Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Simen, hvor vil du med alt dette? Og Gerrard kom inn i den kampen du nevnte

Gerrard kom inn da kampen allerede var avgjort. "Alle" var sikre på at United ville gruse Liverpool fordi de to stjernespillerene ikke spilte, men der var et ekstremt godt eksempel på at det faktisk er innsatsen og vinnervilje det går på, og ikke enkelspillere.

Og noen her mener jo at stallen til United er vesentlig bedre enn Liverpool sin, hvorfor synes ikke det i kampene da?

 

Hvor i all verden ble trollet av?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Visst faen. Jeg har usannsynlig lite til overs for United, men de har hvertfall lagt inn en ordentlig innsats.

 

City har bare fått tildelt ett lag bestående utelukkende av verdensklassespillere og andre utrolig gode spillere av en sjeik fra Fandenivold.

 

Anser ikke City som en del av konkurransen lenger egentlig. Det gjelder ikke hvis de vinner. De har bare hatt nok penger til å omgå de økonomiske begrensningene som alle andre lag har.

 

De er en skam for fotballen.

Endret av GrandMa
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nå har det blitt nesten umulig å spille seg inn blant toppen uten å "dra en Chelsea". Den økonomiske boomen på nittitallet skapte et gedigent maktskille i fotballen, og det har blitt en overklasse som holder seg der oppe på toppen, år etter år. Derfor blir det litt flaut når Big Tone drar frem arbeiderklassen, da de allerde har tapt, selv om jeg for det meste er enig i innlegget hans. Forkastelig pengebruk på Chelsea og Man City, men hadde de ikke blitt "pengedopa" hadde denok vært evige middehavsvandrere. Dagens lag tjener penger på å vinne, og på supportere rundt om i verden, og siden det stort sett bare er de som vinner/allerede er store som får nye supportere over sjøen, vel, da får man en ond sirkel.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er egentlig også ganske enig der, og det er litt synd for det markerer nok et fall innenfor fotballen som jeg ikke liker(selv om jeg ikke skal skryte på meg at jeg har opplevd noe annet enn den kapitaliske formen for fotball) og jeg hadde mye heller sett at tinga gikk tilbake til slik det var før Premier League der det var en mye større mulighet for middelhavsfarere som Newcastle, Everton, Tottenham og West Ham feks å blande seg inn med de store guttene, og ikke bare for en eller to sesonger.

 

Selvfølgelig har min klubb dratt utnytte av dette til en viss grad så vil jeg heller at fotballen skal tilbake på sitt reneste der selv om det muligens hadde betydd at Arsenal hadde lidd sportslig pga det. (Noe jeg egentlig ikke tror, da vi klarte oss fint før PL også.) Dessverre kommer det nok aldri til å skje, og eiere som vil dra på profit på oss nok kommer til å bli mer å mer populært. For meg er egentlig folk som Kroenke og Glazers omtrentlig like ille som Oligarkene som styrer City og Chelsea. Forskjellen der ligger ofte i at de eierene ikke gir klubben falsk suksess og at fansen motsetter seg dem. (Langt ifra like aktivt blant Arsenalfans som feks Pool fans eller United fans, men det tror jeg hovedsaklig kommer av at Kroenke var the lesser evil i vår situasjon med tanke på Uzmanov, og pga han har enda tilgode å tappe klubben for penger slik Glazers feks gjør)

 

Fotballen var et spill for arbeiderklassen, men det blir mer og mer revet vekk ifra dem, og det synes jeg er umåttelig trist.

Lenke til kommentar

Dessverre er fotballen for "stor" internasjonalt til å gjøre noe med det nå, men jeg skulle ønske man satt et maks beløp på spillerkjøp ala £30m pr kalenderår i hele europa, men maks grense på antall gronker i lønn også. Plutselig så vinner Newcastle ligaen et år, Aston Villa et annet. Selv om Uniteds suksess er egentjent, ser jeg heller at vi "gir" bort fordelene vi har opparbeidet oss som følge av egen kompetanse for å redde fotballen.

 

Vet jeg skriver her ofte og fortsatt kan kategoriseres som en fotballidiot. Men jeg kjenner at intressen for sporten har avtatt de siste årene og at jeg ikke lengre føler den samme gleden ved å se andre lag enn mitt eget. Er så lei av å hate, være bitter og furten grunnet fotball. Før pleide gledene å veie opp for det, not anymore. Og det selv om vi vinner mer enn aldri før. Ordet "sjel" har blitt voldtatt på bl.a dette fora, men jeg føler oppriktigtalt at sjela i fotballen er i koma. Jeg trenger ikke å se spillere som dør for trøya, men når spillerne/klubbene ikke gidder å skjule grådigheten lengre engang... :(

 

Før var jeg vondbråten og jævlig lei når det var landslagspauser. Nå gir jeg faen, bare deilig med et pusterom fra hverdagen

Endret av toppmeis
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Uansett så mye jeg savner gamle dager så har jeg bare insett at dette er slik det har blitt og har godtatt det. Klart det er utrolig kjipt at lag bruker mrder av kroner, men en må bare godta det. City er underholdene noe jeg liker, en dritt klubb, sant nok. Og til de som mener at United skal heller få vinne 100 ligagull på rad over at City vinner et. Skal vi gå 100år uten trofè? :whistle: Og jeg håper city vinner i år om det står mellom de og man united. Men det er vell kanskje bare meg?

Lenke til kommentar

The Beautiful Game som du snakker om har ingenting med at jeg håper city vinner over United. 100% at jeg missliker United mye mer enn City. De fleste, MERK fleste så jeg ikke får 100 hatmeldinger på pm, United supportere er utrolig selvgode og de fleste av disse supporterene kan ingenting om fotball. Smaker så utrolig godt å se de får smake på tap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

United supportere er utrolig selvgode og de fleste av disse supporterene kan ingenting om fotball.

 

Hva definerer du som en supporter, da?

 

 

Vedrørende denne ''pengedoping-debatten'' så vil vel de nye «Financial Fair Play-reglene» snart tre i kraft. Dette vil forhåpentligvis slå tilbake på lag som Chelsea og City?

Lenke til kommentar

FFP kommer ikke til å ha noe å si, dessverre. Det finnes for mange omveier (f.eks enormt gode sponsoravtaler). Dessuten, hva skal UEFA gjøre? Utstenge lag som City, Chelsea og Real fra europa cup? Sier seg selv at det aldri kommer til å skje.

 

Setter hus og hytte på at vi ikke merker noe særlig til FFP. Eneste er muligens at Arsene blir enda mer var om lommeboka si med FFP som unnskyldning.

Lenke til kommentar

United supportere er utrolig selvgode og de fleste av disse supporterene kan ingenting om fotball.

 

Hva definerer du som en supporter, da?

 

 

Vedrørende denne ''pengedoping-debatten'' så vil vel de nye «Financial Fair Play-reglene» snart tre i kraft. Dette vil forhåpentligvis slå tilbake på lag som Chelsea og City?

En som støtter laget sitt igjennom medgang og motgang. United supportere/fan boys er utrolig ekstrem på å være eplekjekk, noe som er naturlig, for all del, men sinnsykt irriterende for oss andre :roll:

 

FFP kommer til å være veldig bra for lag som United, Liverpool, City og Chelsea da de har meget gode sponsoravtaler, spesielt først nevnte. Alle tror at FFP kommer til å være kjempe for Arsenal, men vi tjener ikke så mye penger som vi burde. Det er mange høye lønninger og sponsoravtalene våre er boss og milevis unna konkurrentene. Skal vi bruke penger, må vi bruke nå. Stor kjøp gjør også oss mer attraktive for sponsorer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...