Gå til innhold

– Alle EA-spel får mikrotransaksjonar (PS3, Win, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

skeptisk... Jeg mener at auksjonshuset i Diablo 3 og balansen på spillet er basert på at man må innom auksjonhuset ødela litt av spillet. Kan tenke meg noe slik vil skje med Dead Space 3?

 

Dette er ett av hovedproblemene med Diablo 3. Og INGEN mengde patcher kan fikse det som er det betente såret i dette spillet, nemlig at spillet ble designet rundt ett real money AH i steden for å bli designet til å bli ett gøy spill.

 

Jeg hater DLC og jeg hater mikrotransaksjoner. Skulle ønske folk ikke var tjukke nok i huet til å kjøpe denne dritten hele tiden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så lenge de gjør som Dead Space 3, så kan de i hvert spill. Klarer meg fint uten. Hvis folk vil bruke penger på å potensielt ødelegge sin opplevelse, da burde de få lov til det. Problemet med slike mikrotransaksjoner er vel når det gjelder multiplayer, eller hvis innhold blir låst ute. De må få forsatt rettferdigjøre prisen de krever for spillet.

Lenke til kommentar

Vi gamere biter enkelt på. Men det skjer aldri med meg. Kjøper heller Collector's Edition av spill istedenfor å kjøpe unyttige ting ingame.

Synd det er blitt slikt. Dette frykter jeg skjer med BF4... "kjøp et våpen før du kan drepe i multiplayer"

 

DLC som er en dårlig unnskyldning for å skjule at dem har kuttet innholdet fra spillet, mikrotransaksjoner, hva har skjedd med spillverden. Husker før man betaler 499-799kr for et spill, alt innhold er klart til ditt bruk. Men nå, huff huff :ph34r:

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

De kan kjøre mikrotransaksjoner på alt av oversettelse i spill, så slipper vi å betale masse penger for at de skal oversette spillene og manualene sine til tsjekkisk og portugisisk og finsk. Jeg er helt sikker på at de som faktisk benytter seg av disse oversettelsene (de fem eller seks personene det er snakk om) forholder seg til ett av språkene også.

Lenke til kommentar
Forbrukarane likar det og har teke godt i mot denne forretningsmodellen.

Denne påstanden må då vere eit direkte forsøk på få meg til å ikkje kjøpe fleire spel frå dei?

 

Akk ja, det er trasig å sjå denne utviklinga, mot mikrotransaksjonar og alltid-online-DRM. Stadig fleire av dei store gjer seg fullstendig usmakelege for spelarar som meg. Sim City 5 er eit døme på eit spel eg definitivt ville ha kjøpt om det hadde blitt gitt ut på ein akseptabel måte, men som no er fullstendig uaktuelt.

 

Heldigvis, med alt det spennande som skjer på indie- og folkefinansierings-frontane, og med dei få, gode utgivarane som t.d. GOG, er det ikkje eit altfor stort problem å vinke farvel til dei store. Eg har uansett masse å spele, meir enn eg har fritid til.

 

Farvel, EA, eg håpar dei kyniske og kundefiendlege praksisane dykkar gir det resultatet de fortener.

 

Kay

Endret av KayAU
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Makan til grådighet!

Dette ser jeg på som et hån mot lojale kunder.

 

"Mikrotransaksjoner" eller hva de velger å kalle det er noe man tolererer/holder ut med i gratisspill, da alle skjønner at det ikke er gratis å lage og vedlikeholde/oppdatere et spill.

 

Og at man kjøper noen småsære klær i et spill man setter pris på, og på den måten bruker f.eks. 20-30 spenn på å støtte et godt gratisspill økonomisk er da greit nok.

At det skal gi fordeler spillmessig kan man jo diskutere. Så lenge det ikke gir fordeler som gjør at en stiller sterkere enn motstandere i konkurrerende flerspillerdel e.l. har ikke jeg personlig noe problem med det.

 

Men "mikrotransaksjoner" i spill du betaler for synes for meg totalt uhørt, uansett hva det er man kan betale for!

Jeg kan ikke tenke meg at EA kun kommer til å produsere gratisspill fra nå av.

Her er det KUN snakk om å melke sine egne kunder for alt som lar seg gjøre.

 

Jeg håper virkelig de mister en stor del av kundeskaren sin.

Blir i alle fall aldri mer EA spill i handlekurven min (med mulig unntak av evt gratisspill).

Lenke til kommentar

skeptisk... Jeg mener at auksjonshuset i Diablo 3 og balansen på spillet er basert på at man må innom auksjonhuset ødela litt av spillet. Kan tenke meg noe slik vil skje med Dead Space 3?

 

Du måtte aldri i AH i D3. Du kunne fint runne det både en og to ganger uten det. Og nå for tiden hører jeg det er flere vanskelighetsgrader, så det ikke skal være nødvendig for inferno engang.

Lenke til kommentar

 

Elsker dette bildet. :p

 

La oss alle lese Gamers 8/10-anmeldelse en gang til!

http://www.gamer.no/...-dragon-age-ii/

 

Folk må nok begynne å stemme med lommeboka for at dette skal ta slutt, ja.

Endret av radiohodet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...