Gå til innhold

Test: Sony Xperia Z


Anbefalte innlegg

Fett, nå ble jeg glad. Har en på jobb som er HTC fan, og han ler av Z'en pga 32GB mens nye HTC sier den støtter 64GB.

Sony oppgir jo selv 32GB. Noe som er rart når blutut sier at 64GB fungerer (dette har jeg også lest i en test av telefonen). Det må jo være bedre "reklame" å gå ut fra start å si at den støtter 64...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sony oppgir jo selv 32GB. Noe som er rart når blutut sier at 64GB fungerer (dette har jeg også lest i en test av telefonen). Det må jo være bedre "reklame" å gå ut fra start å si at den støtter 64...

 

Ja dette att produsenten kun oppgir støtte for 32GB gjelder mange mobiler, men i praksis støtter mange 64GB også.

Her er en artikkel som omtaler dette:

http://www.teknofil....-mobilen/111692

 

Det står her att det kan være nødvendig å formatere kortet før bruk men for min del var det plug and play, ikke vært noe problem.

Så billig som minnekort er idag hadde jeg ikke stusset på å kjøpe 64GB om mobilen støtter det, jeg betalte 499,- for ett par mnd siden til min Nokia 808 :)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Mange telefoner støtter større størrelser på minnekortet enn det produsenten oppgir. Har brukt 64GB kort på telefoner som står oppgitt og støtte f.eks max 8GB kort også. Rimlig sikker på at de fleste nyere telefoner med brukbar hardware og oppdatert OS takler 64GB kort uten problemer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd å be om nytt oppsett fra Telenor sine sider? Internett fungerte ikke på min, men etter å ha bedt om nytt oppsett fra Telenor (sendes til telefonen din og konfigureres automatisk) fungerte det som bare det.

 

At noen fortsatt bruker MMS er en gåte for meg. Tull med oppsett og slikt er jo en evig strid. Har ikke tall på hvor mange jeg har måttet hjelpe med det. Jeg bruker mye heller Whatsapp. Bare et forslag.

Lenke til kommentar

At noen fortsatt bruker MMS er en gåte for meg. Tull med oppsett og slikt er jo en evig strid. Har ikke tall på hvor mange jeg har måttet hjelpe med det. Jeg bruker mye heller Whatsapp. Bare et forslag.

 

Har selv aldri hatt tull med MMS (eller SMS for den del), har altid funket fint fra første stund.

MMS er jo genialt da, bruker det mye selv, enkel måte å sende bilder på, dessuten er jo også prisene blitt så lave nå:-)

Lenke til kommentar

Syntes dere ikke det er bedre med eopst i steden for MMS?

 

Mere fleksibelt og ikke på like begrenset når det gjelder bildekvalitet, informasjon i meldingen, samt bedre priset. Som mobilforhandler har jeg også flere kunder som har problemer med og sette opp og få MMS til og virke, fremfor og sette opp epost som mere eller mindre går automatisk på nyere telefoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei. Har en oppsummeringsomtale av telefonen.

 

Jeg var akkurat og så på denne i butikken. Tenkte jeg skulle "prøvekjøre" den litt i hånda først før evt. kjøp og se

om ikke den var for stor for min hånd. Det var akkurat min størrelse :)

 

Så skulle jeg teste litt rundt på selve telefonen. Det som imponerte meg virkelig var selvsagt skjermen.

Denne er både fantastisk og utrolig god kvalitetsmessig, Både på farger og lysstyrke. Fantrolig rett og slett.

 

Minnet meg litt om PSP sin skjerm der jeg pleide å se videoer på fly, Turer osv, Men også som en slags bitteliten Sony TV.

Kjørte en Demo-video og disse fargene er noe for seg selv, Bare lyser ut!

 

Det andre som slo meg var at byggekvaliteten var god, Men ikke så god som jeg hadde lest mange plasser på nettet. Forventa en slags iPhone stil men dette var mer "lett" utgave med mer "plast" stil, Men uansett god byggekvalitet!

 

Jeg personelig har hatt HTC de siste åra, Desire og One X, Og må si at nå er jeg lei. Jeg kikket på den nye HTC one, og var ikke imponert. Kan ramse opp grunner hvis noen er keen, Tviler på er nødvendig..

 

Uansett pointet mitt er at, Den var også fantastisk rask, Og deilig å bruke når man hoppet rundt i menyene, Mye raskere enn One X. Må si at Sony virkelig har levert en "High-End" finish i sin nye Phone. Før Desire hadde jeg K800i, Og Sony i sin tid virkelig leverte kvalitets telefoner jeg var fornøyd med min tvers imellom.

 

Det tror jeg de har greid med denne, Også denne gangen. Kameraet var knallbra, Kjemperaskt, Og det at den også er vanntett har lokket meg til å kjøpe denne.

Alt den har på lager frister altfor mye, Rett og slett fordi Sony har gjort en god jobb med å lage en kvalitetstelefon. :)

 

Jeg kommer nok til å ha en case på denne, Siden for det første er veldig lurt, For det andre.. Greit de hevder at den tåler en smell men vil helst ikke la den være naken når den først evt. faller.

 

Man får den for 1,- med Tele2 fastpris Medium og 499,- i måneden. Det er en knalldeal jeg tror jeg går for. Låner idag en HTC Sensation og kjører Chess OnFlex på den så bare sier opp abo. til 347,- så legger på ca 150 og får en splitter ny tlf.

Tele2 kjører forresten med Netcom dekning og Network Norway dekning så man får utnyttet 4G dekning.

 

Eneste som stopper meg nå er at jeg vil se hva Samsung Galaxy S4 har og by på men mannen på elkjøp sier at den blir lansert idag ellernoe på kvelden så skal kikke på specs. Men S4 er nok helt sikkert ikke vanntett ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg sitter igjen med stort sett samme opplevelser som deg, men vil vente med å kjøpe til jeg vet mer om S4. Men hvordan har du kunne se den nye HTC One? Trodde ikke den har kommet i salg enda? S4 blir forresten lansert natt til fredag norsk tid, men uvisst når den kommer i salg.

Jeg bare kikket på konferansen når de lanserte den, CEO for HTC gikk imellom hovedfunksjonene bit-for-bit. Var ikke imponert. Byggekvaliteten der også blir nok knall men det holdt ikke for meg denne gangen. Ble passe forbanna for jeg tenkte at de har faen ikke byttet navn engang. One X også lager de bare One og så skal alt være greit da..

 

S4 blir lansert senere inatt eller på fredag såvidt jeg skjønte (Prata litt tøv han elkjøp duden). Uansett my-final-point blir nok at jeg får en bedre telefon per idag uansett enten jeg går for S4 eller Xperia Z, Så føler jeg Xperia Z har mer morro for penga på en måte. Den er knallbra på alle de stedene jeg syns den skal være bra.

Lenke til kommentar

liker ikke at telefon har så mye glass,jeg bruker telefon på trening og det kan hende jeg mister den til tider og hvis plutselig glasset har sprekt da pga må jeg jo sende den inn og leve uten telefon i 2uker.har mistet S3 min i gulvet flere ganger jeg kan huske og alt fungerer uten problem,bare noen riper på coveret.Er derfor jeg ikke liker glass telefon,shitt kan knuse lett.

 

 

Lenke til kommentar

Regner ikke med flere Full-HD quadcore spydspissmobiler i år som er vanntette, så jeg er godt fornøyd med å ha valgt Xperia Z. Eneste minus så langt er at panoramafunksjonen er ganske hjerneskada, stock-panorama-funksjonen i vanilla Android funker mye bedre. Heldigvis finnes det vel apps til slikt.

Men Samsung gjør mye interessant med software, som at telefonen ikke skrur av skjermen om du ser på den, og i S4 ryktes det at den skal scrolle automatisk når du har lest deg nederst på skjermen... Spennende!

Lenke til kommentar

liker ikke at telefon har så mye glass,jeg bruker telefon på trening og det kan hende jeg mister den til tider og hvis plutselig glasset har sprekt da pga må jeg jo sende den inn og leve uten telefon i 2uker.har mistet S3 min i gulvet flere ganger jeg kan huske og alt fungerer uten problem,bare noen riper på coveret.Er derfor jeg ikke liker glass telefon,shitt kan knuse lett.

 

Hvorfor bruker du ikke slikt armbånd som mobilen sitter i??

Lenke til kommentar

liker ikke at telefon har så mye glass,jeg bruker telefon på trening og det kan hende jeg mister den til tider og hvis plutselig glasset har sprekt da pga må jeg jo sende den inn og leve uten telefon i 2uker.har mistet S3 min i gulvet flere ganger jeg kan huske og alt fungerer uten problem,bare noen riper på coveret.Er derfor jeg ikke liker glass telefon,shitt kan knuse lett.

Det gjelder jo stort sett alle telefoner. Det finnes ikke mange telefoner som er ment for å tåle å gå i bakken. Det at S3en din ikke har gått i stykker er flaks. Jeg har lest om flere her på forumet som har fått sprekker i skjermen etter å ha mista den en gang.

 

Bare søk på Xperia Z drop test på Google/Youtube så ser du at den faktisk er ganske solid.

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Er den full så er den full. Gammel myte, det der :) Batteriet har heller ikke godt av at du tømmer det 100%. Moderne mobilbatteri kan nesten sammenlignes med bilbatteri.

 

Tror uansett moderne mobiler har elektronikk som tar hånd om dette, noe annet ville overraske meg..

Man har jo nesten aldri tid å lade helt til 100% uansett, som regel blir det en halvtime lading og så må man løpe, iallfall er det sånn hos meg:-) hehe....

Har aldri hatt problem med batteriene i mine mobiler pga det iallfall.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...