Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

18 år skal kjøpe bil 100.000


JAYZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bilen har ikke norske skilter, du kan nok beregne MYE mer for å få den på norske skilter.

Ut fra en rask beregning kommer avgifter på nesten 200 000...

 

Ahh er det mulig.. Den så jeg ikke :confused:

Vel, det var nesten for godt til å være sant.

 

Noen som har anbefalinger i samme prisklasse?

Lenke til kommentar

Du får jo 20% startbonus.

Jeg begynte på 20% hos DNB og etter 1 mnd ble jeg oppringt av Gjensidige som kunne tilby meg 30% bonus pluss to andre forsikringer i tilleg til bil, totalt billigere enn kun bil hos DNB

 

Så man kan høre litt rundt og se om man kan få til noen bra avtaler

Lenke til kommentar

Jeg startet bonus på meg selv og betalte i starten 2000 og noe i mnd. Vil si at det er lønnsomt på sikt dersom man opparbeider seg bonus.

Man betaler gjerne mindre i forsikring om man er over 21(eller var det 23?), så å ha forsikringen på noen andre frem til da kan være lønnsomt på sikt. Ja, det tar lengre tid å få full bonus, men slipper unna de dyreste årene i starten.

Lenke til kommentar

http://www.finn.no/f...nnkode=39620617

Relativt ny, gått lite, ser kul ut, og er i en spesiell farge, noe som trekker oppmerksomhet.

 

Siste jeg ville gjort er å se på 3 liters rekkeseksere fra BMW om du ønsker en bil som ikke sluker bensin eller diesel.

 

Den var meget oppegående, den likte jeg. Noe slikt hadde vært aktuelt. Men så kommer forsikring, og det blir et problem.

 

Finnes det ikke snarveier mtp. forsikring?

Lenke til kommentar

Selv så har jeg en ganske lik Saab, bare litt eldre.

Har forsikringen på meg selv, noe som gjør at jeg bygger opp en bonus. Og det er jo bare bra. I tillegg vet jeg at jeg må betale selv hvis det skjer noe, og det er meg det går utover, så jeg kjører mer forsiktig en jeg kanskje ville gjort om forsikringen satt på min far.

 

Jeg tenker at hvis du har råd til å kjøpe deg en så dyr bil som førstegangsbil, bør du ha penger til forsikringen også. Selv kom delkasko på meg til ca. 18 000 i året, men fikk en del rabatter ettersom mamma og pappa har alle sine forsikringer i det selskapet. Havnet vel nedi 11-12 000 tror jeg. Altså ganske god rabatt.

 

Så hør litt med evt. mor og far, og hør deretter med forsikringsselskapet dere bruker om dere kan få en god deal. Forsikringsselskapene er relativt snille med biler som Saab.

 

Og en liten morsom historie;

Når pappa gikk inn til Terra for å høre om prisen på min forsikring, var det første karen sa: "Han har vel ikke kjøpt BMW vel?". Terra og flere andre selskaper NEKTER å forsikre 18-åringer med BMW.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv så har jeg en ganske lik Saab, bare litt eldre.

Har forsikringen på meg selv, noe som gjør at jeg bygger opp en bonus. Og det er jo bare bra. I tillegg vet jeg at jeg må betale selv hvis det skjer noe, og det er meg det går utover, så jeg kjører mer forsiktig en jeg kanskje ville gjort om forsikringen satt på min far.

 

Jeg tenker at hvis du har råd til å kjøpe deg en så dyr bil som førstegangsbil, bør du ha penger til forsikringen også. Selv kom delkasko på meg til ca. 18 000 i året, men fikk en del rabatter ettersom mamma og pappa har alle sine forsikringer i det selskapet. Havnet vel nedi 11-12 000 tror jeg. Altså ganske god rabatt.

 

Så hør litt med evt. mor og far, og hør deretter med forsikringsselskapet dere bruker om dere kan få en god deal. Forsikringsselskapene er relativt snille med biler som Saab.

 

Og en liten morsom historie;

Når pappa gikk inn til Terra for å høre om prisen på min forsikring, var det første karen sa: "Han har vel ikke kjøpt BMW vel?". Terra og flere andre selskaper NEKTER å forsikre 18-åringer med BMW.

 

Kommentar fra pappa som leste dette: "Han er en glup fyr, hør på han. Jævlig bra skrevet."

 

Jeg innser nå at å bruke 100.000 på førstegangsbil blir litt vel mye, jeg er ikke millionær.

Kommer til å se etter noe rundt 30.000, så får jeg heller betale forsikring og slikt til jeg blir en litt mer holden mann.

 

Morsomt det du sa med BMW (og Audi, sier pappa) at forsikringselskapene hater disse merkene. Det lyser jo "fart og spenning" i panna når du nevner disse merkene

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg fikk i hvert fall en Saab 9-3 2002 modell, og bare gått 120 000 km, til 40 000 kroner. Ganske god deal i mine øyne. Kjenner flere som har betalt dyre dommer for en BMW fra 1994 og rundt den tiden. Gått gjerne over 200 000, og har betalt mye mer. Samme gjelder Audi. På toppen kommer forsikringer som koster både en arm og et bein.

 

Ellers vil de aller fleste anbefale (og meg) japanske biler, eller biler fra asia generelt. Toyota, Nissan, Honda, Mistubishi, og lignende. Biler som koster lite, koster lite å reparere, lite å forsikre, og går omtrent evig. Sjeldent disse bilene er direkte morsomme å bruke, men er et veldig godt utgangspunkt for en førstebil.

 

Kjøp noe som ikke koster for mye, men sørg for at den er i ordentlig stand. Bruk heller litt mer penger på en bil som er i god stand, enn å betale 10 000 kroner for ei rønne som går i stykker om 6 måneder, og reparasjonene koster deretter tre ganger så mye som bilen er verdt.

Finner du en billig bil som er i god stand, så sparer du også en del penger til bil nummer to, og da kan du jo gå for noe skikkelig om du ønsker det :)

 

Finn aktuelle biler i nærområdet ditt. Få sett på bilen, og få prøvekjørt den.

Endret av Vertical^
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg fikk i hvert fall en Saab 9-3 2002 modell, og bare gått 120 000 km, til 40 000 kroner. Ganske god deal i mine øyne. Kjenner flere som har betalt dyre dommer for en BMW fra 1994 og rundt den tiden. Gått gjerne over 200 000, og har betalt mye mer. Samme gjelder Audi. På toppen kommer forsikringer som koster både en arm og et bein.

 

Ellers vil de aller fleste anbefale (og meg) japanske biler, eller biler fra asia generelt. Toyota, Nissan, Honda, Mistubishi, og lignende. Biler som koster lite, koster lite å reparere, lite å forsikre, og går omtrent evig. Sjeldent disse bilene er direkte morsomme å bruke, men er et veldig godt utgangspunkt for en førstebil.

 

Kjøp noe som ikke koster for mye, men sørg for at den er i ordentlig stand. Bruk heller litt mer penger på en bil som er i god stand, enn å betale 10 000 kroner for ei rønne som går i stykker om 6 måneder, og reparasjonene koster deretter tre ganger så mye som bilen er verdt.

Finner du en billig bil som er i god stand, så sparer du også en del penger til bil nummer to, og da kan du jo gå for noe skikkelig om du ønsker det :)

 

Finn aktuelle biler i nærområdet ditt. Få sett på bilen, og få prøvekjørt den.

 

Meget oppegående svar, far er veldig enig i svaret ditt. Skal titte på biler i området her som ligger på en 30-40k så holder nok det. Disse bilene kommer jo fram dem også

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...