Gå til innhold

Slik skal norske nettpirater tas


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis dette lovforslaget går igjennom, og myndighetene begynner å blokkere nettsider som linker til opphavsbeskyttet materiale, skal jeg sperre E6 mellom Melhus og Trondheim. De fleste som kjører på veien følger reglene, men i og med at noen bryter fartsgrensen, snakker i mobil eller kjører uten setebelte må jeg sperre veien for alle.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Selv laster jeg ned stort sett kun fra private trackere, og der finner jeg stort sett det jeg vil ha, piratebay og andre public trackere blir kun brukt i nødstilfeller, noe som er svært sjelden.

 

Dessuten laster jeg ned med en seedbox, så da vil ikke min ip brukes, og deretter laster jeg ned fra seedbox'en min via ftp.

 

Ønsker idiotene lykke til.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Strengt tatt ikke noe nytt at politikerne horer seg ut over en lav sko.

De vil menge seg med "de store".. Legger seg på rygg for storebror USA og prøver å presse på et EU medlemsskap mot flertallet av innbyggerne sin vilje..

 

Om dette går igjennom håper jeg i alle fall at ingen politikeres ip utelates fra slik overvåking. De får følge loven de og.

 

Diskusjonen om definisjon av piratkopiering blir for ubetydelig i denne sammenheng..

Endret av hår null
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hannemyr er knapt den rette å spørre om dette. At han trekker frem at en eller annen ukjent person/instans skal ha fått det for seg at Internett kan 'knekke' p.g.a. noen DNS-blokkeringer, viser bare hvor useriøs han er i forhold til problematikken. Stråmannsargumentasjon, via proxy for godt mål, så å si. Han bør holde seg til det rent tekniske, som han sikkert har bedre forstand på.

 

Det er èn, ørliten, positiv gnist i dette hysteriet: Nå vil det bli mer oppmerksomhet om og bruk av div. proxy-løsninger. Det vil alle tjene på, for politistater som Norge, Nord-Korea, Kina osv. gir seg ikke med dette. Listen over sensurerte nettsteder kommer til å bli ganske lang etterhvert.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Virker rart at et er på grensa til ulovleg å lage eit register over kor menneske bur/oppheld seg uten grunn, men det å lage eit register over mine bevegelsar på internett er heilt ok. Vi har rett til privatliv over alt. Skal vi først sei ifrå oss denne retten bør det være med samtykke ikkje fordi det kan tjene agendaen til ein ukjent tredjepart.

 

Einaste positive med denne lova er at dersom platebransjen kan overvåke meg so har eg faen meg lov å overvåke dei tilbake, og offentligjere alt eg måtte finne av informasjon. platebransjen bør ruste opp brannmurane sine og fyre opp proxy serverar for alle deira IP adresse vil være offentlige frå dag 1 når denne lova går gjennom ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette har jo lite og ingenting å si på skikkelige fildelere uansett, er jo de første folkene som beskytter seg. Og resten av oss følger nok ikke langt etter.

 

Syntes også det er søkt at våre skattekroner også skal gå til å finansiere prosjekter ala Max Manus, og så får ikke skolen bruke filmen gratis i undervisning.... Kultur meg i hekken.

Endret av jihn
  • Liker 2
Lenke til kommentar

For ikke glemme endel av de andre syke prosjektene som staten kaster penger etter.

Så et eller annet om filmatisering av at Kongen sa nei til å gi over norge til hitler (sagt til sende bud).

Noe de hadde fått 40! Mill for å lage av staten. Galskap. Og offtopic.

 

Men ja, staten burde enten kreve at offentlige institusjoner får bruke media fritt, eller trekke all støtte i form av penger.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om jeg skal le eller gråte. Alt dette er så fryktelig latterlig at jeg finner ikke ord. At dem ikke bare kan bruke 5 minutter på å sjekke ut Steam og Spotify... Herregud, løsningen for å bekjempe piratene på en skikkelig måte ligger jo rett foran øyene på disse rasstappene! Og i tillegg er det så fryktelig og latterlig enkelt å unngå alle disse latterlige tiltakene! Min ISP opererer med dynamiske IP-adresser, så lykke til. Jeg vet også hvordan DNS fungerer samt proxy/VPN. Drar i dag, som alle andre dager, hjem og leecher livet av meg med god samvittighet! Bare så det er sagt, har jeg et aktivt abonnement på Netflix også men jeg er ikke interessert i å se tre år gammelt innhold. Blir innhold og tilgjengelighet like bra og enkelt som på tpb betaler jeg gladelig 500kr/mnd for i en slik tjeneste. Forbannede idioter.

 

Kunne ikke sagt det bedre selv. +1

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Går det at sikkre seg selv fra at de sporer ip?

 

Ja. Skaff deg en VPN(sikrer alle tilkoblinger ut fra din pc) eller en proxy(sikrer alle tilkoblinger ut fra nettleseren). Det finnes noen gratise VPN tjenester. F.eks. Hotspotshield og ToR. Anbefaler ToR! Selv om det bare en en proxy (?).

Lenke til kommentar

For å stoppe nedlasting og opplasting må man stoppe kilden, å bare arrestere enkelte for opplasting i et hav av opplastere er både urettferdig og en uendelig kamp.

 

Eneste løsning er som sagt å stoppe kilden, nemlig nettsidene de lastes opp til.

 

Vi i 20 års-alderen har vokst opp med nedlasting, dette var ikke sett på som noe kriminelt. Å arrestere vanlige folk er IKKE løsningen.

 

Så hvem er skyldig? Vell, ingen - når nedlasting er så lett tilgjengelig som det er og alltid har vært så blir det nettsidene selv som har skylden, ikke vanlige mennesker som benytter seg av helt standard tjenester i dagens digitale miljø.

 

Jeg er selv i mot ulovlig nedlasting da favoritt-seriene mine stadig kanselleres grunnet mangel på inntekt som følge av massiv nedlasting, men å arrestere mennesker for å være mennesker er ikke løsningen, her må man stoppe torrent sidene filene lastes opp til.

Endret av morten-89
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...