Gå til innhold

Test: Vi tester ytelsen i Crysis 3


Anbefalte innlegg

Skjønner ikke hvorfor det skrytes så uhemmet av grafikken i Crysis. Når det kommer til naturtro grafikk så kommer spillet langt ned på listen. Der har de mye å lære av Frostbite2 motoren.

 

Var enig helt til du nevnte Frostbite 2.

 

ArmA 2 er fortsatt det mest naturtro spillet jeg vet om, selv om det begynner å bli noen år.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva skriver du egentlig. Skjønte ingenting av dette. Har du ikke norsk i skolen???

Hvis du ikke skjønte hva han skrev vil jeg påstå at det er du som har sovet i norsktimen. Det er ikke korrekt skriftspråk, men det er fortsatt veldig forståelig hvis du har noe som helst peiling på dialekter.

Skjønner ikke hvorfor det skrytes så uhemmet av grafikken i Crysis. Når det kommer til naturtro grafikk så kommer spillet langt ned på listen. Der har de mye å lære av Frostbite2 motoren.

Crysis 3 ser langt bedre ut enn BF3, og på andre level ser du klart og tydelig akkurat hvor mye bedre Cryengine 3 er enn FB2 på et teknisk nivå.

Frostbite 2 er en uoptimalisert clusterf****, og det er svært få tweaks du kan gjøre for å øke senke grafikkkvaliteten.

 

Har man nVidia skjermkort er FXAA enda bedre hvis man skal tenke balanse mellom ytelse og kvalitet.

Effekten av TXAA kan sammenlignes med å legge et lag med glapack rundt skjermen. FXAA er også bare et grumsefilter kamuflert som AA.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Morsom lesing. Har akkurat spilt igjennom Crysis 3 selv. Dette gjorde jeg på en ny iMac med 2560x1440, "very high" teksturer, grafikk "high", og spillet kjørte vsync@30fps hele veien.

 

Hvem gidder å spille FPS med 30fps uansett?

Under 50 er knapt spillbart.

Har du dårlig maskinvare er det bedre å skru ned innstillingene for å få mer flyt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn
Morsom lesing. Har akkurat spilt igjennom Crysis 3 selv. Dette gjorde jeg på en ny iMac med 2560x1440, "very high" teksturer, grafikk "high", og spillet kjørte vsync@30fps hele veien.
Hvem gidder å spille FPS med 30fps uansett?Under 50 er knapt spillbart.Har du dårlig maskinvare er det bedre å skru ned innstillingene for å få mer flyt.

 

Tull og tøys, noen har tydeligvis problemer med å godta at man kan ha gode spilleopplevelser på mac. :) Så lenge man har jevnt 30fps hele veien, så holder det helt utmerket i enspiller modus...

 

Edit: Jeg tok feil, ble vant til å spille Crysis 1-3 på vsync@30fps (selv om jeg spiller andre på 60fps), men merket stor forskjell når jeg sammenliknet 30 vs 60fps i Crysis ja.. kremt.

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

konkurransepreget onlinespilling i BF3

 

Godt mulig det dårligste eksempelet du kunne valgt.

 

Uansett så er 30fps uspillbart for 90%, og eneste grunnen til at de resterende 10% klarer å spille med 30fps er at de har blitt vandt med det over tid pga uvitenhet. Å påstå at 30fps er godt nok er noe blir for dumt.

 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Godt mulig det dårligste eksempelet du kunne valgt.

 

Uansett så er 30fps uspillbart for 90%, og eneste grunnen til at de resterende 10% klarer å spille med 30fps er at de har blitt vandt med det over tid pga uvitenhet. Å påstå at 30fps er godt nok er noe blir for dumt.

 

Høhøhø, dette var noe vel bastant. Hvor tar du din 90% vs. 10% sammenlikning fra, et visst sted? Jeg er klar over at 60fps er bedre og gir jevnere og mer presise bevegelser, og hvis jeg kunne velge uten økonomiske hensyn så tar jeg selvfølgelig helst 60fps. Hvis man ikke er interessert i å kjøre en egen spillmaskin med meget dyre grafikkort, så funker jevnt 30fps med vsync greit på ENSPILLER (spiller ikke multiplayer online). Jeg spiller også diverse andre spill med vsync@60fps (som er mindre krevende grafisk), så å snakke om uvitenhet blir tåpelig. (Jeg bruker et overklokket Geforce 680mx.)

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

PhysX er på vei ut, i den grad det noen gang har vert inn... både nye Xbox og nye PS kommer med AMD hardware, ingen gidder å bruke PhysX spillproduksjon da.

 

Det er uansett positivt, åpne standarder er noe alle burde vert glade for!

Endret av SVD
  • Liker 1
Lenke til kommentar
konkurransepreget onlinespilling i BF3
Godt mulig det dårligste eksempelet du kunne valgt.Uansett så er 30fps uspillbart for 90%, og eneste grunnen til at de resterende 10% klarer å spille med 30fps er at de har blitt vandt med det over tid pga uvitenhet. Å påstå at 30fps er godt nok er noe blir for dumt.

 

Kjører ikke de fleste spill i 30fps på konsoll, f.eks?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjører ikke de fleste spill i 30fps på konsoll, f.eks?

Joda, men det er flere viktige forskjeller her:

  • Avstanden til TVen er større, en PC-skjerm dekker en større andel av synsfeltet til øynene dine enn en TV.
  • FOV i konsollspill er betydelig lavere enn hva man typisk setter på en PC, som betyr at det blir mindre endringer i synsfeltet hvert sekund.
  • Man kan snu seg raskere med en datamus enn med en analog stikke, som igjen bidrar til mindre endringer i synsfeltet per sekund.
  • Med mus og keyboard må reaksjonene i bildet være raskere enn med en analog stikke, som igjen gjør at 60 fps blir viktigere.
  • TVer har typisk mye mer ghosting enn PC-skjermer, som gir naturlig motion blur.
  • Mange PC-gamere liker å skru av motion blur, konsollspill har alltid motion blur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

men, er det ikke Titan x1 på 1920x1080 som er det mest relevante å vise fram her? pluselig er det treskjermers-test til slutt?

Stusset litt på det selv, side selv på 1080p er spillet svært krevende. Med 3 stk gtx 680 fikk jeg 90-99% gpuload på alle gpuene.

 

Men som vanlig må man teste selv for å finne ut av det man vil. Derfor spiller jeg på 2 titan nå. Og ingen andre enn meg får vite hvordan det går :green:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...