Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Ikke noe spesielt stort pengeproblem ifht. Milan for eksempel, forskjellen er at Moratti har brukt veldig mye tid på å forklare seg om at Inter skal begynne og innordne seg etter FFP og at man dermed må gi slipp på "stjernene" med høye lønninger. Berlusconi og Galliani derimot, har valgt en helt annen strategi hvor man ikke gir fansen tilgang til den økonomiske situasjonen i klubben. Tevez ble jo (av Galliani) annonsert som Cassanos erstatter, men som vi så smertelig fikk oppleve i dag ville han bare bli signert om Pato ble solgt(Pato nektet, dealen falt igjennom). Ditto med denne mye omtalte Mr. X i fjor sommer(Raiola avslørte at det var Hamsik her forleden). Hva gjelder Inters økonomiske situasjon er jeg forholdsvis optimistisk. 2012 er et viktig år da flere spillere har utløpende kontrakter(i tillegg har vi Zarate som går tilbake til Lazio/finner seg ny klubb. Kommer ikke til å benytte utkjøpsklausulen):

 

- Orlandoni

- Castellazzi (blir sikkert fornyet om Zamparini blir vanskelig med Viviano)

- Cordoba

- Samuel (mulig fornyelse)

- Chivu

- Muntari (er visstnok klar for Milan fra sommeren av allerede. Galliani presenterer ham nok som treblevinner :D)

 

Hva gjelder lønnskostnadene er jeg litt usikker, det eneste jeg vet er at Inter er nr.2 bak Milan i lønninger i Serie A.

Endret av Lucky Luciano
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Informasjon fra AST-møtet i går. Denne bør alle lese.

 

Her er en liten smakebit

Some other snippets


  •  
  • The club improved revenue by £10mill last season. £3mill of that was tour money. £4mill was season ticket price hikes. Yet the CEO landed a £600k bonus! Errr… where is the outrage?
  • We could have a £100million rights issue and beat FFP if it went against the stadium debt. The reason we won’t do that is because Wenger wouldn’t spend the money. Previously it was because the other board members wouldn’t put their hands in their pockets. They only took out of the club…
  • Average attendance to the games these days is in the low fifties.
  • We have 71 paid professional on the wage bill (we had 48 when we moved to the Emirates). We also fund Nik B and Denilson. We laugh at City for doing the same with Adebayor and Bridge, we’re just as bad… on lower salaries of course!
  • The board have got rich off the self sustaining business model.
  • We earn £14mill from short sponsor / manufacture. Liverpool earn £40mill
  • Nina booted from board for having a Starbucks with Usmanov people.
  • David Dein spends more time with Wenger than Gazidis. If he is spending that much time with Wenger, it begs the question what the hell he’s talking to him about? ‘Errr, Arsene… Squillaci. What the hell were you thinking?’
  • Stadium debt is £220mill
  • When Dein was booted from the board, Wenger was promised he was in charge. Hence why he was able to pick his own CEO.
  • Wenger decides player value, hence why so many deals fall through. That’s why Mata isn’t wearing an Arsenal shirt.
  • Club runs at break even.
  • There are only 1200 shareholders left. Geoff being one of them. He’s a rarity… he didn’t sell out like so many did.

Endret av Payung
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skummelt:

The story of FFP came up as well. Nigel Phillips, like many of our readers believe the club use the ruling to hide behind. City have blatantly breached the rules a number of times and nothing has happened. As have many clubs. The irony of it all is that if any club is in danger of breaching the rules, it’s us if we exit the Champions League. Our wage bill will be unsustainable if we’re out of Europe.

 

Interesting that Matt Scott of the Telegraph believes Wenger has made himself unsackable. His squad is too full and too highly paid to do anything with over the next few years. He reckons no top manager would touch the job.

 

The fact is, we can afford mega wages. Wenger doesn’t have a wage cap. He has an amount of money to play with. The fact he chooses to give JD £50k, Diaby £60k and Denilson £60k directly hinders his ability to pay Robin £160k pw.

 

Det er en skandale måten denne klubben drives på. Helt sykt. Om ikke noe skjer kommer vi til å ta en Leeds.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

For hver dag som går så syntes jeg bare dette hullet virker dypere og dypere. Bare det å bli kvitt alle de spillerene våre som ikke er gode nok og de reservespillerene som aldri kommer til å ta steget opp vil spare oss for titalls av millioner av kroner, men til og med dette har ikke klubben evner til å gjøre noe med..

Lenke til kommentar

Spennende. Jeg har veldig shallow kunnskap på dette emnet i.h.t. Arsenal. Noen som er interessert i å informere (så dypt den enkelte måtte ønske)? Kanskje noe ala økonomi-tråden som Game satt opp en gang i tida, om noen har kunnskap/tid/ressurser/gidder?

Les de linkene som er over, pluss denne. Sistnevnte er fra oktober, men gir veldig bra innblikk i økonomien til Arsenal.

 

Siste nytt om finansene finner du her.

 

Det er bare å spørre hvis det er noe du lurer på så skal jeg prøve å svare etter beste evne.

Endret av Payung
Lenke til kommentar

Håper vi promoterer et par av våre unge spillere nå som vil gi det meste for drakta fremfor spillere som Benayoun, Rosicky, Denilson, Bendtner, Park og Chamakh. Tenker da særlig på Miyaichi, Afobe, Aneke, Bartley, Miquel og Lansbury. Campbell er jeg usikker på og det samme med Pedro Botelho. Førstnevnte har vist mye bra hos Lorient, men virker fortsatt litt uferdig og sistnevnte har fortsatt ikke arbeidstillatelse.

Huske at Benayoun er på lån. Føles rart ut å ha en spiller på lån til Arsenal. Er enig med mye dog. Aneke ikke klar for første laget enda, Afobe burde lånes ut. Bartley kan godt ta over for Djourou.

 

Ang. det som kom fram på møte var veldig mye ting som allerede var kjent. Var ikke klar over at vi betaler lønn både for Denilson og Bendtner, men det forundrer meg ikke et sekund. Trist å se hvor skakkjørt klubben er og det bør komme en stor opprydding snart.

Lenke til kommentar

Ang. det som kom fram på møte var veldig mye ting som allerede var kjent. Var ikke klar over at vi betaler lønn både for Denilson og Bendtner, men det forundrer meg ikke et sekund. Trist å se hvor skakkjørt klubben er og det bør komme en stor opprydding snart.

Silent Stan og styret er så tafatte at jeg blir kvalm. Regner ikke med at de gjør den minste ting.

 

Drømmen hadde vært å fått Dave Dein tilbake og fått Usmanov inn i styret (eller helst at han hadde kjøpt ut Silent Stan).

Lenke til kommentar

Ang. det som kom fram på møte var veldig mye ting som allerede var kjent. Var ikke klar over at vi betaler lønn både for Denilson og Bendtner, men det forundrer meg ikke et sekund. Trist å se hvor skakkjørt klubben er og det bør komme en stor opprydding snart.

Silent Stan og styret er så tafatte at jeg blir kvalm. Regner ikke med at de gjør den minste ting.

 

Drømmen hadde vært å fått Dave Dein tilbake og fått Usmanov inn i styret (eller helst at han hadde kjøpt ut Silent Stan).

 

Skulle helst sett at han kjøpte ut Kroenke hvis han var villig til det og fått Peter Hill-Wood ut av klubben og erstattet han med David Dein. Er en god del av styret som også begynner å bli klare for gamlehjemmet og en oppfriskning på denne fronten (selvfølgelig må det være mennesker som brenner for Arsenal så en god blanding mellom gamle og unge mennesker hadde vært ypperlig) hadde jeg virkelig håpet på. Dessverre tror jeg ikke Kroenke er villig til å selge med det første.

Lenke til kommentar

Ang. det som kom fram på møte var veldig mye ting som allerede var kjent. Var ikke klar over at vi betaler lønn både for Denilson og Bendtner, men det forundrer meg ikke et sekund. Trist å se hvor skakkjørt klubben er og det bør komme en stor opprydding snart.

Silent Stan og styret er så tafatte at jeg blir kvalm. Regner ikke med at de gjør den minste ting.

 

Drømmen hadde vært å fått Dave Dein tilbake og fått Usmanov inn i styret (eller helst at han hadde kjøpt ut Silent Stan).

 

Skulle helst sett at han kjøpte ut Kroenke hvis han var villig til det og fått Peter Hill-Wood ut av klubben og erstattet han med David Dein. Er en god del av styret som også begynner å bli klare for gamlehjemmet og en oppfriskning på denne fronten (selvfølgelig må det være mennesker som brenner for Arsenal så en god blanding mellom gamle og unge mennesker hadde vært ypperlig) hadde jeg virkelig håpet på. Dessverre tror jeg ikke Kroenke er villig til å selge med det første.

 

Kroenke selger så snart det ikke er lønnsomt lenger. Det skjer snart uten CL i mange år på rad

Lenke til kommentar

Stefan

 

Helt enig med deg på alle punkter.

 

Dessverre selger nok ikke Silent Stan med det første vil jeg tro. Styret er helt i mot Usmanov og nekter han å være en del av styret til tross for at han eier 29% av hele klubben. Virker for meg som om styret er mer opptatt av å skjerme seg selv og følge egne interesser fremfor å gjøre hva som er best for klubben.

Endret av Payung
Lenke til kommentar

Stefan

 

Helt enig med deg på alle punkter.

 

Dessverre selger nok ikke Silent Stan med det første vil jeg tro. Styret er helt i mot Usmanov og nekter han å være en del av styret til tross for at han eier 29% av hele klubben. Virker for meg som om styret er mer opptatt av å skjerme seg selv og følge egne interesser fremfor å gjøre hva som er best for klubben.

 

Dessverre så er det nok Hill-Wood og Ken Friar (en av våre store legender) som er så utrolig mot Usmanov og virker å være sjefene over de andre styremedlemmene. Hørte at hvis Kroenke solgte sine aksjer til Usmanov for den prisen Usmanov kjøpte de tidligere aksjene for at han ville tjent rundt 1,4 milliarder kr. Får bare håpe han gjør det snarest hvis han har planer om det, men jeg er stygt redd for at han egentlig driter i hva som skjer med driften av klubben så lenge den er "self sustaining" og han kan skryte til sine andre feite kompiser at han eier Arsenal Football Club. For meg så er det sistnevnte som nærmest virker som hans store trekkpunkt ved å kjøpe Arsenal når han ikke blander seg inn i driften i det hele tatt og aldri ser en eneste jævla kamp.

Lenke til kommentar

Stefan

 

Helt enig med deg på alle punkter.

 

Dessverre selger nok ikke Silent Stan med det første vil jeg tro. Styret er helt i mot Usmanov og nekter han å være en del av styret til tross for at han eier 29% av hele klubben. Virker for meg som om styret er mer opptatt av å skjerme seg selv og følge egne interesser fremfor å gjøre hva som er best for klubben.

 

Dessverre så er det nok Hill-Wood og Ken Friar (en av våre store legender) som er så utrolig mot Usmanov og virker å være sjefene over de andre styremedlemmene. Hørte at hvis Kroenke solgte sine aksjer til Usmanov for den prisen Usmanov kjøpte de tidligere aksjene for at han ville tjent rundt 1,4 milliarder kr. Får bare håpe han gjør det snarest hvis han har planer om det, men jeg er stygt redd for at han egentlig driter i hva som skjer med driften av klubben så lenge den er "self sustaining" og han kan skryte til sine andre feite kompiser at han eier Arsenal Football Club. For meg så er det sistnevnte som nærmest virker som hans store trekkpunkt ved å kjøpe Arsenal når han ikke blander seg inn i driften i det hele tatt og aldri ser en eneste jævla kamp.

Leste selv det med profitten Kroenke kunne fått ved å selge til Usmanov. Helt utrolig. Som du sier så virker Kroenke helt uinteressert i Arsenal. Usmanov på den andre siden virker meget interessert og ser ut til å bry seg om klubben.

 

Vet du hva som egentlig er grunnen til at Hill-Wood/Ken Friar/ nekter Usmanov å sitte i styret?

 

 

 

De nye draktene er utrolig stygge.

Lenke til kommentar
Arsenal Wages : Almunia 60k, Fabianski 50k, Gibbs 40k, Squillaci 60k, Ramsey 55k, Djourou 50k, Chamakh 60k, Park 40k. Bendtner 52k

 

:nei2: :nei2: :nei2: :nei2:

 

Til sammenligning vet jeg at da Wes Brown var i United fikk han 18k.

 

Galskap det vi driver med.

Endret av Payung
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...