Bioshock får alltid full pott men jeg liker de ikke en plass! men godtar at stilen på spillet ikke er noe for meg å går videre:P simple!

 

Begynner ikke å klage på "ufortjent karakterer osv" da tyddeligvis de fleste liker spillet!

Endret av Aizen
Lenke til kommentar

6 av 10??? laveste scoren på dette spillet jeg har sett til nå:/ 9 av 10 på ign er den jeg satser på;)At folk klager på at du må skyte deg forbi 1000 folk i minuttet er jeg egentligt enig i (ble fort lei av det i uncharted) MEN det er tross alt et actionspill og slik er det i alle skytespill. max payne er jo bare lol i dette tilfelle:P

 

IGN er jo bullshit side da!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hadde trodd det skulle få bedre.. Spesielt siden så mange andre gir det bra til veldig bra score. Men det er jo gode poeng som blir nevnt i anmeldelsen her slik...håper det ikke vil irritere/plage meg like mye.

 

Er vel 12 timer til det låses opp i Steam, blir nok et par timer spilling i natt.

Lenke til kommentar

Dagens moto for singel player spill generelt: Fjern alt som heter horror og survival fra eldre spill i sjangeren (Tomb Raider på PS1/PS2/Resident Evil 1-3, Dead Space 1-2). Men istedenfor så skal alt absolutt handle om ACTION og du spiller en overfladisk "superhero" med superkrefter til 1000.

 

 

Lenke til kommentar

Så de fortsetter med å unngå det som for meg gjorde de tidligere TR-spillene gode: at man måtte tenke. Begynner å bli lei av at spillserier "dummes ned" og blir rene skytespill. Dette og resident evil er jo de største eksemplene på dette. Kanskje jeg bare er "gammel" og bitter, men jeg merker at færre og færre spill trigger meg nettopp fordi det ikke er mulig å komme til et sted der man ikke helt med en gang forstår hva man skal gjøre. Alt skal gå på skinner, og det skal skje noe hele tiden. Er det en klatresekvens som virker litt vanskelig, erstattes den av QTE. "rabble rabble rabble"

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så de fortsetter med å unngå det som for meg gjorde de tidligere TR-spillene gode: at man måtte tenke. Begynner å bli lei av at spillserier "dummes ned" og blir rene skytespill. Dette og resident evil er jo de største eksemplene på dette. Kanskje jeg bare er "gammel" og bitter, men jeg merker at færre og færre spill trigger meg nettopp fordi det ikke er mulig å komme til et sted der man ikke helt med en gang forstår hva man skal gjøre. Alt skal gå på skinner, og det skal skje noe hele tiden. Er det en klatresekvens som virker litt vanskelig, erstattes den av QTE. "rabble rabble rabble"

 

Slenger meg på og sier meg enig! Jeg vil ikke bli leid i hånda, men la meg heller utforske og lære på egenhånd. Er vel litt p.g.a. dette jeg for det meste har spilt indiespill det siste året.

Lenke til kommentar
Så de fortsetter med å unngå det som for meg gjorde de tidligere TR-spillene gode: at man måtte tenke. Begynner å bli lei av at spillserier "dummes ned" og blir rene skytespill. Dette og resident evil er jo de største eksemplene på dette. Kanskje jeg bare er "gammel" og bitter, men jeg merker at færre og færre spill trigger meg nettopp fordi det ikke er mulig å komme til et sted der man ikke helt med en gang forstår hva man skal gjøre. Alt skal gå på skinner, og det skal skje noe hele tiden. Er det en klatresekvens som virker litt vanskelig, erstattes den av QTE. "rabble rabble rabble"
Slenger meg på og sier meg enig! Jeg vil ikke bli leid i hånda, men la meg heller utforske og lære på egenhånd. Er vel litt p.g.a. dette jeg for det meste har spilt indiespill det siste året.

 

Indiespill er absolutt dit en må gå for å finne den største kvaliteten gameplaymessig sett. Nettopp fordi de fleste indiespill faktisk flyter eller synker kun på den kvaliteten.

 

Har klokket inn 65 timer på FTL for eksempel, og fikk nylig Platinum God på Binding of Isaac, noen og 140 timer (!). Lenge siden en AAA utgivelse ga meg slik valuta for pengene :D

 

On topic: TR har fått full pott på The Escapist, og gode skussmål ellers på nettet også. Har det pre-ordered, og gleder meg til i morgen :)

Lenke til kommentar

Mange negative uttalelser mot anmeldelsen her i kommentarfeltet fra folk jeg regner med ikke har spilt spillet. Jeg har hatt det liggende på PC i en ukes tid, men låses opp i kveld :) Spill er subjektivt, men fint å få et litt annet synspunkt på det også. Ofte jeg ikke er enig med mange anmeldelser (Dragon age 2, Uncharted 2, war in the north (horribelt spill))

Natten vil vise! Jeg er pumped :)

Lenke til kommentar

Akk ja, sykemeldt i 3 dager nå så da røsket jeg det med meg på Coop`en gitt. Syke folk må ha mat og morro de også :p

 

EDIT: På ps3 vel og merke, orket ikke sjekke opp i hvilken versjon som er best. Nå vil jeg bare slacke på sofaen og bli underholdt. Dessuter er vel PS3 den eneste av konsollene som er koblet opp for øyeblikket :ph34r:

Endret av Mala
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor får Fittecry 3 9/10 mens Tomb Raider får bare 6/10? Er jo akkurat samme konsept, bare at Tomb Raider har kvinnelig hovedperson.

 

Likestilling i gamer.no???

Forskjellig anmeldere.

De nye gir karakter over hva de liker mens de gamle gir alt som er blockbuster 8 til 10

Lenke til kommentar

Hvorfor får Fittecry 3 9/10 mens Tomb Raider får bare 6/10? Er jo akkurat samme konsept, bare at Tomb Raider har kvinnelig hovedperson.

 

Likestilling i gamer.no???

 

Skal gamer gi spill med kvinnelig hovedperson samme score som spill med mannlig hovedperson i likestillingens navn? Selv om spillet med mannlig hovedperson er bedre... det høres mer ut som feminisme enn likestilling hvis du spør meg.

 

Og hvis det viser seg at spillet er neste helt likt FC3(som kan se ut til å være tilfellet på noen punkter) er det et problem, Far Cry 1 var et rent action skytespill, Tomb Raider 1 var utforsking og gåteløsing. Begge spillene har lagt til nye elementer, men bare en av de har beholdt de elementene som gjorde tidligere spill bra.

 

Lara Croft er ikke en samling pixler som skal se ut som et kvinnemenneske, Lara Croft er hva man kunne gjøre i Tomb Raider spillene. Lara er ikke sexy på grunn av hvem hun er, men på grunn av hva hun gjør.

 

Og hvis denne "nye Lara" ikke gjør de samme tingene som før er hun ikke lengre like tiltrekkende, "nye Lara" kan være en kjempe flott dame på sin egen måte men hun kan ikke måle opp til "gamle Lara" hvis ikke hun kan gjøre de samme tingene.

 

Og det jeg frykter er at i morgen møter jeg ikke min gamle kjære Lara, men en annen dame. Denne nye damen vil være yngre og jeg vil sikkert nyte tiden jeg bruker sammen med henne enormt, men nå var det da Lara jeg egentlig hadde håpet å møte. Gjerne en yngre Lara, det har jeg ikke noe imot, men hun må være Lara og ikke bare se lik ut.

 

Jack Carver og meg selv var på ferie for nesten 10 år siden, og når Jason Brody tok meg med på ny ferie i fjor visste jeg at det ikke var gode gamle Jack, men Jason ikke bare lot meg oppleve det samme som jeg hadde opplevd med Jack, men også introduserte meg for masse ny moro i tillegg til det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...