Gå til innhold

Bli med i The Elder Scrolls Online-beta (Mac, Win)


Anbefalte innlegg

ja for det har vært utrolig mange bra MMO versjoner av spill som var bra nok som de var? kan du i det hele tatt nevne ett? Alle spillene har sugd massiv balle og har ødelagt serien de var laget av. dette burde slutte!

 

Jeg kan selvfølgelig være like negativ som deg og en del andre.

 

Men det orker jeg bare ikke altså. Det å ha en slik negativ holdning å tankegang funker bare ikke for meg. Jeg håper dette blir et skikkelig bra mmorpg spill og det burde alle som er glad i Elder Scrolls spillene og mmorpg sjangeren generelt gjøre.

 

Hadde det ikke vært for at utviklere vil prøve å lage et mmo spill ut av sine spill universer så hadde vi aldri sett World of Warcraft. Tidenes beste og desidert største mmorpg til dags dato.

 

Er fallhøyden stor? Helt klart ja, men hva om....hva om Bethesda faktisk klarer å sette samens et utrolig mmo spill ut av Elder Scrolls universet?

 

Men du og folk generelt skal være så negative og mene hva dere vil, jeg er og vil alltid være positiv til utviklere som prøver å lage et spill som dette.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, jeg ville ikke kalt WoW tidenes beste MMO akkurat. Popularitet har som regel fint lite med kvalitet å gjøre. Popularitet handler nesten utelukkende om å få folk til å kjøpe spillet, uansett hvor bra eller dårlig det er. I tillegg er WoW over ti år gammelt. I tiden etter har vi fått veldig mange MMOer som ikke bare gjør mye av det samme som WoW, men som forbedrer ting helt fra starten. Derfor vil jeg si Rift er et av de beste MMOene så langt. Det gjør fint lite nytt, men det tar de beste delene fra mange andre spill og setter dem sammen til ett spill. Det er ikke akkurat perfekt, men ikke dårligere enn alle andre spill der ute. For den saks skyld testet jeg WoW for en stund siden, og vi kan jo ikke engang justere noe på UIet på egenhånd. Vi kan ikke flytte hotbaren, justere størrelsen på den og så videre.

 

En annen ting folk kan tenke litt over er hva vi har fått før. Star Wars: The Old Republic? Hypet så inn i helvete, men floppet. Age of Conan? Hypet, floppet. Star Trek Online? Hypet, floppet. Guild Wars 2? Hypet, og selv om det ikke floppet direkte ble veldig mange skuffet. Secret World? Hypet, floppet. Listen er dessverre veldig lang, og den kommer bare til å bli lengre og lengre.

 

Tenk da å gå den andre veien. Hype kan ødelegge veldig mye for spill, selv om de faktisk er veldig bra når de slippes. Problemet er når "veldig bra" ikke er nok. Men et spill som Elder Scrolls Online får neppe så mye hype som de spillene jeg nevnte, så det trenger heller ikke være "perfekt" for at folk skal like det. Ting har overrasket før. Ta Path of Exile, for eksempel. Det er et gratis ARPG laget av et lite utviklerteam, så i teorien skulle man ikke tro det kunne være noe særlig interessant. Men i stedet er det noe av det beste jeg har spilt på lenge, og så langt har jeg støttet det med rundt seks hundre spenn. Det er aldri lurt å forhåndsdømme spill. ;)

Lenke til kommentar

Liker at alle nevner Bethesda her og Bethesda der. Det er da vitterlig ikke Bethesda som utvikler og lager content til TESO? Det er Zenimax som er developer og Bethesda som er publisher. Bethesda har muligheten til å være med på avgjørelser, men de har jo gitt prosjektet til Zenimax Online. Noe som tilsier at det er Zenimax Online som har hovedansvaret og sjefsrolle over hvordan det skal fungere.

 

Ganske irriterende at absolutt alle ser ned på TESO med en gang. Først er Hero Engine det store problemet. Folk griner verden over på grunn av dette. En nyhet kommer ut om at Hero Engine bare ble brukt i de tidligere fasene og at en egenutviklet spillmotor ble utviklet. Etter dette blir det bare plukket på det minste ting fordi det alltid må være noe å klage på. Minner meg litt om Firefox fanbasen når Chrome begynte å ta over markedet. Først var det ikke extensions, når extensions kom var ikke riktig plugin der, når den riktige pluginen kom var det noe annet som ikke "var helt likt som firefox".

 

Hittil ser TESO veldig lovende ut. Jesse Cox og diverse andre sier jo at spillet er bra og fungerer. Om det fungerer bra og "smooth" i alpha fasene er det jo en god fremtid. MERK, jeg sier ikke at TESO garantert kommer til å bli bra og kongen over alle MMORPG. Jeg bare motargumenterer all bullshiten folk kommer med, bare fordi de må komme med bullshit.

Lenke til kommentar

Så gameplay videoen på nettsiden deres, og kunne ikke unngå å legge merke til at så å si alle ting de trakk fram som høydepunkter var akkurat det samme som Guild Wars 2 trakk fram som revolusjonerende. "Elder Scrolls"-combat vil jeg heller ikke akkurat se på som noe positivt, da slossingen i for eksempel skyrim ikke akkurat var imponerende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Enda en høyt elsket spillserie som blir ødelagt av mmo bølgen som kun et firma tjener penger på(Blizzard med WOW)... Bye bye Elder Scrolls, vi hadde mye morro! Men denna driten gidder jeg ikke.

 

Ditt tap. Hvis du hadde lest noe som helst om spillet ville du vist at det er akkurat like åpent som tidligere TES-spill. Du kan bli vampyr eller varulv for eksempel. Du bruker samme levelsystemet som i Skyrim, eller svært likt. Kampsystemet er totalt ulikt andre MMO, og baserer seg på sanntidshandlinger, svært likt det du gjør i Skyrim.

 

Men men, noen blir bare ikke fornøyde, og du har jo rikelig grunnlag til å uttale deg, spesielt med tanke på at spillet ikke er kommet ut enda.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Virker hvertfall som om de fleste som kommenterer her har null tro på spillet, hvis man har null tro på et spill, kan det ikke bli dårligere, da har man like mye rett til å være skuffet som man hadde tro på spillet.

 

Det er Zenimax online som lager ESO, ikke Bethesda Softworks. De har pratet med Bethesda for å passe inn historien og lignende, men Bethesda skal fortsatt utvikle TES spill. Det vil riktignok ta noen år før det neste spillet kommer ut, noe som er en bra ting.

 

Nå kan alle personene som var hos ZO riktignok ha blitt kjøpt og betalt, men det jeg har hørt fra spillere som var der, så spillet bedre ut enn det gjør i de små gameplayene vi har fått sett så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ingen hardbarka MMO'er, men dette er faktisk første spillet i sjangeren jeg virkelig har lyst til å spille. En utrolig viktig faktor er fighting i realtime og levelsystemet fra Skyrim. Har spilt litt WoW og SWTOR - mest for det sosiale og utforsking av områdene, men TESO kan det hende jeg går "all in" i et MMO for en gangs skyld :)

Lenke til kommentar

Nja, jeg ville ikke kalt WoW tidenes beste MMO akkurat. Popularitet har som regel fint lite med kvalitet å gjøre.

 

Man kan si mye om WoW, men det må absolutt regnes med som en av de beste. ikke fordi det var først eller revolusjonerende. Det meste i WoW finner man igjen i forløpere som Everquest, Acherons Call og DAoC (og sikkert Ultima Online). Men alt det tok med videre fra EQ (f.eks) ble forbedret. I tillegg var spillet ganske polert fra start (hvis vi ser på Europa releasen). Men det aller viktigste har vært Blizzards store utvikler team og resurrser til å pøse på feilretting og nytt content.

Det har gjort WoW til den mest polerte MMO'en jeg vet om. Og at spillet er polert er viktig.

 

Tenk hva mer banebrytende spill som AoC hadde hatt av abonnenter med samme feilrettingstakt med nogenlunde samme grad av polert launch...

 

Men når store feil ikke blir rettet før etter et halvt år og nytt innhold kommer alt for sagte blir det som det blir med alle andre.

 

En annen ting folk kan tenke litt over er hva vi har fått før. *klipp liste over ting ting som er hypet*

 

Nå skal TESO ha for det ikke hypet så veldig synes jeg. Har tidvis vært måneder i strekk uten ny info. Noe som har gjort forumene lagt mindre spennede enn f.eks hva AoC hadde før launch.

 

Men jeg tror softwarehus har lært leksa (med Blizzard i spissen) at masse hype før launch har sin bakside.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser den, og kontrer med at Oblivion og Skyrim gjorde rollespillene om til actionspill. Bare fordi det er en åpen verden og vi kan velge rase og klasser betyr det ikke at det er et rollespill. Ta for eksempel GTA5. Vi har tre folk og velge i og en åpen verden. Gjør det GTA5 til et rollespill? ;)

 

Veldig sant. Skyrim er mer en Interaktiv actionstory enn rollespill men ALT er bedre enn MMO. Og skyrim har gitt meg et kampsystem som faktisk er gøy og sneaking er gøy. alt dette forsvinner 100% nå.

Lenke til kommentar

"Elder Scrolls"-combat vil jeg heller ikke akkurat se på som noe positivt, da slossingen i for eksempel skyrim ikke akkurat var imponerende.

 

Enig der! Elder scrolls spillene har ALDRIG hatt noe bra combat. elsket oblivion og skyrim men combaten har alltid vert stiv og kjedelig.

Lenke til kommentar

Ditt tap. Hvis du hadde lest noe som helst om spillet ville du vist at det er akkurat like åpent som tidligere TES-spill. Du kan bli vampyr eller varulv for eksempel. Du bruker samme levelsystemet som i Skyrim, eller svært likt. Kampsystemet er totalt ulikt andre MMO, og baserer seg på sanntidshandlinger, svært likt det du gjør i Skyrim.

 

Men men, noen blir bare ikke fornøyde, og du har jo rikelig grunnlag til å uttale deg, spesielt med tanke på at spillet ikke er kommet ut enda.

 

Du mener fordi kampsystemet vi er vandt til fra oblivion og skyrim er 100% tatt ut(lært fra aplha videor) og sneaking systemet er tatt ut. du kan ikke snike deg in på folk og kutte halsen sånn som er gøy og all dybde er erstattet med MMO mechanics. Jeg personlig liker ikke MMOer men ser at andre gjør det. Derimot er det utilgivelig at de ødelgger spillserier som baserer seg på et helt annet gameplay med mmo mekanikker som ikke fungerer for noe annet enn mmoer.

Lenke til kommentar

Jeg kan selvfølgelig være like negativ som deg og en del andre.

 

Men det orker jeg bare ikke altså. Det å ha en slik negativ holdning å tankegang funker bare ikke for meg. Jeg håper dette blir et skikkelig bra mmorpg spill og det burde alle som er glad i Elder Scrolls spillene og mmorpg sjangeren generelt gjøre.

 

Hadde det ikke vært for at utviklere vil prøve å lage et mmo spill ut av sine spill universer så hadde vi aldri sett World of Warcraft. Tidenes beste og desidert største mmorpg til dags dato.

 

Er fallhøyden stor? Helt klart ja, men hva om....hva om Bethesda faktisk klarer å sette samens et utrolig mmo spill ut av Elder Scrolls universet?

 

Men du og folk generelt skal være så negative og mene hva dere vil, jeg er og vil alltid være positiv til utviklere som prøver å lage et spill som dette.

 

Så The old republic og X-antall andre mmoer har ikke lært deg noe? MMO fans vil ikke spille en mmo versjon av et spill de ikke har interesse av og rollespill fans vil ikke spille mmo fordumning av noe de liker. Hvis du liker MMO så spill MMO men hvorfor skal jeg like at de gjør et kult rollespill(actionrollespill) til en ræva hybrid av to sjangre?

 

Mass effect ble ødelagt av at man skulle få call of duty fansen med(dumere historie med dummere combatmekanics). HVorfor skal alt slås sammen? Og det poenget med bugs i bethesda spill er noe jeg ser fram til å høre om. :p

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du mener fordi kampsystemet vi er vandt til fra oblivion og skyrim er 100% tatt ut(lært fra aplha videor) og sneaking systemet er tatt ut. du kan ikke snike deg in på folk og kutte halsen sånn som er gøy og all dybde er erstattet med MMO mechanics. Jeg personlig liker ikke MMOer men ser at andre gjør det. Derimot er det utilgivelig at de ødelgger spillserier som baserer seg på et helt annet gameplay med mmo mekanikker som ikke fungerer for noe annet enn mmoer.

 

Det er bare ikke korrekt. Det er absolutt sniking i spillet, og kampene er svært like det du er vandt med fra Skyrim. Uansett, tror vi alle kan være enige om at kampene fra Skyrim er det største problemet det spillet har, så når de i tillegg finpusser systemet, så må jo det være positivt.

Lenke til kommentar

Det er bare ikke korrekt. Det er absolutt sniking i spillet, og kampene er svært like det du er vandt med fra Skyrim. Uansett, tror vi alle kan være enige om at kampene fra Skyrim er det største problemet det spillet har, så når de i tillegg finpusser systemet, så må jo det være positivt.

 

Hva er problemet med kampene i skyrim? at de ikke er cooldown baserte mmo angrep du ikke har styring over? At du faktisk kan snike deg gjennom alt og stikke folk i ryggen fritt? Nei dette høres ut som noe som burde fjernes.

Lenke til kommentar

Hva er problemet med kampene i skyrim? at de ikke er cooldown baserte mmo angrep du ikke har styring over? At du faktisk kan snike deg gjennom alt og stikke folk i ryggen fritt? Nei dette høres ut som noe som burde fjernes.

 

Problemet med kampene i Skyrim er at de er monotone. Ja, de er langt bedre enn i Morrowind og Oblivion, men det sier ikke så mye. Hvis du for eksempel er en kriger, koker det stort sett ned til å hamre løs med en knapp, og holde inn en annen. Misforstå meg rett, jeg elsker Skyrim, men det har på ingen måte et godt kampsystem.

 

Men ta en titt på denne videon.

 

Lenke til kommentar

Problemet med kampene i Skyrim er at de er monotone. Ja, de er langt bedre enn i Morrowind og Oblivion, men det sier ikke så mye. Hvis du for eksempel er en kriger, koker det stort sett ned til å hamre løs med en knapp, og holde inn en annen. Misforstå meg rett, jeg elsker Skyrim, men det har på ingen måte et godt kampsystem.

 

Men ta en titt på denne videon.

 

 

Samme videon jeg så i går. Og dette ser boring ut. Ingen cinematic kills som gjør at du føler du gjør noie selv. Karakterene bare slår på hverandre til en dør akkuratt som WOW.. hva er kult med dette? Grafikken er ræva og gameplayet blir dummet ned enda et hakk.. Dette er rett å slett bare skuffende og ikke noe jeg gidder å sløse tid på. nok et MMO versjon av spill som aldri skulle blitt MMO som går i dass...

 

Og selvfølgelig ingen mods... wow så gøy.. Det aller beste med skyrim er at det er en ekstremt stor og modbar verden..

Lenke til kommentar

Samme videon jeg så i går. Og dette ser boring ut. Ingen cinematic kills som gjør at du føler du gjør noie selv. Karakterene bare slår på hverandre til en dør akkuratt som WOW.. hva er kult med dette? Grafikken er ræva og gameplayet blir dummet ned enda et hakk.. Dette er rett å slett bare skuffende og ikke noe jeg gidder å sløse tid på. nok et MMO versjon av spill som aldri skulle blitt MMO som går i dass...

 

Og selvfølgelig ingen mods... wow så gøy.. Det aller beste med skyrim er at det er en ekstremt stor og modbar verden..

 

Modding er ikke noe som er nøye for meg. Men makan for en holdning. Si hva du vil, men kampene i Skyrim er jo akkurat det samme. Du står og slår gjentatte ganger til en faller om, og så får du kanskje et såkalt "cinematic kill" på den siste personen du dreper.

 

Grafikken er fantastisk i mine øyne, og jeg liker stildesignet svært godt. Jeg love deg her og nå at dette spillet kommer til å være mye dypere enn det du er vandt med fra Skyrim. Det er mye mer kampmekanikker på plass, og dybden på både ferdigheter og utstyr vil være langt bedre.

 

Skyrim er et fantastisk spill, men noe dypt rollespill er det slettes ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...