Gå til innhold

- Mer overvåkning er ikke svaret


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Håper folk bruker stemmeretten sin til høsten da. Og ikke stemmer av gammel vane.
Ser du for deg en regjering uten AP og Høyre? De to store partiene på hver sin side er for.

 

Nei, en regjering uten AP eller Høyre er tilnærmet umulig, men hvis Piratpartiet blir store nok til å komme i vippeposisjon kan vi avgjøre mye!

 

Piratpartiet har den fordelen at de andre partiene ikke har noen sterke meninger om kjernesakene våre, derfor er det lite å ofre for et parti å samarbeide med oss.

 

Jeg vet ihvertfall med meg selv at så lenge vi staker ut en ny kurs innen copyright/personvern/rettssikkerhet kan jeg til nød leve med både rødt og blått noen perioder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser for meg at dersom private får disse rettighetene kommer di nok til å ta ut dei værste fildelerene. Noe som eg ikkje er imot i heiletatt, det eg er redd for er at denne makta skal bli missbrukt og brukt mot oss som tilfeldigvis laster ned et par musikkalbumer.(Alt fra fremmede som har hacka seg inn på nettverket, til et uhell fra datter/noen i familien som ingen er klar over før en får et brev om bot.)

 

Problematikken er det at dei værste filderene kommer bare til å gå over til VPN, og då er mesteparten av overvåking tilgjeves. Om du ikkje vil slå ned hardt på ein stakkars gutt på 10 år som tilfeldigvis lasta ned et pop album. Plateindustrien og fleire ønsker et perfekt system hvor piratkopiering ikkje skjer, dette vil aldri skje uansett hvor mye dei strever.

 

Smarte hackere og programmerer finner alltid ei løysing til å lure seg unna. Derfor vil eg heller oppfordre politikarar til å droppe dette vedtaket, og heller innse at piratvirksomhet kan både kan gi profitt og ta profitt.

 

Verste jeg har lest på lenge! Hvis det ikke hadde vært for "dei værste fildelerne" så hadde tilbudet eller hastighetene aldri vært slik de er idag. Enten er du for fildeling, ellers kan du holde deg unna.

 

Og du sier:

Noe som eg ikkje er imot i heiletatt, det eg er redd for er at denne makta skal bli missbrukt og brukt mot oss som tilfeldigvis laster ned et par musikkalbumer.

Tilfeldigvis? :lol:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Latterlig at den norske skole (dvs. stat) hver eneste dag viser mengder av piratkopiert materiale i klasserom landet over, samtidig som de kommer med forslag som dette. Burde man ikke først gå i seg selv, og ihvertfall ikke selv lære opp neste generasjon i det man forsøker å forby?

 

Kan jo også spørre seg om disse politikerne aldri har sett en ulovlig opplastet video på Youtube? Dem er det nemlig mange av. Så mye "tvilsomt gråsone materiale" at det er umulig å forhindre at folk kommer borti det.

Endret av LucarioX
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ser at kulturindustrien har økt lobbyvirksomheten for å innføre enda strengere mafialover om opphavsrett. Nå gjelder det at alle gode krefter står i mot. Loven er også en trussel mot små artister. Kulturindustrien søker nemlig å gjenvinne sitt klamme grep om markedet fra 80 og 90 tallet. Blir den vedtatt får vi enda mer konstruerte glansbildeartister, uten hverken egne tekster eller tanker, egen musikk eller melodier, egne klær eller lepper,.

 

De eneste som aner tegninga til nå er jo Venstre og Frp, AP liker å kontrollere, mens Høyre forråder sin historie og sin ideologi. Samtidig er det stridigheter internt i begge ja-partier om temaet, ingenting er avgjort ennå. Spesielt viktig at interne dissidenter i ja-partiene reiser seg og taler mot galskapen. Ring lokalpolitikerne og spør hva de har tenkt å gjøre med fascismen i eget parti.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Som nevnt i forrige innlegg jeg stemmer ikke av den grunn politikere i dag er av samme ulla uansett parti tilhørighet. Er bare en gjeng med media kåte, pratesjuke folk uten ryggrad.

 

Klager ikke heller. Just stating the facts as I see it.

 

Det er ikke vanskelig å se poenget ditt. Samtidig er politikerne nødt til å høre på i alle fall deler av folkets vilje. Jeg deler ikke ditt synspunkt helt, men selv om man ser på dem som falske nisser, må de fortsatt danse vår pipe til en viss grad, så lenge vi stemmer.

 

Jeg vil anta at for deg blir det å velge det minst ille av en rekke onder. Jeg har nemlig vanskelig for å se for meg at du synes alle partiene er like ille, så stem på det minst ille for deg, enten det måtte være Piratpartiet, Rødt eller DLF - da har du bidratt til demokratiet og til å unngå løsninger som du i alle fall ikke ønsker for vårt samfunn.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Latterlig at den norske skole (dvs. stat) hver eneste dag viser mengder av piratkopiert materiale i klasserom landet over, samtidig som de kommer med forslag som dette. Burde man ikke først gå i seg selv, og ihvertfall ikke selv lære opp neste generasjon i det man forsøker å forby?

 

Kan jo også spørre seg om disse politikerne aldri har sett en ulovlig opplastet video på Youtube? Dem er det nemlig mange av. Så mye "tvilsomt gråsone materiale" at det er umulig å forhindre at folk kommer borti det.

 

Hva tenkte du på som den norske skole viser?

 

AtW

Lenke til kommentar

Blir Piratpartiet til høsten!

Ville heller stemt Venstre, som med stor sannsynlighet faktisk får innflytelse etter valget, og har mye av den samme personvernspolitikken. Nesten umulig at Piratpartiet får inn noen på tinget, og da er stemmen på mange måter bortkastet.

 

Blir også for dumt å stemme på et ensaksparti, samfunnet handler om så mye mer enn dette :)

Endret av LucarioX
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For eksempel å vise en film for en klasse er ikke lov.

Det løses simpelt ved å ha det lovgitt at en representant for fim- og musikkbransjen kan sitte i klasserommet og registrere hvorvidt undervisningsmateriellet er lovlig eller ikke. Den samme representanten kan også få lov til å arrestere lærere og elever.

Lenke til kommentar

Sikker på det? Skoler betaler jo såkalt "kopieringavgift", dekker ikke den også visning av norske filmer?

 

AtW

 

Nå vet jeg ikke hvordan det er med filmer i klasserommet, men jeg har, både på videregående og universitetet, fått utdelt store mengder ulovlig kopiert materiale, både digitalt og i papirform. Har også gjentatte ganger blitt oppfordret til brudd på opphavsretten. Enkelte fag har nærmest vært avhengige av slikt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...