Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Vil folk faktisk ha Usmanov inn i klubben? Ein russisk kjeltring som virkar sleipare enn dei fleste. Payung: Kva er det som får deg til å tru at Usmanov ser ut til å bry seg om klubben? Akkurat no har han verdas lettaste jobb med tanke på Arsenal-supporterane; han kan til ei kvar tid sei det suppporterane vil høyre, utan aldri å måtte stå for det han seier. Til sjuande og sist er han også ein forretningsmann (og kjeltring), og vil dermed ha noko igjen for pengane sine. Det er jo også ei moglegheit for at han ser på Arsenal som eit leiketøy (ala Abramovich) og spyttar inn millionar/milliardar i laget, noko eg heller ikkje ser nokon grunn til å ønske.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Arsenal Wages : Almunia 60k, Fabianski 50k, Gibbs 40k, Squillaci 60k, Ramsey 55k, Djourou 50k, Chamakh 60k, Park 40k. Bendtner 52k

 

:nei2: :nei2: :nei2: :nei2:

 

Til sammenligning vet jeg at da Wes Brown var i United fikk han 18k.

 

Galskap det vi driver med.

 

Så PL's 2 dårligste keepere håver inn 110k i uka hver? Sykt. PLs dårligste stopper får 60k? Park som har spilt 3 kamper lekker ut 40k i uka? lulz.

Lenke til kommentar

Vil folk faktisk ha Usmanov inn i klubben? Ein russisk kjeltring som virkar sleipare enn dei fleste. Payung: Kva er det som får deg til å tru at Usmanov ser ut til å bry seg om klubben? Akkurat no har han verdas lettaste jobb med tanke på Arsenal-supporterane; han kan til ei kvar tid sei det suppporterane vil høyre, utan aldri å måtte stå for det han seier. Til sjuande og sist er han også ein forretningsmann (og kjeltring), og vil dermed ha noko igjen for pengane sine. Det er jo også ei moglegheit for at han ser på Arsenal som eit leiketøy (ala Abramovich) og spyttar inn millionar/milliardar i laget, noko eg heller ikkje ser nokon grunn til å ønske.

Send meg gjerne linker på Usmanov sine kjeltringsaker.

 

Slik jeg ser det har vi to alternativer, Kroenke eller Usmanov. Da tar jeg Usmanov any day of the week.

Usmanov virker mye mer interessert i klubben på den måten at han vil at vi skal tilbake og kjempe om medaljer. At Dave Dein støtter han ser jeg på som et veldig godt tegn. Dave Dein er den personen jeg aller helst vil ha tilbake i klubben.

 

Han vil få noe igjen for pengene sine dersom Arsenal endrer måten klubben blir drevet på og vinner trofeer igjen.

 

Jeg vil heller ikke ha Chelski-tilstander, bare så det er sagt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Per 18/1-2012

 

Right so id though id share a bit of information with some of the fans, some are spot on figures some are pretty much guestimations.

 

As we are the 4-5th biggest wage payers in the Premiership with around £100-120Million going out of our massive income a year, i thought i would break it down for yourselves.

Our wage structure is often criticised for not being sufficient enough to attract the very top players, but in essence we do pay a hell of a lot of our players, mediocre players albeit some hefty sum a year.

 

Just before i do this i will miss out a few of the youth players that I don’t deem first team-ers as such, even though they may be playing now due to injuries.

 

Goalkeepers:

Almunia – £60,000 PW = £3,120,000 PY

Fabianski – £50,000 PW = £2,600,000 PY

Mannone – £30,000 PW = £1,560,000 PY

Szczesny – £50,000 PW = £2,600,000 PY

 

Total Wage Bill Per Week = £190,000 PW

Total Wage Bill Per Year = £9,880,000 PY

 

Defenders:

Sagna – £60,000 PW = £3,120,000 PY

Santos – 50,000 PW = £2,600,000 PY

Gibbs – £40,000 PW = £2,080,000 PY

Jenkinson – £20,000 PW = £1,040,000 PY

Koscielny – £50,000 PW = £2,600,000 PY

Mertesacker – 60,000 PW = £3,120,000 PY

Vermaelen -£70,000 PW = £3,640,000 PY

Squillaci – £60,000 PW = £3,120,000 PY

Djourou – £50,000 PW = £2,600,000 PY

 

Total Wage Bill Per Week = £460,000 PW

Total Wage Bill Per Year = £23,920,000 PY

 

Midfielders:

Arteta – £70,000 PW = £3,640,000 PY

Wilshere – £55,000 PW = £2,860,000 PY

Ramsey – £55,000 PW = £2,860,000 PY

Song – £55,000 PW = £2,860,000 PY

Benayoun – £70,000 PW (On Loan – Season) = £3,640,000 PY

Arshavin – £70,000 PW = £3,640,000 PY

Rosicky – £60,000 PW = £3,120,000 PY

Coquelin – £25,000 PW = £1,300,000 PY

Diaby – £50,000 PW = £2,600,000 PY

 

Total Wage Bill Per Week =£497,000 PW

Total Wage Bill Per Year = £26,520,000 PY

 

Strikers:

Van Persie – £90,000 PW – £4,680,000 PY

Chamakh – £60,000 PW = £3,120,000 PY

Gervinho – £55,000 PW = £2,860,000 PY

Walcott – £70,000 PW = £3,640,000 PY

Park – £40,000 PW = £2,080,000 PY

Miyaichi – £15,000 PW = £780,000 PY

Oxlade-Chamberlain PW – £20,000 PW = £1,040,000 PY

Henry – £70,000 PW(On Loan – 2 Months) – £560,000 For The Loan

 

Total Wage Bill Per Week = £420,000 PW

Total Wage Bill Per Year = £18,760,000 PY

 

Squad Total Wage Bill Per Week = £1,567,000

Squad Total Wage Bill Per Year = £79,080,000

 

So yes there is the guestimation along with some known facts and that comes to a total of £79,080,000. You have to remember this does not include any squad bonuses, any single player bonuses, where for example Arshavin earns a single £15,ooo every time he starts a game on top of his £70,000 a week wage.

 

Dette er da også uten spillere som Denilson, Bendtner som vi låner ut.

Endret av Payung
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Send meg gjerne linker på Usmanov sine kjeltringsaker.

 

Her er i alle fall noko av det. Orkar ikkje leite no, men då Usmanov byrja å kjøpe seg inn i Arsenal var det mang ein bloggar som uttrykte si bekymring for kva type Usmanov eigentleg var. Eg veit i alle fall at eg helst vil ha han lengst mogleg vekk frå klubben.

 

Ang. lønningane: Det er litt vanskeleg å skjønne kva Arsenal eigentleg har prøvd på når dei legg opp til ein slik struktur på lønningane. Mindre forskjell i lønningane = meir samhold/mindre misunneligheit innad i laget? Ikkje veit eg. Enkelte av lønningane forstår eg, då spelarane på den tida lønninga vart gitt va i ein heilt anna situasjon enn i dag (t.d. Almunia). Dette har jo no slått kraftig tilbake på klubben sidan desse spelarane i praksis er umoglege å få solgt og heller ikkje kan kjøpast ut av kontrakta utan kraftig konsentrasjon. For mange spelarar har fått for mykje for tidleg, noko ein sjølvsagt ser klarast i ettertid.

Lenke til kommentar

Hvordan forklarer du da at Djourou ble belønnet med en ny kontrakt på mellom 50-60 tusen i uka? For meg ser det helt klart ut som alle andre enn de ansvarlige ser at de har bommet kraftig.

 

Dei lønnar potensial framfor resultat, virkar det som. I mange tilfeller slår det heldig ut, då dei t.d. kan sikre ei langtidskontrakt med Fabregas for det som vil vere ei lav lønning når han har utvikla seg til den spelaren klubben trudde då kontrakta vart signert. Dersom dei har trua på ein spelar, vil han få ei kontrakt som speiler det. Ikkje den riktige måten å gjere det på etter mi meining, men det kan lønne seg om spelarar utviklar seg etter sitt potensial. Må heller ikkje gløyme at det ikkje er lengre enn eitt år sidan Djourou vart hylla som ein fantastisk forsvarsspelar av Arsenal-fansen. Hadde kontrakta blitt gitt då, hadde ingen reagert; sjølv om det ville virke som ei like stor tabbe i dag.

Lenke til kommentar

Den lønningsposten er noe av det rareste jeg har lest. Virkelig. 70.000 på Benayoun, Walcott, 60k på Almunia. 20 og 30k på bortimot uprøvde juniorspillere. Det får meg til å undre om hvor langt inne i det vi Utd supportere vil være når skipet vårt snur. Flere har vært inne på det at de sportslige resultatene holder supporterne i sjakk mens økonomien styres i vildens sky. Allikevel. Utd tjener såpass mye at det naturligvis er rom for litt neddyssing, men vi ville nok utvilsomt sett samme situasjon om det sportslige hadde vært på Arsenals nivå. Bare se hvor lite prat det har vært om dette da dere hadde den gode perioden deres på senåret i fjor. Dette er åpenbart ting som ligger å ulmer til rainy days ...

 

Annen diskusjon, men Payung har et poeng angående Djourou. Sinnsykt hvor hardt Arsenalsupportere over hele fjøla skrøyt av han for bare 10-15 måneder siden. Alltid ment spilleren har bøttevis med svakhetspunkter, men dette var på et tidspunkt jeg også mente RvP var oppskrytt, så har latt være å sanke kred for spådommene mine angående JD.

Lenke til kommentar

Langt verre enn Evans og faktisk dårligere enn Squillaci.

Evans har faktisk vært god i lang tid nå og uansett hvor dynge han var på sitt verste, så var han bedre enn Djourou. # Evansbauer.

 

Hvis Evans har vært god i lang tid så er adjektivet "god" noe helt annet enn hva jeg tror. Ellers har Djourou bortsett fra det siste kalenderåret hele tiden holdt et temmelig høyt nivå. Evans har vært bedriten i godt over 2 sesonger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Langt verre enn Evans og faktisk dårligere enn Squillaci.

Evans har faktisk vært god i lang tid nå og uansett hvor dynge han var på sitt verste, så var han bedre enn Djourou. # Evansbauer.

 

Hvis Evans har vært god i lang tid så er adjektivet "god" noe helt annet enn hva jeg tror. Ellers har Djourou bortsett fra det siste kalenderåret hele tiden holdt et temmelig høyt nivå. Evans har vært bedriten i godt over 2 sesonger.

2 sesonger? Siste halvdel av fjorårets og første halvdel av denne sesongen blir vel strengt tatt ikke 2 sesonger. Om du mener han var dårlig i 2009-2010 sesong så tar du skammelig feil. Evans har forøvrig vært stål den siste tiden slik Game sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...