Gå til innhold

Slik skal norske nettpirater tas


Anbefalte innlegg

Skal selfølgelig gjøre det som står i min makt for å unngå sperringene, koste hva f*** det vil. Og VPN er jeg klar over, uten att jeg har brukt det før.

 

Men private torrent trackere tillater jo ikke proxy f.eks, jeg vet ikke hvordan VPN fungerer og om dette evt er tillatt.

 

Men jeg går ut fra att disse sidene ikke blir sperret, og att de holder seg til piratebay og lignende.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

[rant]

Takk, kjære politikere, for at dere (enda en gang) fremstiller dere selv som løpegutter for private interesser. Jeg må si at tanken på at private selskaper skal få samle inn IPer over en lav sko ikke bekymrer meg i det hele tatt, særlig med tanke på at diverse rettighetshavere har en historie for å pusse politiet på pc-løse bestemødre, krever småunger som har lastet ned et par sanger for millionbeløp og klikker i vinkel på en youtubevideo en mor la ut av ungen sin, kun fordi en sang man har rettighetene til blir spilt på radio i bakgrunnen.

 

Videre vil jeg si at skremselstaktikkene deres må være særdeles effektive, da organisasjoner på andre siden av den lille kulpen vi kaller Atlanterhavet deler ut milliardbøter over en lav sko, sider blir lagt ned, man gjennomfører aksjoner på særs tvilsomt grunnlag, og det gjør heller lite for å redusere piratvirksomheten.

 

Man begynner jo også å få en del uavhengige undersøkelser som indikerer at piratkopiering påvirker salg av musikk og film minimalt, noe som glatt blir feid under teppet siden det ikke får rettighetshaverne til å framstå som offere man må syns synd på og beskytte gjennom tildels absurde lover. En del av de viser også at pirater øker eksponeringen for ellers ukjente ting, og at pirater faktisk bruker mer penger på kultur enn gjennomsnittspersonen.

 

Til slutt vil jeg takke for at dere forsøker å innsnevre mine kulturelle interesser da disse på et par områder ikke har lovlige alternativer her jeg bor, mye på grunn av de samme pengene rettighetshaverne griner over at de taper. Mener dere da at jeg skal legge vekk noe jeg brenner for, kun fordi de samme markedskreftene dere tilber sier at det ikke ligger nok penger i å lansere et tilbud her på denne steinhaugen? Jeg frykter at jeg allerede vet svaret på det spørsmålet ...

[/rant]

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Heia Norge :)

 

Naive Norge, naive Norge :) *riste på hode*

 

Pirat toppene er allerede trygge bak VPN. Dette går kun utover den vanlige Ola Norman som ikke kan mye om data.

 

 

De fattigste i Norge, og de mest uskyldige skal som sagt rammes! Let teh mafia win! Teh way to go!

 

 

Nei her må nok dere ta mafian, og da må dere knekke VPN koden først

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Jeg forstår ingenting lenger. Jeg pleier og laste ned spill og noen filmer. Og jeg innrømmer det. Men jeg forstår ngenting av hva som diskuterest. kan jeg forsette å laste ned som vanlig? må jeg bruke noe spesielt for å laste ned etter dette?

Eller må jeg ikke laste ned noen ting lenger, for da kan jeg bli tatt?

Vis noen kunne forklart dette for meg og sikkert noen andre som lurer, så hadde dette vert utrolig fint! :-)

Lenke til kommentar

Er et par problemer her:

 

A: så stor mengde mennesker laster ned ulovlig, at det er umulig å gjøre noe med

 

B: private bør ikke ha slik makt, det er bare såvidt politiet bør ha slik makt, politiet er ihvertfall begrenset til å jobbe innenfor lovverket, men private/sivile har større frihet til handlingsrom da de ikke jobber på vegne av samfunnet/staten

 

C: med tanke på det politisk og økonomisk presset som er på myndighetene så er det ikke overraskende at det har dukket opp arbeid med slikt lovverk

 

D: om man innfører 21 års fengsel for piratvirksomheten så vil det forandre minimalt. (I USA har skrekkeksempler med barn, hvems foreldre har blitt dømt til å betale millionbeløp i erstanting, har ikke redusert piratvirksomheten)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det har jeg fra historien: alle endringer som har innskrenket personlig frihet de siste ti-femten årene har gått gjennom uten større problemer. Oppsisjonen har vært halvhjertet i kritikk, og sier stort sett at de ville gjort endringene på litt annen måte.

 

Alle partier blir konstant utsatt for en kampanje drevet av flinke, velutdannede mennesker som viser dokumentasjon og effekt på at norsk næringsliv lider kraftige tap på grunn av at lovverket tillater totalt anarki på internett. Ingen partier får høre noen troverdige motargumenter. Hver enkelt politiker synes sikkert at det er litt ukomfortabelt å måtte ta grep som innskrenker personlige rettigheter, men igjenkjenner tydelig den virkeligheten og mangelen på kontroll som deres venner, lobbyistene, påpeker. De kan ikke bare sitte stille og, avhengig av hvor de befinner seg på den politiske skalaen se på at R) norske kulturinstitusjoner eller B) norske forretningsinteresser går under fordi de ikke gjør grep og tar kontroll over en anarkistisk bølge som truer med å bli permanent dersom den ikke tas umiddelbart.

 

Derfor har det kommet lovendring på lovendring de siste årene, disse har gått gjennom en etter en. Arbeiderpartiet takler ikke at de ikke har kontroll med svingningene i samfunnet, dessuten er Trond Jjjiske i lomma på lobbyvirksomheten. Høyre takler ikke forandring der ungdom kaster ned forretningsstrukturene. Venstre i regjering var det største politi-partiet på siden av FrP i opposisjon, og veldig raske på å ta grep når en situasjon oppsto. SV lever og ånder for kulturkontaktene sine. Det er rett og slett ikke forenelig med noe partis standpunkt at de ikke skal ha kontroll.

 

Ungdomspartiene er det derimot helt forskjellig med, der man har folk som ennå ikke har blitt oppdratt, og helst vil ha en finger på dagens samfunns puls. Der er de vel alle sammen ganske sterke på prinsipper ennå, og de har ikke blitt utsatt for lobbybransjens korrumperende strigling ennå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...