Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ut til at Sony endelig har kuttet Ericsson og funnet seg selv igjen.

Nå har aldri Sony vært noe råskinn på mobiler, så jeg er ganske glad de ikke har "funnet seg selv". Da hadde de endt opp med noe sært som før de tok til fornuften og fikk profesjonell hjelp fra Ericsson.

 

 

Hvem betaler 5200 kroner for en mobil da? vi skifter telefon 1 gang viser tall om oss nordmenn og da synes jeg alt over 5000 er helt bak mål.

Jeg, og alle jeg kjenner? Må slite for å komme på noen som ikke har en iPhone, en Galaxy-modell, toppspekket Xperia, eller lign. Alle telefoner som ble lansert til rundt 5000,- Eneste unntaket jeg kommer på er de (som meg) som har en Nexus-modell, men så er Google ganske crazy på prisnivå om dagen.

 

 

Siden det er Androide kan man automatisk trekke minst 1 poeng, siden den som tester sikker bruker Androide i sitt daglige virke. Sikker på at den kun hadde fått 4 dersom dette hadde vært en Nokia med WP på. Selv om det hadde vært akkurat det samme, hadde den da fått trekk på kamera (ikke så godt som forventingene var), for tung, og skjermen hadde ikke blitt nevnt i pluss delen av vurderingen. Det 2. poenget i trekk hadde den jo selvfølgelig fått fordi 150 000 app å velge mellom er jo alt for dårlig.

Blir overrasket over å lese at det er positiv med en lade krybbe. Den burde jo heller ha fått trekk for at den ikke har trådløs lading!

Android er et utmerket OS for mobile enheter og absolutt ikke noen grunn til trekk. Ladekrybbe er absolutt et pluss, spesielt sammenlignet med å plugge i en lader på "vanlig måte". I tillegg sparer man slitasje og risikoen for å skade micro-usb-kontakten. Som andre også har påpekt: "trådløs" lading er ekstrautstyr. Dessuten er det ganske liten forskjell på å legge mobilen flatt på ei plate kontra å sette den på høykant i en dock.

Lenke til kommentar
Sitter du og ser på telefonen fra siden
Det satt jeg å tenkte på også. På en TV eller PC-skjerm kan jeg forstå at innsynsvinkel er et issue, men sin egen mobil holder da man vitterlig utelukkende rett foran seg. Bare en fordel at ikke nysgjerrigperer til høyre og venstre ser hva du driver med :p

 

Det er akkurat det som er poenget her, man holder mobilen rett foran seg selv. Hvis man da er istand til å legge merke til dårlige innsynsvinkler, som på xperia V, da er det aldeles for dårlig!

Lenke til kommentar

 

 

Det er akkurat det som er poenget her, man holder mobilen rett foran seg selv. Hvis man da er istand til å legge merke til dårlige innsynsvinkler, som på xperia V, da er det aldeles for dårlig!

Da skal jeg medgi at det blir noe annet om det er slik du beskriver. Jeg så for meg at det var snakk om en spissere vinkel enn at man holdt den foran egen nese.

Lenke til kommentar

Det som plager meg litt er at dere kommenterer veldig mye om hva som er mulig i OSet? Gjør dere det med PCer også? At windows/linux/os x var veldig bra og støtter mye rart?Ikke for å være negativ altså. Men jeg ønsket meg denne telefonen, og testen gir meg ikke noe mer lyst på den. Den har generelle mangler til å kalle den en toppmodell. Er det KUN ytelse det går på?1. Var det faktisk er "veldig bra" kamera? Jeg synest ikke det..2. Kan man ta bilder med en hw knapp? Volum +/- eller noe?3. En toppmodell med "dårlig" batterilevetid bør vel være et minus?4. Er det ikke trådløs lading? Bør ikke det også være et minus?5. Ikke siste Android6. Ikke Android VanillaDette er ting jeg mener bør være minus. Kameraet imponerte hvertfall ikke meg. Og jeg sitter med en sliten 4s :p

 

1.Kameraet er bra!

2.En vantett mobil kan ikke ha hw knapp!

3.Batterilevetiden skal være bra. Les mer om Stamina mode.

4.Kan nesten si at den har trådløs lading. Ladekrybbe som følger med blir ganske kjekt å bruke.

5.Siste Android er rett rundt hjørnet rett etter at du kjøper telefonen.

6.Er du en samsung fan?

Lenke til kommentar

Hva var det som skuffet med den da? Så jo rimelig lik ut foruten vanntett og glassrygg. Begynner å bli litt bekymret for Sony telefonen da den begynner å få påpakning i tester for mye forskjellig; dårlig samtalekvalitet, skuffende kamera og en matt skjerm med dårlig innsynsvinkel.

Lenke til kommentar

Hva var det som skuffet med den da? Så jo rimelig lik ut foruten vanntett og glassrygg. Begynner å bli litt bekymret for Sony telefonen da den begynner å få påpakning i tester for mye forskjellig; dårlig samtalekvalitet, skuffende kamera og en matt skjerm med dårlig innsynsvinkel.

 

Dårlig kamera? Matt skjerm? Dårlig synsvinkel?? Hvilkne anmeldelser har du lest? Mobilen har jo fått skrøyt for alt det der! Og har langt bedre skjerm enn andre på markedet.

 

Med unntak av litt lav lyd kvalitet under samtaler.

Lenke til kommentar

Sett flere videoer blant annet phonearena som sier det. I den ene videoen så sies det at man må rive av belegget over skjermen som Sony logoen sitter i for å få ordentlig inn synsvinkler. Men jeg vetta pokker jeg, telefonen er jo ikke ute enda så vet vel jeg. Er uansett mer interessert i ZL jeg, selv om den sikkert har identisk skjerm og kamera så har den sikkert bedre samtalekvalitet.

Lenke til kommentar

Sett flere videoer blant annet phonearena som sier det. I den ene videoen så sies det at man må rive av belegget over skjermen som Sony logoen sitter i for å få ordentlig inn synsvinkler. Men jeg vetta pokker jeg, telefonen er jo ikke ute enda så vet vel jeg. Er uansett mer interessert i ZL jeg, selv om den sikkert har identisk skjerm og kamera så har den sikkert bedre samtalekvalitet.

 

Såg på ZL, men for meg er vanntetthuset et av de sterkeste argumentene for meg å kjøpe Z.

Lenke til kommentar
Ser ut til at Sony endelig har kuttet Ericsson og funnet seg selv igjen.
Nå har aldri Sony vært noe råskinn på mobiler, så jeg er ganske glad de ikke har "funnet seg selv". Da hadde de endt opp med noe sært som før de tok til fornuften og fikk profesjonell hjelp fra Ericsson.
Hvem betaler 5200 kroner for en mobil da? vi skifter telefon 1 gang viser tall om oss nordmenn og da synes jeg alt over 5000 er helt bak mål.
Jeg, og alle jeg kjenner? Må slite for å komme på noen som ikke har en iPhone, en Galaxy-modell, toppspekket Xperia, eller lign. Alle telefoner som ble lansert til rundt 5000,- Eneste unntaket jeg kommer på er de (som meg) som har en Nexus-modell, men så er Google ganske crazy på prisnivå om dagen.
Siden det er Androide kan man automatisk trekke minst 1 poeng, siden den som tester sikker bruker Androide i sitt daglige virke. Sikker på at den kun hadde fått 4 dersom dette hadde vært en Nokia med WP på. Selv om det hadde vært akkurat det samme, hadde den da fått trekk på kamera (ikke så godt som forventingene var), for tung, og skjermen hadde ikke blitt nevnt i pluss delen av vurderingen. Det 2. poenget i trekk hadde den jo selvfølgelig fått fordi 150 000 app å velge mellom er jo alt for dårlig.Blir overrasket over å lese at det er positiv med en lade krybbe. Den burde jo heller ha fått trekk for at den ikke har trådløs lading!
Android er et utmerket OS for mobile enheter og absolutt ikke noen grunn til trekk. Ladekrybbe er absolutt et pluss, spesielt sammenlignet med å plugge i en lader på "vanlig måte". I tillegg sparer man slitasje og risikoen for å skade micro-usb-kontakten. Som andre også har påpekt: "trådløs" lading er ekstrautstyr. Dessuten er det ganske liten forskjell på å legge mobilen flatt på ei plate kontra å sette den på høykant i en dock.

 

Greit jeg har en LG 4X HD den kostet meg 2,5 noe som jeg stiller som en maks pris, men selvfølgelig kan det være den kostet rundt 5 ved lansering det aner jeg faktisk ikke. Tviler på om Sony xperia Z kommer ned på det prisnivået. Kjøpte tlf min 3-4 mnd etter lansering.

Lenke til kommentar

Kvalitetmessig er LG 4x langt under par. Det er en grunn til at den telefonen raste fra 4500.- til 2500 spenn på 2 måneder. Jeg har brukt og eid mange forskjellige LG telefoner over årene, 4x HD er sålangt deres svakeste kvalitetsmessig.

 

Litt off topic der beklager det.

 

Jeg har bestilt denne fra usa og håper leveringen tar kort tid. Om man har en som hjelper seg i statene får man den for ca 3100 kr, da sender min kontakt den med Fedex og forsikring på forsendelse tollfritt og digg. Denne ser helt fantastisk ut, og jeg er opprinnelig en Sony fanboy. Håper de kommer seg skikkelig inn på markedet med denne.

Lenke til kommentar

Kvalitetmessig er LG 4x langt under par. Det er en grunn til at den telefonen raste fra 4500.- til 2500 spenn på 2 måneder. Jeg har brukt og eid mange forskjellige LG telefoner over årene, 4x HD er sålangt deres svakeste kvalitetsmessig.

 

Litt off topic der beklager det.

 

Jeg har bestilt denne fra usa og håper leveringen tar kort tid. Om man har en som hjelper seg i statene får man den for ca 3100 kr, da sender min kontakt den med Fedex og forsikring på forsendelse tollfritt og digg. Denne ser helt fantastisk ut, og jeg er opprinnelig en Sony fanboy. Håper de kommer seg skikkelig inn på markedet med denne.

 

Langt under par...?

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...