Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Prosjekt: Bygg min egen ruter og firmware


Anbefalte innlegg

Det så skikkelig kult ut, hvordan skal de kobles til?

 

I teorien skal det bare være å dytte inn i SFP-porten.

Spørsmålet er hva som skjer da. Det vet jeg faktisk ikke ...

 

Screw it. Etter å ha lest litt ser jeg at denne kun støtter den fysiske delen av spesifikasjonen, men ikke håndterer mer. Oh well, whutevs ^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QoS skriptet jeg brukte kan, har ikke sjekket å sette det opp gjennom web-interface, men vil tro Bytes feltet gjør akkurat det.

 

OpenWrt har også full støtte for Wonder Shaper, bare testet denne en gang selv, men mener at denne også kan det. Når det er sagt mener jeg vel det er en dårlig løsning. Det er bedre å prioritere trafikk.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Litt mer spørsmål om WR1043ND. Prøvde å dyre den opp hos naboen, og dele ut nett med den, men det var ikke så lett...

Det ser ut til at de nye utgavene med serienr 12xxxxx sliter med å få start på WAN porten, så jeg har kjørt en reflash da jeg fant en workaround her: http://nearlydeaf.com/?p=1109

Det som da gjør meg bekymret er en av kommentarene under:

The version was DD-WRT v24-sp2 (03/19/12) std – build 18777, although DD-WRT and OpenWRT don’t have a stable driver for the new Qualcomm radio that they started putting in to these (S/N 12xxxxx), I’ve since reverted to the factory firmware because large amounts of activity over N wifi using encryption caused the wifi stack to crash repeatedly. Not sure if using 3×3 antennas is the problem, but encrypted N on this thing with WRT is not a realistic option at the moment unless you want to jump down to G (…then what’s the point of having an N router with 3 antennas?). They haven’t fixed the problem in a year so I doubt a fix is coming soon, unless someone else starts using the same Qualcomm chip in a more popular router.

Så, hvordan vil dette påvirke meg, siden begge ruterne jeg skal bruke er fra den serien? Eller er dette noe du har fisket i den firmwaren som du brukte?

men, så er det en annen bruker somm sier:

Regarding the encryption which slows down the Wifi – You can fix it by using WPA2 with AES and also by running the following command:

nvram set wl_bcn=”50″ ;

nvram set wl0_bcn=”50″ ;

nvram commit ;

Vil dette fikse problemet?

 

EDIT: legger ved filene jeg brukte for å gjenopprette orginal firmware, reflashe til tysk for å fjerne WAN-lock problemet, og så dd-wrt filen som jeg fikk fra Del.

TL-WR1043ND DD-WRT Fix.rar

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Er det denne du har? http://wiki.openwrt....ink/tl-wr1041nd (ser ut fra bildene som om disse har mer avrundet kabinett)

 

Dd-Wrt og OpenWrt er to forskjellige firmware distribusjoner. Dd-wrt bruker riktignok byggsystemet til OpenWrt, så du kan at dd-wrt bygger på openwrt, men har ikke fleksibiliteten til OpenWrt. Til gjengjeld distribuerer dd-wrt gjerne drivere hvor lisensen ikke tillatet videre distribusjon, OpenWrt er mye ryddigere der på godt og vondt.

 

Bah, sjekket opp mer hvis du har den over, eller den gamle med V1.10 må du ikke flashe buildet mitt. Du risikerer å bricke. Du fikk flashet den tyske firmware'en? Hvis tilfelle ikke gjør mer før vi har funnet ut hvilken versjon du har.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Er det denne du har? http://wiki.openwrt....ink/tl-wr1041nd (ser ut fra bildene som om disse har mer avrundet kabinett)

 

Dd-Wrt og OpenWrt er to forskjellige firmware distribusjoner. Dd-wrt bruker riktignok byggsystemet til OpenWrt, så du kan at dd-wrt bygger på openwrt, men har ikke fleksibiliteten til OpenWrt. Til gjengjeld distribuerer dd-wrt gjerne drivere hvor lisensen ikke tillatet videre distribusjon, OpenWrt er mye ryddigere der på godt og vondt.

 

Bah, sjekket opp mer hvis du har den over, eller den gamle med V1.10 må du ikke flashe buildet mitt. Du risikerer å bricke. Du fikk flashet den tyske firmware'en? Hvis tilfelle ikke gjør mer før vi har funnet ut hvilken versjon du har.

Nei, denne: http://wiki.openwrt....ink/tl-wr1043nd

 

Builden din gikk helt fint, på begge xD

Sjekka nå, og det står bakpå at det er v1.9, da med S/N 12xxxxx

 

Brukte de filene som jeg la med til å flashe fra din build, til stock engelsk, så til tysk, og så til din igjen, og da virker WAN porten i hvertfall... Hvilken brikke som er inni den vet jeg ikke:)

 

EDIT: Plukka den like greit i stykker og sjekka:

 

Stor chip: RTL8366RB

Liten chip: Atheros AR9132-BC1E

PCB: 2050500098 Rev: 1.1

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar

Litt flaks er greit å ha. Jeg har nå fjernet nedlastingen av mine builds til TP-Link'en siden folk som prøver den på v.1.10 vil ødelegge ruteren sin. Flott at du hjalp meg å se at ruteren har endret seg vesentlig i de siste iterasjonene!

 

Da er du også hjulpen, buildet mitt bør funke glitrende på ditt eksemplar.

 

Hvis noen vil ha build'et mitt til denne ruteren er det bare å ta kontakt, jeg vil bare ikke legge en lenke åpent.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Typsik vil QoS koste deg noe båndbredde. I min test fikk jeg nesten full spiker ned (typisk 24), men en del lavere opp (men nå har jeg 25/25 linje). Ved å legge inn at jeg har 50/50 til QoS skriptet fikk jeg makset ut begge.

 

At trådnettet datt ut var ikke knyttet til QoS, men torrent-trafikk. Har lagt inn bug-rapport, får se om jeg får rotet meg til å grave mer i den.

Endret av Del
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

PLages litt med at nettet tar kvelden med jevne mellomrom. Oftest skjer det når jeg prøver å logge på world of warcraft :p

 

Loggen fra routeren ser da slik ut:

Feb 22 18:21:37 OpenWrt kern.debug kernel: [443161.240000] wlan0: authenticate with nnnnnnnnnnnnnn

Feb 22 18:21:37 OpenWrt kern.debug kernel: [443161.250000] wlan0: direct probe tonnnnnnnnnnnnnnnnn (try 1/3)

Feb 22 18:21:38 OpenWrt kern.debug kernel: [443161.460000] wlan0: direct probe to nnnnnnnnnnnnn (try 2/3)

Feb 22 18:21:38 OpenWrt kern.debug kernel: [443161.670000] wlan0: direct probe to nnnnnnnnnnnnnnnnn (try 3/3)

Feb 22 18:21:38 OpenWrt kern.debug kernel: [443161.880000] wlan0: authentication with nnnnnnnnnnnnnnnn timed out

Feb 22 18:21:42 OpenWrt kern.debug kernel: [443166.250000] wlan0: deauthenticating from nnnnnnnnnnnnnnn by local choice (reason=3)

Feb 22 18:21:46 OpenWrt kern.debug kernel: [443170.350000] wlan0: authenticate with nnnnnnnnnnnnnnnnnnn

Feb 22 18:21:46 OpenWrt kern.debug kernel: [443170.360000] wlan0: direct probe to nnnnnnnnnnnnnnnnnn (try 1/3)

Feb 22 18:21:47 OpenWrt kern.debug kernel: [443170.570000] wlan0: direct probe to nnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn (try 2/3)

Feb 22 18:21:47 OpenWrt kern.debug kernel: [443170.780000] wlan0: direct probe to nnnnnnnnnnnnnn (try 3/3)

Feb 22 18:21:47 OpenWrt kern.debug kernel: [443170.990000] wlan0: authentication with nnnnnnnnnnnnnnnnnnn timed out

Feb 22 18:21:51 OpenWrt kern.debug kernel: [443175.360000] wlan0: deauthenticating from nnnnnnnnnnnnnnnby local choice (reason=3)

 

hjelp? :D

Lenke til kommentar

Tendensen er den samme. Sist lasta jeg ned et spill fra steam, med godt over 1mb/s, fyrte opp wow, og nettet tok kveld. I dag er det drittvær i trondheim. men dama satt og streamet film i en time uten problemer. Jeg fyrer opp WoW, og nettet går ned.

 

Feilkilder er det sikkert nok av, da til er koblet slik:

Internett -(kabel)- Dlink-655 -(kabel)- TP-Link ----(wireless)---- TP-Link -(kabel)- DLink-655 - PC

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...