Gå til innhold

Frankrike kan få innebygd sensurverktøy i Windows


Anbefalte innlegg

Ser visst ut til at internett er på vei til å ta samme retning som radio og tv gjorde i sin tid..

Enveis kommunikasjon der store selskaper har "enerett" på sendingene.

 

Både Radio, TV og internett startet som frie løsninger/teknologier. Lobbyister har jobbet for å styre teknologiene til sine favører. Nå skjer det samme med internett, problemet er at internett ikke lar seg styre så lett, pga dens oppbygging. Blir spennende å se hvem som vinner krigen. Myndigheter/selskaper som ønsker å temme teknologien eller brukerne som ønsker fri tilgang på informasjon.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
og Linux-brukere slipper heller ikke unna
I beg to differ.

 

Jepp, alt jeg har å si er "Good luck"

Listen skal vel ligge på en server, og med ett hostnavn...

Inn på ruterenens DNS server og sett hostnamet til å resolve til 127.0.0.1 og se hvor mye morro de får av sitt splitter nye svartelistings filter...

Lenke til kommentar

François Hollande, den kjente fascisten..? Eller?

 

Front National gjør det fortsatt brukbart. Sarközys regjering kastet ut over 30.000 romfolk over natten. Overvåkningen vinner stadig over menneskerettigheter og den franske grunnloven. Frankrike er landet der spesialpolitiet har lov til å ta seg en halvflaske vin til lunsj.

 

Bare fordi den nåværende presidenten påberoper seg å være sosialist (ja, jøss) så betyr ikke det at fascismen er fraværende. Den lever godt i Frankrike. Det er de små endringene som er farlige. Plutselig en dag så sitter befolkningen der med skjegget i postkassa under et totalitært regime.

 

1984 kommer luskende, nesten usynlig, men faren er der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan ikke ha lest artikkel sikkelig. Les den en gang til!!!

 

Jeg tror du trenger å lese min kommentar og skjønne hva opplegge går ut på. Det går ikke ut på å ta pirater, men å sensurere nettsider for å potensielt forhindre pirater og alt annet som kan være "galt". Fange pirater og sensurere nettet er to helt forskjellige ting.

Endret av MMDE
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Frankrike ser ut til å bli hardere og mer høyrevridd for hver dag som går med en tilsynelatende handlingslammet befolkning. Fascismen stikker sitt stygge hode frem fra glemselen med jevne mellomrom.

 

Fascisme og høyrevridning meg mitt i rumpa. Ytringfrihet har tradisjonelt stått mye svakere i Frankrike enn i USA og land som har blitt påvirket av USA. Både sosialistene og høyresida har mange svin på skogen der, og det har ingen ting med den ekstreme høyresida (Le Pen og vennene hans) å gjøre. I Frankrike er det FORBUDT å si at det Tyrkiske folkemordet av Armenerne ikke fant sted. Hvis du hevder at det ikke fant sted, så kan du faktisk straffes for det.Jeg burde ikke dømme deg utifra et innlegg men det virker for meg som om du har et veldig diametralt verdenssyn der de retttroende står på den ene siden og dine politiske motstandere på den andre. Totalitære bevegelser kan vokse utifra mange kanter og ikke bare fra fascisme og kommunisme. Er RIAA en fascistisk organisasjon? Nei. Fascisme blir som begrep ofte misbrukt av historieløse mennesker, særlig på venstresida. Det er omtrent like respektløst som når historieløse folk på den Amerikanske høyresida misbruker ord som sosialisme og kommunisme.

Endret av Golgatha Kredittvurdering
Lenke til kommentar

Fascisme og høyrevridning meg mitt i rumpa. Ytringfrihet har tradisjonelt stått mye svakere i Frankrike enn i USA og land som har blitt påvirket av USA. Både sosialistene og høyresida har mange svin på skogen der, og det har ingen ting med den ekstreme høyresida (Le Pen og vennene hans) å gjøre. I Frankrike er det FORBUDT å si at det Tyrkiske folkemordet av Armenerne ikke fant sted. Hvis du hevder at det ikke fant sted, så kan du faktisk straffes for det.Jeg burde ikke dømme deg utifra et innlegg men det virker for meg som om du har et veldig diametralt verdenssyn der de retttroende står på den ene siden og dine politiske motstandere på den andre. Totalitære bevegelser kan vokse utifra mange kanter og ikke bare fra fascisme og kommunisme. Er RIAA en fascistisk organisasjon? Nei. Fascisme blir som begrep ofte misbrukt av historieløse mennesker, særlig på venstresida. Det er omtrent like respektløst som når historieløse folk på den Amerikanske høyresida misbruker ord som sosialisme og kommunisme.

 

Det er mulig mitt syn på verden ikke stemmer med ditt, men det er så absolutt ikke, eh, absolutt (ja, jeg foretrekker å snakke forståelig norsk istedenfor å kaste rundt ord som folk flest ikke er vant med).

 

Jeg mener at Frankrike beveger seg stadig lengre mot høyre og at metoder som benyttes mot det franske folk begynner å minne faretruende om fascismen. Jeg har aldri sagt at Frankrike er fascistisk.

 

I Frankrike er det også forbudt å bruke Hijab. Den franske staten kaster ut romfolk over en lav sko. Politiet der har lov til å drikke vin i matpausen. Hvor vil du hen?

 

RIAA er en 100% kapitalistisk organisasjon. Den har ingenting med politiske ideologier å gjøre, men er skapt kun for å beskytte gigantene innen musikkbransjen økonomisk. Jeg ser ikke relevansen i forhold til mitt innlegg.

Endret av ancient_scars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...