Gå til innhold

Test: Vi tester ytelsen i Crysis 3


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Greit nok, men hva har en slik test for seg før det kommer noe som er verd å spille? Jeg antar at det er kommet kraftigere maskinvare i billigsegmentet innen det kommer noe givende å spille på denne motoren. Det er ikke nok timer i døgnet til å spille gode spill. Hvorfor skal man da bruke tid på middelmådige titler med "god" grafikk?

 

Fordi websiden heter HARDWARE.no kanskje?

 

Og spillet har ikke vært ute særlig lenge. Tar tid å spille og få inntrykk. Hardware/ytelses test er fort å utføre.

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

snip

post-292564-0-64306000-1362420381_thumb.jpgpost-292564-0-85418100-1362420432_thumb.jpg

 

Oi, her var det forskjeller gitt...... :ph34r:

 

Som jeg sa man kan finne de resultatene man selv vil ha (og glemme de resultatene som ikkje passer inn :dremel: ) . Det er stor forskjell fra program til program. Noen spill krever mye av cpu og noen krever mindre.

Amd har vel egentlig ikkje vært konge siden AMD 64 på 939. Derfor har ikkje jeg hatt AMD siden den gang.

Men uansett, så er ikkje AMD nå like bra til gaming som Intel nå. Men i en god del spill så yter de svært likt.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Og når du er innpå det så kan jeg jo linke et par bilder

aliens-vs-predator.jpg

battlefield-3-results.jpg

Oi, her var det forskjeller gitt...... :ph34r:

 

Når resultatene er såpass jevne så er det vel sannsynlig at flaskehalsen finnes et annet sted i systemet.

 

 

Lenke til kommentar

På mitt oppsett klarte jeg Crysis 3 helt fint. Har AMD Phenom II x6 1090T, Geforce GTX 650ti og 8gb DDR3 Ram. Satt oppløsninga til 1366x768, valgte FXAA. Eneste jeg fjernet var V-sync. Kjørte fint med framerate mellom 80-200fps. Etter jeg fjernet V-sync så jeg aldri at FPSn var droppet under 60.

 

Selve spillet virker "helt ok". Har tidligere prøvd litt av Crysis 1 og har rundet Crysis 2. Grafikken virker som den er enda råere, men gameplayet er omtrent det samme. Forbedringen som jeg kan se ligger derimot i at du har større områder å leke deg i som til tider gjør at spillet føles mindre linært.

 

Har kun spilt gjennom 2 missions sålangt, men kan trygt annbefale det til FPS fans. Spessielt hvis du er en kombinert FPS fan + Grafikkhore ;)

Lenke til kommentar

Når de måler med programmet FRAPS, og tar en slik såkalt "test". Så ser de at de har gått samme runde og gjort det samme hver gang. Det er jo nærmest "umulig" Kan det da være at det er mangler på noen FPS opp eller ned? Jeg mener da HELT nøyaktig.

 

Så spør jeg igjen; Hvordan måler jeg det i bakgrunnen og får et såkalt "gjennomsnitt" frame rate per sec?

 

Vær så snill :)

Lenke til kommentar

Når de måler med programmet FRAPS, og tar en slik såkalt "test". Så ser de at de har gått samme runde og gjort det samme hver gang. Det er jo nærmest "umulig" Kan det da være at det er mangler på noen FPS opp eller ned? Jeg mener da HELT nøyaktig.

 

Så spør jeg igjen; Hvordan måler jeg det i bakgrunnen og får et såkalt "gjennomsnitt" frame rate per sec?

 

Vær så snill :)

 

http://www.fraps.com/faq.php

 

"The Benchmarking Hotkey lets you assign a button that can be used to determine the average frame rate between any two points in a game. To change the Hotkey, click in the box and type a new key to be assigned this function. Clicking Disable will stop the Hotkey from having any effect."

 

"While in the game press the key you assigned to the Benchmarking Hotkey. This will mark the start of where averaging is to take place. A green box is displayed to let you know that logging has begun, and then the counter is removed for maximum accuracy. When you want to end the benchmark, press the Hotkey again. The average framerate will now be displayed in a red box. Full details are also saved in the file FRAPSLOG.TXT in your Fraps folder, and into the benchmark directory if you have detailed statistics enabled."

 

 

Bare les det som står der du, er ikke vanskelig.

Endret av Ginecólogo Necrolamedor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når de måler med programmet FRAPS, og tar en slik såkalt "test". Så ser de at de har gått samme runde og gjort det samme hver gang. Det er jo nærmest "umulig" Kan det da være at det er mangler på noen FPS opp eller ned? Jeg mener da HELT nøyaktig.

 

Så spør jeg igjen; Hvordan måler jeg det i bakgrunnen og får et såkalt "gjennomsnitt" frame rate per sec?

 

Vær så snill :)

Man vil selvsagt aldri få helt nøyaktig resultat når man bruker fraps in-game istedenfor en benchmark som aldri forandrer seg, men man vil få en god pekepinn hvis man gjør det likt hver gang. Om du står helt i ro og kikker utover noe krevende vil som regel fps være konstant. I Crysis er det fint å finne et krevende punkt å kikke på, se på fps via fraps og skifte innstillinger i grafikken in-game. Da vil du se hvor store fps-tap man får av å øke innstillingene.

 

Skal du måle fps med fraps er det som regel bare å trykke F11 mens du spiller, så kjører fraps en benchmark over en selv-valgt tidsperiode. Denne innstillingen finner du ved å trykke på program-ikonet og klikke på "99 fps" ikonet på toppen.

Velg tidsperiode og hak av for min/max/avg fps. Legg merke til hvor programmet lagrer informasjonen slik at du finner resultatet. Står på samme sted.

Lenke til kommentar

Når de måler med programmet FRAPS, og tar en slik såkalt "test". Så ser de at de har gått samme runde og gjort det samme hver gang. Det er jo nærmest "umulig" Kan det da være at det er mangler på noen FPS opp eller ned? Jeg mener da HELT nøyaktig.

Så spør jeg igjen; Hvordan måler jeg det i bakgrunnen og får et såkalt "gjennomsnitt" frame rate per sec?

Vær så snill

Cryengine 3 støtter timedemoer, det burde ikke ta lang tid før vi får Crysis 3 benchmark tool og jeg vet at det er de som allerede har fått timedemoer til å fungere i Crysis 3.

For øyeblikket er det rimelig å anta at Hardware.no har spilt gjennom samme sekvens så likt som mulig flere ganger, over et stort nok tidsrom burde det gi en god pekepinn.

Lenke til kommentar

Man vil selvsagt aldri få helt nøyaktig resultat når man bruker fraps in-game istedenfor en benchmark som aldri forandrer seg, men man vil få en god pekepinn hvis man gjør det likt hver gang. Om du står helt i ro og kikker utover noe krevende vil som regel fps være konstant. I Crysis er det fint å finne et krevende punkt å kikke på, se på fps via fraps og skifte innstillinger i grafikken in-game. Da vil du se hvor store fps-tap man får av å øke innstillingene.

 

Skal du måle fps med fraps er det som regel bare å trykke F11 mens du spiller, så kjører fraps en benchmark over en selv-valgt tidsperiode. Denne innstillingen finner du ved å trykke på program-ikonet og klikke på "99 fps" ikonet på toppen.

Velg tidsperiode og hak av for min/max/avg fps. Legg merke til hvor programmet lagrer informasjonen slik at du finner resultatet. Står på samme sted.

 

Det er jo kjempekjekt at de har min/avg/max fps :D! Trodde virkelig ikke det var et så avansert program. Nå skjønner jeg hvorfor det nevnes så ofte. Husker jeg prøvde det en gang på en "dårlig" pc for 5 år siden. Da gikk ytelsen ned ved bruk av det hehe.

 

Takker for svar, alle sammen :)!

Lenke til kommentar

Spiller på Very High med i7-3770K, 16gig RAM og GTX 680.

 

Ikke sjekket FPS enda, men har ikke opplevd lagging.

 

Slowdowns får du vel? lagg er jo "hakking" eller stuttering, correct?

 

 

Man vil selvsagt aldri få helt nøyaktig resultat når man bruker fraps in-game istedenfor en benchmark som aldri forandrer seg, men man vil få en god pekepinn hvis man gjør det likt hver gang. Om du står helt i ro og kikker utover noe krevende vil som regel fps være konstant. I Crysis er det fint å finne et krevende punkt å kikke på, se på fps via fraps og skifte innstillinger i grafikken in-game. Da vil du se hvor store fps-tap man får av å øke innstillingene.

 

Skal du måle fps med fraps er det som regel bare å trykke F11 mens du spiller, så kjører fraps en benchmark over en selv-valgt tidsperiode. Denne innstillingen finner du ved å trykke på program-ikonet og klikke på "99 fps" ikonet på toppen.

Velg tidsperiode og hak av for min/max/avg fps. Legg merke til hvor programmet lagrer informasjonen slik at du finner resultatet. Står på samme sted.

 

Jeg skal prøve det :)! Får ta det på den "Welcome to the jungle" ganske mye rart som flyr rundt der og ekstrem sol O_O! hehe.

 

Ble irritert fordi jeg ikke skjønte hvor Weapon Lock rakettene kom fra :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...