Gå til innhold

Sirkus Mario Balotelli


Crispin

Anbefalte innlegg

1. Jeg er under den oppfatning av at han mister fotfeste på standfot og derav balansen, tar dermed seg for med sin andre fot. Kan ikke si at det der er med vilje, heller mer mot at det ikke er det.

 

2. Med mitt inntrykk av Balotelli og sett i lys av temperaturen i kampen kan jeg ikke se hvorfor han skulle gjøre noe slikt tilsiktet, ihvertfall ikke mot en hederlig fyr som Parker. Tar man hva som skjedde i etterkant også under betraktning så kunne jeg ikke se noe som skulle tilsi at han gjorde det der med vilje.

 

1. Dette er jeg veldig uenig i, av den enkle grunn at han ikke «tar seg for» men faktisk stamper foten i bakken, det skjer også i en helt unaturlig vinkel. Hele kroppen er på vei fremover mens hans fot plutselig skyter fart bakover og nedover. Jeg er rimelig sikker på at han ikke forsøkte å stampe trynet til Parker, så kokos er ikke en gang han, men slik jeg tolker vinklingen av hodet hans før han setter ned foten (det kan se ut som at han orienterer seg om hvor spilleren og dommeren er for å se om han kommer unna med det - ja jeg vet litt langsøkt men: ) så kan det virke som han gjør dette bevisst. Jeg vil kalle det mer for et tjuvtriks enn noe opplagt stygt selv om resultatet var/kunne blitt virkelig ille. En annen ting som får meg til å reagere er måten han kaster seg ned på like etterpå, for meg virker det som at han skjønner hva han nettopp har gjort og prøver å snike seg unna det med å late som han faller.

 

2. Her er jeg enig. Det er helt uforståelig at han skulle gjøre noe slikt med vilje.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sparket er for meg helt unaturlig vei for foten å gå. Men, hvis det ikke er med vilje er Balottelli ufattelig god til å spille og ikke minst tenker han utrolig kjapt.

 

Det er jo heller ingen grunn for Mario å være sur på Parker der, han blokker jo bare skuddet. Ingen takling e.l

 

Så.... Tviler uansett på at det blir noe.

Lenke til kommentar

Om han er "utav balanse" så vil den normale tingen å gjøre for å hente seg inn være å ta høyrefoten fremover, ikke tråkke til bakover sånn han jer. Måten han faller på er jo også bare helt latterlig, snur seg rundt å ser på Parker. Man ser jo at han løfter først høyrefoten litt opp, så sparker han tilbake. Unaturlig, og måten han legger kraft i det hele. Han hadde fint klart å holdt seg på beina om han ville det. For han kom ikke i så mye ubalanse av å treffe Parker med baksiden av leggen sin.

Lenke til kommentar

Det ser tilsiktet ut. Slik jeg tolker det, så kjenner Balotelli en som kommer "alt for sent" inn i føttene hans. Jeg tror ikke han ser Parker faller, og at han derfor opplever det som en sen og unødvendig takling.

Han tar da igjen med å sparke mot "takleren".

 

Helt enig. Sparket er tilsiktet, men ikke mot hodet til Parker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

1. Dette er jeg veldig uenig i, av den enkle grunn at han ikke «tar seg for» men faktisk stamper foten i bakken, det skjer også i en helt unaturlig vinkel. Hele kroppen er på vei fremover mens hans fot plutselig skyter fart bakover og nedover. Jeg er rimelig sikker på at han ikke forsøkte å stampe trynet til Parker, så kokos er ikke en gang han, men slik jeg tolker vinklingen av hodet hans før han setter ned foten (det kan se ut som at han orienterer seg om hvor spilleren og dommeren er for å se om han kommer unna med det - ja jeg vet litt langsøkt men: ) så kan det virke som han gjør dette bevisst. Jeg vil kalle det mer for et tjuvtriks enn noe opplagt stygt selv om resultatet var/kunne blitt virkelig ille. En annen ting som får meg til å reagere er måten han kaster seg ned på like etterpå, for meg virker det som at han skjønner hva han nettopp har gjort og prøver å snike seg unna det med å late som han faller.

Jeg er som sagt verken for eller imot noe her. Det er likevel kun i slowmo og med rette vinkelen at dette ser tilsiktet ut. Likevel ser jeg at foten går i en noe unaturlig retning. Jeg lar ihvertfall tvilen komme han til gode. Og om han ser etter dommeren er han isåfall blind da Webb har god utsikt til situasjonen, det har forsåvidt mange Spurs spillere også som ikke reagerer. Ikke at jeg tror han ser etter Webb da dette skjer rimlig fort og han er i ubalanse, ikke så lette å orientere seg om andre ting da, selv om det er mulig å slenge ut en fot i affekt likevel.

Lenke til kommentar
If he accepts his charge, Balotelli will miss the Carling Cup semi-final second leg against Liverpool at Anfield.

 

However, should the Italy international decide to appeal he will be free to face the Merseyside giants, with a hearing taking place later this week.

 

It would seem, though, that Balotelli would be at risk of getting the suspension extended if he took that course of action as referee Howard Webb informed the FA that, had he seen the Italian's apparent stamp, he would have sent the City player off.

Lenke til kommentar
If he accepts his charge, Balotelli will miss the Carling Cup semi-final second leg against Liverpool at Anfield.

 

However, should the Italy international decide to appeal he will be free to face the Merseyside giants, with a hearing taking place later this week.

 

It would seem, though, that Balotelli would be at risk of getting the suspension extended if he took that course of action as referee Howard Webb informed the FA that, had he seen the Italian's apparent stamp, he would have sent the City player off.

 

:cool:

Lenke til kommentar

Det blir bare for dumt.

 

Balotelli kommer inn og foretar en normal felling, gult kort med en gang. Den gutten får så ufattelig mye usaklig trøbbel - joda mye er pga han selv, men det går faktisk for langt nå. Se også på det røde kortet han fikk mot liverpool tidligere i sesongen, ufattelig svak dømming.

 

Lescott sin albue er styggere enn balotelli sin hendelse. Legg også merke til[ at modric er med på å skutte balotelli overende slik han kommer i ubalanse i situasjonen med parker. Balotelli har ingen muligheter til å se hvor parker ligger - viss han i det hele tatt gjør det med vilje tror jeg heller det er modric han sikter på. Men det er jo ikke nok reasonable doubt for fa så lenge du heter balotelli.

 

Nei her må man gjøre alt for å stoppe city :!:

Endret av Everket
Lenke til kommentar

Akkurat den dytten Modric gir ham der er jo bare et ennå sterkere argument for at Balotelli gjør det med vilje, Modric dytter ham jo bort fra Parker. Selv uten Tottenhambriller på så vil jeg påstå at enhver PL-spiller som hadde gjort det der ville fortjent en straff i etterkant, jeg er bare glad for at det ikke fikk verre konsekvenser enn et lite kutt i panna hos Parker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...