Gå til innhold

Spillsituasjoner som irriterer


Anbefalte innlegg

Å spille head to head online mot folk som ikke finnes innovative eller villige til å gjøre endringer i strategien sin. Være det Warcraft, Starcraft eller i det seinere sportsspill (og særlig NHL).

 

Det er noen (mange) som har én bestemt strategi som de har finslipt til det latterlige, som gjerne utnytter dårlig balansering/tuning, og samme hvor lett man leser dem som en åpen bok og kjører over dem, så fortsetter de å stange hodet i murveggen.

 

Litt av moroa med å spille mot mennesker, fremfor å spille mot AI, er jo at mennesker tilsynelatende har relativt fri vilje. De er forholdsvis intelligente, kan tilpasse seg situasjoner og være reaktive snarere enn proaktive. Men neeeida, her skal vi ikke ha noe variasjon! Bleh.

 

DøH! hva har du vel mot mmm-balls? Marines, Maurauder, Medic UNITE!

 

Hehe, vet hva du prater om :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spill som støtter Min/Max'ing av stats som gjør deg best på ett par ting og helt ubrukelig på det meste annet, for så å bli møtt av en nerf ett par måneder ut i utgivelsen (Single Player spill).

 

Quest Breaking bugs som er relatert til hovedquests i spill.

 

Når man har nådd maks level i ett spill og den bjørnen som kvesta deg på level 1 klarer fortsatt å kveste deg på level 50. (Ja, jeg ser på deg, Oblivion!). Dette gjelder selvsagt andre spill og. Når man har gjort hvert eneste sidequest, hjulpet hver eneste dott med rotteproblem eller en mistet artifakt i ei hule, så er man fortsatt like vitterlig svak som når man ignorerer alt av sidequests. Når belønningen for å jobbe opp erfaring og nivåer fortsatt gir deg følelsen av å være veik. (Borderlands 2)

 

Når sidequests er mandatory for å klare main quest istedenfor at de er artige sidesprang man tar når man vil ta en pause fra å redde verden. (Borderlands 2)

 

Når klassene presentert i ett spill er utrolig mye vanskelig å spille single player med enn de andre og man er avhengig av å co-op'e for å komme seg videre.

 

Når character creatoren er dårlig.

Når resultatet man har finslipt i character creatoren en god stund ikke reflekterer hvordan karakteren din ser ut i spillet.

Endret av LostLogic
Lenke til kommentar

Hadde akkurat en kamp I World of Tanks for et par minutter siden. Vi hadde en KV-3, en AMX 12t og en tysk 3601- et-eller-annet. Fienden hadde kun en Hummel igjen som var ute på en åpen slette.

 

Vi tapte denne kampen.

 

Dette skjer flere ganger daglig, man ser ut til å ha en garantert seier men så blir plutselig alle lagkameratene dine helt inkompetente. Irreterer meg så til de grader over dette.

Lenke til kommentar
En god nummer to er selve lagringspunktene. I nesten alle spill befinner disse seg før 5-15 minutter med noe som er kjedelig eller kjempelett, etterfulgt av en boss eller noe annet som er grisevanskelig og krever flere forsøk bare for å forstå taktikken. Da går det fort en time, og alt som skjer før det vanskelige partiet irriterer meg så kraftig at jeg vurderer å avinstallere spillet.
Takk for at du brakte Splinter Cell traumaen min tilbake. The horror...! Husker med gru da jeg gikk mot en dør og et "Do you want to save?" spratt opp helt tilfeldig. Det var ingenting som tydet på at den døren var spesiell, og jeg var ikke fremme med den engang. Så jeg valgte å ikke lagre der, fordi jeg ville utforske litt mer der jeg kom ifra. Da jeg kom til døren igjen fikk jeg så klart ikke lagre. Jeg hadde blitt spurt om det en gang, og that's it. Ville jeg lagre måtte jeg finne neste usynlige lagringspunkt. WTF?

 

En annen ting jeg hater er lag på helt feil tidspunkt. Når jeg bare går rundt og surrer er det ikke så farlig, og selv når jeg sloss (i MMORPGer spesielt) er det så mye automatikk at litt lag ikke er så nøye bestandig. Men så var det jump puzzles... Guild Wars 2 har mange sånne. Her må vi hoppe opp i vanskelige plattformer osv for å finne en eller annen idiotskatt på slutten. Husker en var ganske vanskelig, og jeg slet lenge med å komme helt opp. Var på den nest siste plattformen, beregnet avstand og fart, løp mot kanten, og... LAGG!!!! Og vips var jeg på bakken igjen og rimelig forbannet.

Lenke til kommentar

Når man på enspiller blir fortalt nøyaktig hva man skal gjøre. F.eks i nevekamper på både COD og BF3 kommer det opp hvilken knapp man skal trykke til ulike tidspunkt. En horribel måte å geleide spillere gjennom en ny situasjon. Greit nok at det handler om skyting, men da kunne slike sekvenser like gjerne hvert ren film, eller bare vært kuttet ut.

Lenke til kommentar

"We will now show you how to move the camera to the right. Hold the right mouse button, then drag the mouse to the right. To the right. Like this." (drar kameraet sakte til høyre noen ganger.) "See? Now you try. Hold the right mouse button, then drag the mouse to the right. Go on, try it?" (tar det på første forsøk, merkelig nok. Ferdig nå? Nope.)

 

"We will now show you how to move the camera to the left. Hold the right mouse button, then drag the mouse to the left. To the left. Like this." (drar kameraet sakte til venstre noen ganger.) "See? Now you try. Hold the right mouse button, then drag the mouse to the left. Go on, try it?"

 

Og dette i et gudespill... Det verste er at når jeg startet spillet på nytt etter flere timer ble jeg tvunget til å gå gjennom denne tutorialen om igjen. Kanskje derfor jeg ikke spilte Black And White noe særlig lenge...

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når jeg putter et spill i Ps3 og får en diger oppdatering. Da mister jeg lysta til å spille.

Er jo bare bra det da? At de fjerner bugs, legger til ting osv. Bedre enn om de aldri hadde oppdatert !

 

 

Og i far cry etter man har tatt alle utpostene, kommer det ikke lenger pirater eller leiesoldater...

Endret av EveryGameGamer
  • Liker 1
Lenke til kommentar

- Checkpoints. Kronglete kontroller. Tusen klikk for å gjennomføre trivielle ting som f.eks en kjapp titt på kartet. Kart, inventory og alt annet samlet på én tast uten mulighet for å endre. Manglende innstillinger for f.eks FoV. Oppblåst, stygg HUD.

 

Kort sagt, alt som minner meg på at jeg sitter og spiller en konsollport.

 

- Origin, Uplay, insert-you-have-to-be-online-to-play-dritt-here.

 

- «Aaaaaalt skal ha multiplayer, for alle elsker multiplayer hele tiden!»

 

- Overdreven integrasjon med sosiale medier. Mine Facebookvenner driter i om jeg levler opp eller får en achievement.

Endret av dauw
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har eit par kandidatar:

-Siste bossen i Jet Force Gemini. Var aldri i nærleiken av å klare han. Frustrerande.

-Heisen i Prince of Persia: Sands of Time. Der ein skal halde både seg sjølv og denne forbanna prinsessa i live samtidig. Håplaust! Eg har aldri vore god på oppdrag der ein skal hjelpe andre enn seg sjølv. Den neste er i same kategori:

-Oppdraget i GoldenEye (både N64- og Wii-versjonen!) der ein skal halde Natalya i live mens ho hackar terminalane. På N64 fekk eg ein kamerat til å ta det brettet for meg. Wii-versjonen fekk eg aldri runda pga. dette. Bittert!

-Eit av dei første motorsykkeloppdraga i GTA4. Heilt grufull styring på motorsykkelen. Eg klarte oppdraget til slutt, fordi eg fekk pepra MC-folka med hagle eller noko. Men fysj, det oppdraget fekk meg nesten til å gi opp heile spelet. Som eg for øvrig ikkje har runda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...