Gå til innhold

Frankrike kan få innebygd sensurverktøy i Windows


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det sitter paranoide sidrumper overalt i politikken, og de må for guds skyld ikke få bestemme hvordan fremtidens internett skal se ut!

Jeg har liten tro på at dette er paranoide idioter som ikke vet hva de holder på med.

Tvert imot tror jeg de er smertelig klar over hva de holder på med. Og det er det som er virkelig skremmende.

 

De kjenner kanskje ikke den tekniske bakgrunnen eller skjønner kanskje ikke hvordan det i praksis blir utført, men begrunnelsen er de nok rimelig klar på, selv om den sett fra mange andres syn kanskje kan sees på som ignorant, naiv og ikke veldig gjennomtenkt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Det innføres tekniske mekanismer for å sensurere tilgangen på informasjon for borgerne i en stat. Hvis du synes det viktigste med det er eventuelle virkninger for piratkopiering, ser du noe snevert på det.

 

Her innføres det tiltak som fjerner en stat enda mer fra demokratiske prinsipper, og du jubler over at begrunnelsen er piratkopiering. Bra det tjener dine interesser, i alle fall.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det vil jo heller ikke bli praktisk mulig å forhindre deg i å få tak i en engelsk Linux-distro eller engelsk Windows og legge på fransk språkdrakt. Som sagt er det ikke meninga at dette forslaget skal lage en vanntett mur som alene skal stoppe noe som helst. Dette forslaget er for å sensurere nettet for folk flest, ikke for IT-kyndige. Alle som er i stand til å kompilere Linux, er i stand til å komme seg rundt sensuren på langt enklere måter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+152

"Heller ikke Linux-brukere skal føle seg alt for trygge. Ifølge den franske nettavisen Numerama ser det også ut, basert på rapporten, til at kommisjonen vil be Linux-distributører implementere filteret."

 

Lykke til med det...

Endret av Slettet+152
Lenke til kommentar

Det store minuset er nemlig at hvis denne loven kommer så vil utviklingen når det gjelder innhold basert på media stagnere. Vi vil til slutt ikke få tilgang til utenlandske nettsider som kommer med nyheter og mediebransjen vil komme til å bestemme hvem som får se hva når det kommer til innhold. Det fører til at vi blir avhengige av NRK, Tv-2, Tv-3 og dermed er nødt til å bestemme oss for hvilke av disse alternativene vi skal bruke pengene på selv om NRK akkurat nå er tilnærmet gratis.Vi vil aldri få se på en kamp i argentinsk fotball hvis vi ikke knytter oss til en bestemt leverandør.

 

Jeg er enig med alle her i at dette ikke er veien å gå selv om jeg støtter de som leverer varene slik at de kan tjene penger. Men sannheten er at piratene har gjort det slik at mediene er blitt tvunget til å forandre strategi for å få oss forbrukere til å betale isteden for å laste ned ulovlig.

Lenke til kommentar

Synes det er snodig at politikerne i Frankrike ikke får mer pes når de tråkker på grunnloven sin, men det er kanskje bare jeg som er for idealistisk.

 

Frankrike ser ut til å bli hardere og mer høyrevridd for hver dag som går med en tilsynelatende handlingslammet befolkning. Fascismen stikker sitt stygge hode frem fra glemselen med jevne mellomrom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Lykke til med å implementere det i Linux der en jo kan kompilere sin egen kjerne med de tillegg en selv ønsker.

Men skulle ønske film og musikkbransjen lærte litt av produsentene av tv-serien Game of Trones, Dem sier at piratkopiering bare er gratis reklame.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det betyr at dell.fr og hp.fr ikke vil kunne levere sine maskiner med Ubuntu. Dersom Ubuntu vil inn på det franske retail-markedet må de etterkomme denne reglene.

 

stemme det, personlig har det veldig lite å si for meg om ubuntu komme in i franske retail market, men jeg skjønne jo at kanskje er viktig for Canonical og kanskje litt for Linux miljøet også

 

Så det er kanskje litt spørs hva canonical synes er viktigs, men jeg håpe jo ikke at de gir etter. Å implementere noe slikt er en fornærmelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...