Gå til innhold

Rollespill i space, finnes det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå var jo ikke spørsmålet verken om gode eller solide spill i space generelt, Om du er uenig i mitt syn på ME3 som det svakeste i serien, eller måten jeg sier det på, er meg revnende likegyldig. Som du sier, så er opplevelsen individuell. For øvrig er ikke kommentaren "fixed" og overstrekede sitater er ikke akkurat nytt for å illustrere uenighet på et forum, men enkelte er vel litt mer hårsåre enn andre.

 

Poenget er at i mine øyne så er ME3, som Melvin faktisk sier, mer FPS enn RPG. Ergo vil jeg heller anbefale ME1 fremfor ME3 om noen spør om et RPG i space.

 

Og fremfor hele Mass Effect serien, vil jeg anbefale X3:Reunion, Freelancer, Space Force: Rouge Universe og Darkstar One når det kommer til Space-RPG.

Dog prøv demo av SFRU og DS1 først, de faller ikke i smak for alle.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nå var jo ikke spørsmålet verken om gode eller solide spill i space generelt, Om du er uenig i mitt syn på ME3 som det svakeste i serien, eller måten jeg sier det på, er meg revnende likegyldig.

 

Er ikke uenig i ditt syn, som eg sa så har alle rett til å mene akuratt det de selv vil. Det siste der gidder eg ikke kommentere en gang.

 

Som du sier, så er opplevelsen individuell. For øvrig er ikke kommentaren "fixed" og overstrekede sitater er ikke akkurat nytt for å illustrere uenighet på et forum, men enkelte er vel litt mer hårsåre enn andre.

 

Det er ikke noe nytt nei, men måten du ordlegger deg på og prøver å presse ditt syn på ting over på andre blir for dumt. Ingen er hårsåre heller, men igjen når du kommer her og oppfører deg som du har alle fakta på bordet og vet hvilken smak TS har og illustrerer det ved hjelp av barnslige påfunn som overstreking av ting andre har sagt og ikke kommer med noe annet argument enn "fixed" på det du foretok deg, så kan regner eg med at tilogmed du kanskje ser at andre reagerer.

 

Og jada eg vet du kom med ditt syn på de andre ME spillene etterpå, men igjen så blir det DITT syn og igjen får du det til å se ut som at det er kun ditt syn som gjelder, spesielt når du starter innlegget ditt med "fixed" osv osv.

Poenget er at i mine øyne så er ME3, som Melvin faktisk sier, mer FPS enn RPG. Ergo vil jeg heller anbefale ME1 fremfor ME3 om noen spør om et RPG i space.

 

Eg ser poenget ditt, og skjønner fortsatt at det er DITT syn på saken, det virker bare som du er lite åpen for at andre har annen smak og kanskje liker feks ME3 bedre enn la oss si ME1.

 

Og fremfor hele Mass Effect serien, vil jeg anbefale X3:Reunion, Freelancer, Space Force: Rouge Universe og Darkstar One når det kommer til Space-RPG.

Dog prøv demo av SFRU og DS1 først, de faller ikke i smak for alle.

 

Her forøvrig er eg veldig enig med tipsene dine, Freelancer og Rouge Universe er blandt mine favoritter i de du nevner her :)

 

EDIT: Ble forøvrig litt off topic nå, så skal sette strek for min del her.

Endret av IcedInsanity
Lenke til kommentar

Finnes det noe slikt? noe ala skyrim, bare at det er i space?

Bør være på ps3

Hva du anser som ett solid spill og ikke, er så individuelt at det nytter ikke å komme her å stryke over noen andre sine meninger.

 

Til TS, prøv deg med Mass Effect du, gode spill. ALLE sammen i mine øyne.

Vil ikke virke som en douche, men typen spør etter "rollespill" ikke shoot em ups. og da er Mass Effect 1 det beste i serien, men spiller man 1ern blir man tvunget til og fortsette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her var det mange som ikke aner hva et rollespill egentlig er for noe. Alle Mass Effect-spillene er rollespill, det er ingen tvil om det. De ble gradvis mindre opphengt i stats og attributter, men dette er verktøy for å realisere et rollespill, ikke selve kjernen.

 

Det er en serie jeg vil anbefale å gå i gjennom, og alle spillene er gode.

Lenke til kommentar

Mass effect spillene er mer fps en rpg er ingen tvil om det heller. og når han spør om noe ala skyrim kan du ikke akuratt mene me serien passer inn:P MEN mass effect serien er kjempebra så vis du liker me1 så kommer du nok til å spille resten:D

kotor er nok det "nærmeste" du kommer skyrim i space men er mangen andre bra space rpg men mesteparten er spacesimrpg:P Eve online feks

Lenke til kommentar

Mass effect spillene er mer fps en rpg er ingen tvil om det heller.

 

Mass Effect 3 er vel på PS3. Det er vel mer FPS enn rollespill, men det er et solid spill :)

 

Hvordan kan et spill som foregår i tredjeperson være et førsteperson-skytespill(FPS)?

 

Men ja, Mass effect er nok det beste alternativet, ihvertfall av nyere spill, dog det er ikke veldig likt Skyrim. Mass effect er mye mer lukket, og kan beste beskrives som et tredjeperson-skytespill med enkelte rollespillelementer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mass effect spillene er mer fps en rpg er ingen tvil om det heller.

 

Hva, fordi det legger et større fokus på å fingerferdigheter og presisjon enn tilfeldige terningkast og ren matematikk i kampdelen? Teller ikke det at spillet lar deg velge en klasse, velge hvordan du skal opptre i forhold til andre, hvem som lever og hvem som dør?

 

Forøvrig så har Mass Effect mer til felles med gamle rollespill som Baldur's Gate enn Skyrim. TES-serien er nok det eneste av sitt slag, utrolig nok. Det betyr ikke at det ikke er andre gode rollespill, men ingen er i nærheten av Elder Scrolls i å levere en Elder Scrolls-opplevelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...