Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Synes Xperia ZL ser mye mer interessant ut. Sannsynligvis en del billigere, ikke glass som lett knuses rundt hele telefonen og med stort sett samme specs. Men ZL har også egen kamera knapp, IR blaster og mindre størrelse.

 

Denne Stamina funksjonen virket interessant også med disse telefonen slik at man kan whiteliste apps for å spare strøm.

 

Det er latterlig at de ikke har trådløs lading i Z uansett. Jeg gidder ikke å fikle med en liten plastikk dør hver dag når jeg skal lade, så mye dusjer jeg ikke med telefoner at jeg synes det er verdt det.

ZL ser ikke ut som den kommer til Norge, burde vært tilgjengelig til forhåndsbestilling allerede nå. Da må du til utlandet og kjøpe, men da er det bare vanlig 1-2 års garanti..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette virker som en svært så interessant mobil. Det at Sony kjører fult på med IP sertifisering liker jeg svært godt! Håper de andre produsentene følger etter.

 

Det eneste ankepunket jeg har ved å eventuelt gå til innkjøp av denne telefonen er skjermen. Jeg har siden 2010 hatt Super Amoled på mine mobiler. Det startet med Samsung Wave, og jeg har nå en S2. Jeg har vært så godt fornøyd med Super Amoled at jeg er redd jeg blir skuffet om jeg går bort fra det nå.

Skjermen til Z skal være bra på papiret med full HD oppløsning osv.. men jeg er skeptisk til LCD.

 

Noen som har erfaringer fra dette? Bytte fra Super Amoled til LCD f.eks. Jeg er ganske kresen når det kommer til skjermer.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Satser på at det blir et bytte fra S3 til XZ :) Det at XZ den er vanntett, bruker S4 Pro som N4 + Sony sin utvikler støtte som vil gi gode custom ROMs er hovedgrunnene, og selvfølgelig Full-HD skjermen.

Lenke til kommentar

Bra info. Synd Sony ikke har greid å kapsle inn selve innmaten og fått plassert batteriet på 'utsiden'. Mulig dette blir en dealbreaker for meg.

Her er et bilde av batteridekselet. Ser ut som det har vært limt fast. Kan nok bli noe problematisk både å få fra hverandre telefonen og å sette den sammen igjen. Vanntett vil den i hvertfall ikke være etter batteribytte.

Sony-Xperia-Z-FCC-Teardown.jpg

Kilde: Phonearena.com

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Nå er ikke dette noe jeg har peiling på. Men jeg gjetter det blir vanskelig å få den vanntett etter at man selv bytter batteri. Kan jo hende de klarer det på et verksted med de rette verktøyene. Men om du får batterifeil på reklamasjon er noe tvilsomt. Tror batterier regnes for å være forbruksvare.

Endret av Kongeskipet
Lenke til kommentar

Gler meg til de første testene av sonyen.. Skikkelige handson.. Så får vi se om kameraknappen er der slik jeg ønsker ;) Uten den så venter jeg heller..

Nå kan jeg jo naturligvis ikke svare på vegne av Z'ens stock innstillinger, men jeg er på utkikk etter ny kamera-app (pga custom ROM som ikke er så begeistra for den medfølgende appen) og så i beskrivelsen på flere apper som lot deg bruke volumknappen som shutter ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...