Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg skjønner ingenting


Misamisa

Anbefalte innlegg

Jeg er tvangsinnlagt. Men jeg føler meg helt fantastisk. Jeg skal begyne på skole. det er så mye jeg vil gjøre. kanskje noe frivillig arbeid eller noe :) Jeg har så mye energi.

Jeg har det bra. Så hvorfor i huleste er jeg tvangsinnlagt? haha det er komisk. Jeg føler meg helt frisk. Jeg er frisk. Har det fint. Jeg driter i de døde. De for bare mene hva de vil. Det er jeg som bestemmer :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man føler seg fantastisk i kontekst av det du har tatt opp så er man ofte hypoman eller manisk. Går dette for langt så kan man oppleve psykotiske trekk, og da endrer adferden seg vesentlig uten at man selv alltid er bevisst det, men de som er rundt deg kan merke dette. Vurderingen om tvangsvedtak kommer sannsynligvis på grunnlag av dette. Som sagt er det ikke alltid man selv er så bevisst dette. De andre symptomene du har nevnt tilsier jo at det er noe som ikke helt stemmer.

Endret av vidor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er tvangsinnlagt. Men jeg føler meg helt fantastisk. Jeg skal begyne på skole. det er så mye jeg vil gjøre. kanskje noe frivillig arbeid eller noe :) Jeg har så mye energi.

Jeg har det bra. Så hvorfor i huleste er jeg tvangsinnlagt? haha det er komisk. Jeg føler meg helt frisk. Jeg er frisk. Har det fint. Jeg driter i de døde. De for bare mene hva de vil. Det er jeg som bestemmer :D

Som jeg har sagt før så virker det som at du har full kontroll og du tenker godt! Det vil si at du tenker det beste for deg selv? For du tenker ikke vondt etter det jeg vet.

 

Det er ofte de som virker ''friskest'' som gjerne skulle hatt hjelp.

De som faktisk klarer å tenke selv mener du?
Lenke til kommentar

 

De som faktisk klarer å tenke selv mener du?

 

Hahahaha.. I see where you're going. Men nei. Det er ikke ment sånt.

 

Det er bare at de som som regel ser mest vellykkede og lykkelige ut veldig ofte egentlig har lyst til å skrike og dra seg i håret, for de er blitt så flinke til å overbevise alle rundt dem om at alt er flott selv om det er en gigantisk storm innvendig som gjør så det føles som om de nesten dør hele tiden. Man blir veldig flink til å sette opp fasader etterhvert, man kan kanskje til og med klare å overbevise seg selv om at det ikke er ett stort problem og at man ikke trenger å ta imot hjelpen selv om man i utgangspunktet burde det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hahahaha.. I see where you're going. Men nei. Det er ikke ment sånt.

 

Det er bare at de som som regel ser mest vellykkede og lykkelige ut veldig ofte egentlig har lyst til å skrike og dra seg i håret, for de er blitt så flinke til å overbevise alle rundt dem om at alt er flott selv om det er en gigantisk storm innvendig som gjør så det føles som om de nesten dør hele tiden. Man blir veldig flink til å sette opp fasader etterhvert, man kan kanskje til og med klare å overbevise seg selv om at det ikke er ett stort problem og at man ikke trenger å ta imot hjelpen selv om man i utgangspunktet burde det.

Det er også noe med at man blir vant til det som skjer. Man vil ikke la problemene ha for stor innflytelse. Siden det er de som er mest vellykka så er det også de som har best økonomi og mest ressurser og derfor mest frihet til å flykte og ta pauser ved hjelp av ferie og opphold.

 

Det blir jo nesten det samme som at de som har mest penger de som har mest gjeld i så fall..

 

Jeg er tvangsinnlagt. Men jeg føler meg helt fantastisk. Jeg skal begyne på skole. det er så mye jeg vil gjøre. kanskje noe frivillig arbeid eller noe :) Jeg har så mye energi.

Jeg har det bra. Så hvorfor i huleste er jeg tvangsinnlagt? haha det er komisk. Jeg føler meg helt frisk. Jeg er frisk. Har det fint. Jeg driter i de døde. De for bare mene hva de vil. Det er jeg som bestemmer :D

Har du kontroll over alt du gjør så er du jo frisk...?
Lenke til kommentar

Det er også noe med at man blir vant til det som skjer. Man vil ikke la problemene ha for stor innflytelse. Siden det er de som er mest vellykka så er det også de som har best økonomi og mest ressurser og derfor mest frihet til å flykte og ta pauser ved hjelp av ferie og opphold.

 

Det blir jo nesten det samme som at de som har mest penger de som har mest gjeld i så fall..

 

Nei nei, det er ikke det samme. Det eneste det betyr er at man kan tro at alt er flott når det egentlig ikke er det, og at det eneste man gjør er å utsette det til neste storm kommer..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen vær så snill å hjelpe meg? Jeg er inne i et helvete :( jeg er nesten i fengsel jo. Psykriarien er farlig!!jeg advarer dere. Ikke kom inn i psykriatien ,de kommer til å ødelegge deg!

Jeg gledet meg til å begyne på skolen derfor jeg hadde så mye energi, men jeg fikk ikke lov av psykologene!!!!!!!! Jeg følte meg bra. Frisk. Gledet meg til å starte på skolen. Så får jeg vite at jeg ikke får dra hjem på permisjon. I tillegg så måtte jeg bytte rom fordi de mener det fortsatt er selvmordsrisiko. Hva faen? Jeg vil ikke dø og det sa jeg også til dem! Faen ass de sykliggjør meg :( jeg er inne i et helvete nå. Det er helt forferdelig :(

 

Jeg blir sykliggjort :( jeg følte meg helt frisk. de gjør meg dårligere!! fy fader. De har ingen grunn til å ha meg på tvang. hjelp meg :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...