Gå til innhold

Offisiell HTC One tråd - (M7), 2013


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er nok "på vei" til Norge men blir forsinket pga. operatørene vi har her. Såvidt jeg vet så er det gjennom nettverket i det aktuelle landet den blir lansert, f.eks Netcom/telenor etc. her i Norge. (Selvom du har en telefon kjøpt uten operatørlås)

Såvidt meg bekjent er den vel denne oppdateringen rullet ut i noen Nordiske land.

Lenke til kommentar

HTC er nesten litt håpløse når det kommer til oppdateringer... Husker det så godt da jeg hadde HTC Hero, som ble shippet med Android 1.5. Først skulle 1.6 lanseres, så ble den kansellert fordi de skulle jobbe med 1.8, så når den oppdateringen var moden for utsendelse skrotet de den for å rette blikket mot 2.0. Og i mellomtiden hadde HTC Desire og Legend kommet ut, så da var det ikke særlig vits å utvikle mer til Hero. Til slutt, kanskje et halvt år etter at Legend kom på markedet fikk Hero den etterlengtede 2.0. Eller var det 2.1?

Det virker som utviklerne har litt ADHD, og ikke klarer å fokusere og bli ferdig med jobben.

Hadde forresten vært kjekt om de kunne skille ut Sense som et eget skall, slik at det gikk litt fortere med utviklingen

Lenke til kommentar

Nå blir det listt håpløst å samenligne med såpass gamle versjoner av anroid og gamle mobiler.
Det er en helt ny verden innen android nå enn hva det var før.

Det er ikke før i år det er blitt forbedringer. Spessielt har HTC kommet seg her.
Siden HTC One kom ut har de lansert 4.2.2 oppdatering. 4.3 oppdatering er lansert i USA, samt at 4.3 med sense 5.5 kommer om noen få strakser til Norden.

One x er også oppdatert til sense 5 noe jeg ikke så komme. Har ikke prøvd dette selv, sa jeg solgte min one x\oneX+. (regner med sense 5 er kommet både til one x og one x+ ?)

HTC har blitt mye bedre på å oppdatere, At de utsetter 4.3 oppdateringen med 1-2 måneder for å få med sense 5.5 ser jeg ingen problemer med. Hvertfall ikke når 4.2 oppdateringen ble lansert for noen få måneder siden.
Før var man heldig om man fikk 1 oppdatering på 1 år.. I dag ser det helt anderledes ut

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Om dere vil ha raskere oppdateringer er det bare å konvertere til Google Edition. Har hatt 4.3 siden august, venter spent på 4.4 nå ;)

 

Vurderer denne i forhold mot en iP 5s.

 

Dersom jeg kjøper One og oppdaterer til Google Edition noe jeg har skjønt kan være mulig via offisielle kanaler.

Når jeg først har en ren Android inne vil jeg automatisk få neste versjon når oppdateringen er klar?

Vil framtidige oppdateringer rulles ut av HTC eller Google?

 

En av tingene jeg har mislikt med Android er krøkkete backup løsning. Jeg liker Apple sin løsning godt, hvor man slipper å sette opp telefonen på ny dersom den f.eks har vært inne på service eller du har kjøpt ny telefon. Har Android en like enkel løsning?

 

Hva er telefonens kjente svakheter eller ting å være oppmerksom på?

Lenke til kommentar

kimare: Root og kjøp titanium backup, problem så og si løst.

 

Kjenner jeg er skeptisk til å overlate backup med passord, epost etc til 3. parts firma. Dessuten synes jeg det merkelig at Google ikke har gjort backup enklere for 99% av brukermassen, spesielt siden enkelte av leverandørene mener du bryter garantien ved å roote.

Lenke til kommentar

Mobilen gikk tom for strøm i dag. Ladet den men fikk ingen reaksjon når jeg prøvde å slå den på, det oransje lyset som skal vises når mobilen lades var også vekke. Fikk til slutt liv i den ved å holde powerknappen nede i ca 20 sek, men kommer ikke forbi HTC-logoen nå. Holder jeg nede volumknappen kommer jeg inn i recovery-menyen, noen glupe forslag til hva jeg kan gjøre?

Lenke til kommentar

 

Vurderer denne i forhold mot en iP 5s.

 

Dersom jeg kjøper One og oppdaterer til Google Edition noe jeg har skjønt kan være mulig via offisielle kanaler.

Når jeg først har en ren Android inne vil jeg automatisk få neste versjon når oppdateringen er klar?

Vil framtidige oppdateringer rulles ut av HTC eller Google?

 

En av tingene jeg har mislikt med Android er krøkkete backup løsning. Jeg liker Apple sin løsning godt, hvor man slipper å sette opp telefonen på ny dersom den f.eks har vært inne på service eller du har kjøpt ny telefon. Har Android en like enkel løsning?

 

Hva er telefonens kjente svakheter eller ting å være oppmerksom på?

Jeg bruker EaseBackup. Veldig kjekt program som tar backup av sms, mms, kontakter og annen brukerdata. Den har også funksjon for å ta backup av apps. Ikke prøvd den delen ennå, men resten fungerer perfekt. Man kan også sette opp programmet til å ta backup på timeplan (f.eks. hver søndag kl 10) som lastes automatisk opp til Dropbox, Google Drive, SkyDrive eller andre online servere.

 

Kontakter er ikke så krise, for de synces automatisk med Google sin server. Installerte apps holder også Google orden på, og installerer akkurat det samme som var på telefonen sist.

 

Er man bekymret for 3.partsselskaper trenger man ikke å laste opp til online servere. Da kan man heller overføre filene til en PC via USB-kabel.

 

Jeg vil nå si at Google ikke har gjort det så altfor vanskelig, da det finnes utrolig mange produsenter og modeller med Android. Det er hakket verre å migrere fra Apple til Android (eller fra Android til Apple). Da må man handle inn alt på nytt igjen, noe som kan være litt kjiipt avogtil.

Lenke til kommentar

 

Vurderer denne i forhold mot en iP 5s.

 

Dersom jeg kjøper One og oppdaterer til Google Edition noe jeg har skjønt kan være mulig via offisielle kanaler.

Når jeg først har en ren Android inne vil jeg automatisk få neste versjon når oppdateringen er klar?

Vil framtidige oppdateringer rulles ut av HTC eller Google?

 

En av tingene jeg har mislikt med Android er krøkkete backup løsning. Jeg liker Apple sin løsning godt, hvor man slipper å sette opp telefonen på ny dersom den f.eks har vært inne på service eller du har kjøpt ny telefon. Har Android en like enkel løsning?

 

Hva er telefonens kjente svakheter eller ting å være oppmerksom på?

 

Framtidige oppdateringer rulles ut av Google, det er hele poenget med Google Edition, det er umodifisert Android.

 

Backup med Android er fortsatt krøkkete i forhold til Apple, men det ryktes at 4.4 skal forbedre dette. Synes ikke at EaseBackup/Titanium er like smooth som iCloud backup.

Lenke til kommentar

iCloud er kanskje bedre, men det forutsetter vel at man benytter iPhone/iPad. Den skytjenesten støtter vel ikke migrering til Android-plattformen.

Kies/Kies Air til Samsung og HTC Sync osv fungerer da rimelig greit til backup av hhv Samsung/HTC-telefoner, på lik linje med iPHone/iCloud. Jeg liker ikke slike produsent-spesifikke programmer da de er unødvendige hindringer når man føler for å hoppe over til en annen produsent.

Lenke til kommentar

Jeg synes overgangen fra iOS til Droid ikke var så vrien, utnom når det kommer til apps da, som må kjøpes på nytt.

Fikk syncet alle kalendrere og kontakter jeg hadde i iCloud, som er syncet med mac`en, over til google bare ved å legge til google konto og kopiere kontaktene over via Adressebok, go eksportere/importere kalendere var heller ikke noe vrient.

 

Til og med notater i notater.app på OSX lar seg synce med google konto :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...