Gå til innhold

Sony Xperia Z – Sonys nyeste flaggskip


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd å si dette for noen poster siden med den er noen her inne som blir så forelska at det er ikke måte på. Innsynsvinkelen er viktig for ett high end produkt...

 

Jeg mener også at min Z har helt rævva skjerm så lang man ikke ser rett på og DET får meg til å tenke på S4 når den kommer.

 

For all del så er jeg veldig fornøyd med andre ting så Z er ingen dårlig telefon.

Lenke til kommentar

Min er også helt forferdelig. Det er så ille at når jeg ser på skjermen rett på, så er forskjellen i vinkelen mellom mine to øyer nok til at øynene ser forskjellige farger på skjermen. I starten fikk jeg hodepine og en sviende følelse i øynene som enkelte får av 3D-filmer, men er blitt vant til det nå.

 

Det er faktisk bedre innsynsvinkel i jobbtelefonen som kosta 249,- på Europris.

Lenke til kommentar

Min er også helt forferdelig. Det er så ille at når jeg ser på skjermen rett på, så er forskjellen i vinkelen mellom mine to øyer nok til at øynene ser forskjellige farger på skjermen. I starten fikk jeg hodepine og en sviende følelse i øynene som enkelte får av 3D-filmer, men er blitt vant til det nå.

 

Det er faktisk bedre innsynsvinkel i jobbtelefonen som kosta 249,- på Europris.

 

Unnskyld meg men, får du hodepine av og se på Z`en så er det du som er problemet og ikke telefonen. Blir slå lei av og høre på den sytingen over skjermen. Dere gjorde selv et valg da dere gikk til innkjøp av den, og sitter etterpå og hater på skjermen. Jeg synst selv at skjermen er helt fantastisk, med untak av innsynsvinkelen. MEN hvor ofte sitter du og ser sidelengs på telefonen? har absolutt ingen problemer med og lese eller se for den slags skyld på skjermen når den er snudd litt på skrå.

 

Så mitt tips til dere er og levere inn telefonen igjen visst den gjør livet deres så VANVITTIG GRUSOMT. Kjøp heller en S3 med over-saturated farger og elendig bruker-grensnitt!

 

PEACE

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Smurflin96: Nå er det vel rimelig klart at den leveres med to forskjellige display - det ene helt greit, det andre helt grusomt. Tydeligvis har du av de bra skjermene. Hvis du ikke tror på oss så kan du mer enn gjerne få bytte med meg.

 

Edit: Nå har jeg stort sett samme brukergrensesnitt på alle Android telefoner da jeg kjører Novalauncher uansett.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar

Unnskyld meg men, får du hodepine av og se på Z`en så er det du som er problemet og ikke telefonen. Blir slå lei av og høre på den sytingen over skjermen. Dere gjorde selv et valg da dere gikk til innkjøp av den, og sitter etterpå og hater på skjermen. Jeg synst selv at skjermen er helt fantastisk, med untak av innsynsvinkelen. MEN hvor ofte sitter du og ser sidelengs på telefonen? har absolutt ingen problemer med og lese eller se for den slags skyld på skjermen når den er snudd litt på skrå.

 

Så mitt tips til dere er og levere inn telefonen igjen visst den gjør livet deres så VANVITTIG GRUSOMT. Kjøp heller en S3 med over-saturated farger og elendig bruker-grensnitt!

 

PEACE

 

enda ett fjortisinnlegg.

 

takk for ett flott bidrag

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Smurflin96: Nå er det vel rimelig klart at den leveres med to forskjellige display - det ene helt greit, det andre helt grusomt. Tydeligvis har du av de bra skjermene. Hvis du ikke tror på oss så kan du mer enn gjerne få bytte med meg.

 

Edit: Nå har jeg stort sett samme brukergrensesnitt på alle Android telefoner da jeg kjører Novalauncher uansett.

 

Skjermtypene er fra Sharp og JDC

 

Her er forøvrig en sammenligning mellom begge skjermene.

 

http://forum.xda-dev...2182432&page=24

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

for alle dere som skryter skjermene opp i skyene. La oss se hva ekspertene sier:

 

Phonearena.com:

 

The display comparison picture with other current flagships reveals something we've noticed on all Sony high-ends with the Mobile BRAVIA Engine tech - weak viewing angles and greyscale black levels. Colors get significantly washed out and brightness is diminished when you tilt the phone in any direction, so that's something you'd have to live with when it comes to the Xperia Z as well.

 

TheVerge.com:

 

The Xperia Z's display may match competitors for resolution and pixel density, but when it came to viewing angles and saturation, it wasn't as impressive as the other 1080p screens we have seen recently. As is commonly the case with Sony displays, the Z's screen looks washed out and quickly fades as you begin to view it off-angle

 

Techradar.com:

 

Some who've used the Sony Xperia Z describe the screen as a disappointment because Sony has gone for TFT - albeit with 1080 x 1920 pixels, giving a pixel density of 441ppi, which would explain why it looks a bit washed out. If you've come from a Super AMOLED screen you'll definitely feel the difference

 

Clove.uk:

 

In terms of viewing angles the Z did not fare as well as the competition here, but I am not sure how many of you view the device at angles other than pretty much face on, but if you do the Z might not live up to par.

 

Mobili.no:

 

Faktisk er vi litt småskuffet over at skjermen virker litt blass når vi ser den fra enkelte vinkler. Når vi ser rett på er den dønn skarp. Men det er mange som har påpekt at de syns den ser litt tåkete ut sett fra siden.

 

Gsmarena.com:

 

However, the screen is by no means perfect. First of all its viewing angles aren't really great. They are a step forward compared to the Xperia T, but a very minor one. In that area Sony still has a lot of work before it catches up with the competition.

More disturbingly, the display has rather poor contrast for a flagship unit and not really inspiring colors. As testified by the measurements in our dedicated test it comes nowhere near the standard of its main competitors and it even fared worse than its predecessor.

 

Noen av alle de som har kommenter skjermen som ikke all verden...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser ut som XZ'en som jeg fikk opplever en software bug som fører til at den blir varm og batteriet forsvinner. Tipper den står konstant å søker etter 4G når dekningen er dårlig.

En kollega på jobben tok den over og bruker den nå uten 4g og den virker visst som den skal.

Lenke til kommentar

Bilde fra Swedroid som viser Xperia Z sammen med HTC One, Nexus 4 og S3. Må si at Xperia Z skiller seg ut på dette bildet når det gjelder skjermen.

 

 

post-26547-0-62280400-1363719106_thumb.jpg

 

Som nevnt flere ganger er synsvinkelen på skjermen mindre god. Når du bruker telefonen vanlig(ser rett på) er Z klart den beste skjermen .

Lenke til kommentar

for alle dere som skryter skjermene opp i skyene. La oss se hva ekspertene sier:

 

Vel, jeg har sammenlignet skjermen direkte mot en galaxy s3, og synes Xperia Z skjermen ser bedre ut. I videoer er skjermen rett å slett helt rå.

 

Når det gjelder innsynsvinkel så bruker jeg ikke mobilen min på skrå, så det er forsåvidt ikke noe problem.

 

Jeg ser flere er missfornøyd med innsynsvinkelen, og det er helt fair, men jeg har også lest om mange som har kommet fra andre mobiler på XDA forumet som Galaxy S3, nexus, HTC osv som liker skjermen på Xperia Z bedre.

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Det er ikke tvil om at skjermen i denne telefonen er en skamplett på et ellers veldig bra produkt. Prøvde i går og se en episode med GoT på den og måtte bare gi opp da alt er grått der det skal være svart. Jeg måtte sitte og vinkle telefonen frem og tilbake for å skjelne detaljer. Uff jeg som hadde lovet meg selv at jeg bare skulle kjøpe 1 telefon i år, men frykter en alt for tidlig erstatning for denne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...