Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Jeg skjønner ingenting


Misamisa

Anbefalte innlegg

18.

 

fy fader jeg har aldri opplevd verre noensinne enn dette :( dritt sted jeg er på. og kommer ikke ut heller. faen. jeg er ikke syk engang. klarer de virkelig ikke å se det?

 

Seriøst, hør på meg nå. Dette er ett råd som jeg virkelig håper du tar til deg; Ta imot absolutt ALT du kan av hjelp. Dette er til ditt eget beste. Bruk dette som en mulighet for å bli kvitt trangen til å kutte deg og skade deg selv en gang for alle. Det er vanskelig å se det nå, men i ettertid så vil du bli sjelglad for at de ikke lar deg gå så lett. Dette er din sjanse! Grip den!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler deg å ta deg god tid til å skrive innleggene og forklar oss hvorfor du er tvangsinnlagt. Få her inne er psykologer, men det er bedre enn at vi skal diskutere i blinde.

Jeg er innlagt pågrunnav stemmer, ting jeg ser osv men grunnen til at jeg ble tvangsinlagt var fordi de mente jeg kom til å ta selvmord. men poenget er at jeg vil jo ikke dø! Jeg ville det før jeg ble innstengt på det rommet men ikke nå lengre!

Nå vil jeg leve. Men de skjønner ikke det. herregud. jeg har sagt 1000 ganger til dem at jeg vil leve men alikvel har de meg på tvang og være på eget rom uten ledninger? hva faen? psykriatien er noe dritt

Lenke til kommentar

Seriøst, hør på meg nå. Dette er ett råd som jeg virkelig håper du tar til deg; Ta imot absolutt ALT du kan av hjelp. Dette er til ditt eget beste. Bruk dette som en mulighet for å bli kvitt trangen til å kutte deg og skade deg selv en gang for alle. Det er vanskelig å se det nå, men i ettertid så vil du bli sjelglad for at de ikke lar deg gå så lett. Dette er din sjanse! Grip den!

 

Hadde jeg vært frivillig hadde jeg tatt imot hjelpen. Men når jeg er på tvang frister det meg ikke i det hele tatt. Desuten de bryter loven. de har ingen begrunnelse på å holde meg på dette drit stedet.

Lenke til kommentar

Hadde jeg vært frivillig hadde jeg tatt imot hjelpen. Men når jeg er på tvang frister det meg ikke i det hele tatt. Desuten de bryter loven. de har ingen begrunnelse på å holde meg på dette drit stedet.

 

De bryter ingen lov. Med hjelp fra pårørende eller til og med bare legens ordre så kan du bli holdt mot din egen vilje så lenge de har en reel mistanke om at du er en fare for deg selv eller andre.

 

Ta imot hjelpen. Du TRENGER den, hvis man ser på dine tidligere innlegg. Som sagt; dette er din sjanse! Ta den!!

Lenke til kommentar

I den andre tråden nevnte du at du kunne akseptere å bli innlagt grunnet kuttingen. Det er på tide at du innser at du har et problem. Kuttingen har utviklet stemmer i hodet ditt. Tenk på hva som kunne vært utviklet om 5 år frem i tid. Du vil ikke komme noen vei før du har akseptert det faktum at du trenger hjelp. Først da vil du merke fremgang. Per dags dato benekter du alt, og du prøver iherdig å kjempe imot all hjelp. Dette vil du ikke komme noen vei med.

 

Start med å svare på dette spørsmålet: Hvorfor er du innlagt? Du forstår vel at foreldrene dine er bekymret?

Endret av ggree
Lenke til kommentar

I den andre tråden nevnte du at du kunne akseptere å bli innlagt grunnet kuttingen. Det er på tide at du innser at du har et problem. Kuttingen har utviklet stemmer i hodet ditt. Tenk på hva som kunne vært utviklet om 5 år frem i tid. Du vil ikke komme noen vei før du har akseptert det faktum at du trenger hjelp. Først da vil du merke fremgang. Per dags dato benekter du alt, og du prøver iherdig å kjempe imot all hjelp. Dette vil du ikke komme noen vei med.

 

Start med å svare på dette spørsmålet: Hvorfor er du innlagt? Du forstår vel at foreldrene dine er bekymret?

 

Jeg liker kutting. Det er jeg som bestemmer. Det er min kropp. Jeg trenger ikke hjelp for det. Sorry hvis jeg trigger noen.

 

Ja, psykiatrien er noe dritt som ikke ønsker deg død... ... ....

 

De er dritt fordi de ikke forstår at jeg IKKE vil dø . .

Endret av Misamisa
Lenke til kommentar

Jeg liker kutting. Det er jeg som bestemmer. Det er min kropp. Jeg trenger ikke hjelp for det. Sorry hvis jeg trigger noen.

 

 

 

De er dritt fordi de ikke forstår at jeg IKKE vil dø . .

 

Jeg trodde jeg endelig klarte å slutte. For fikk hjelp som gjorde at jeg klarte å la hver å kutte meg i sirka nesten en uke, men nå bare sprakk jeg.. hvorfor er det så vanskelig? :/ skjønner godt hvordan de som røyker og bruker narkotika har det, man blir helt avhengig.

Hvordan klarte du å slutte med selvskading? trenger råd.

 

Først ber du om hjelp, og nå vil du ikke ha hjelp. Hør på hva jeg sier.. Ta imot hjelpen mens den er der!

Lenke til kommentar

Jeg liker kutting. Det er jeg som bestemmer. Det er min kropp. Jeg trenger ikke hjelp for det. Sorry hvis jeg trigger noen.

 

Tror du kanskje kuttingen kan ha en sammenheng med stemmene i hodet? Ikke nødvendigvis en sammenheng med den fysiske kuttingen, men det psykiske som ligger bak kuttingen. Du har tidligere nevnt at du kutter deg fordi du opplever en psykisk smerte. Det er ikke bra å gå rundt med smerter inni seg. Nå har det også dukket opp stemmer og du har startet å se ting.

 

Hva ligger egentlig bak uttalelsen:

Jeg driter i de døde.

 

Du har også nevnt at kuttingen har blitt en avhengig handling - en tvangshandling. Du må ikke la denne avhengigheten styre livet ditt.

Lenke til kommentar

Jeg liker kutting. Det er jeg som bestemmer. Det er min kropp. Jeg trenger ikke hjelp for det. Sorry hvis jeg trigger noen.

 

 

 

De er dritt fordi de ikke forstår at jeg IKKE vil dø . .

 

Ifølge kontrakten (fødselsattesten) dine foreldre underskrev så tilhører du en stat, jeg går utifra den norske stat. Så det er ikke helt riktig at det er din kropp og at du kan gjøre hva du vil med den.

 

Uansett, har du vurdert å spørre etter en bibel og bli kristen? Hva tror du skjer dersom du blir sterkt religiøs?

Jeg vil tro det er mindre sjanse for at du får en diagnose dersom du er religiøs istedenfor overtroisk, og det beste er jo om du blir frisk :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ved å vise fram at du bedriver selvskading forteller veldig mye om deg selv. Selv om det trolig 'frigjør' endorfiner, er det mye mer foretrukket å trene. Det er sosialt akseptert(!) og blir følgelig ikke ansett som et emosjonelt, ustabilt barn. Det er akkurat dette du signaliserer med selvskading, og det er kanskje akkurat derfor du er tvangsinnlagt...?

 

Jeg sier ikke at du skal deg normalt, men det du gjør er jo ganske normalt, ikke sant?

Lenke til kommentar

Jeg har ikke sett noen av dine tidligere innlegg eller tråder, men jeg ønsker alikevel å si hva jeg tenker om denne saken utifra hva jeg ser du skriver i denne tråden.

 

At en person i det hele tatt ønsker å skade seg selv, er ett tegn på at noe er galt. Da bør man finne kilden til problemene sine, og gjøre alt for å ordne opp i de problemene. Jeg vet ingenting om din historie, men jeg går ut ifra at det er en grunn til at du velger å skade deg selv.

 

Når det gjelder stemmer i hode, så har jeg overhode ingen erfaring eller vært borte i noen andre som har det slik. Men det er IKKE noe som er normalt, og bare det i seg selv burde være en god nok forklaring til hvorfor folk er bekymret for deg, og antageligvis har valgt å tvangsinnlegge deg.

 

Om du selv ikke føler at det er noe som helst galt med deg, og du er helt frisk, så er det bare ennå større tegn på at det er noe galt. Prøv å ta ting helt med ro, tenk over hele livet ditt fra du var liten, og prøv å finn ut hva som er grunnen til at ting har blitt som de har blitt. Det er godt mulig du bare har noen stemmer i hode ditt som styrer hele greia, og at du ikke har opplevd noe vondt i oppveksten f.eks, men det er alikevel noe som kan jobbes med, og du trenger hjelp.

 

Uansett hva du tenker og føler akkurat nå, prøv å tenk deg om flere ganger og se for deg hvordan du vil at ditt liv skal fortsette. Alle mennesker har rett til å leve ett lykkelig liv, og jeg er sikker på at det er mange mennesker som bryr seg om deg og vil at du skal ha det bra! :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror det første du bør spørre deg selv om er hvorfor du driver på med selvskading. Når du gjør sånne ting er det klart at folk blir bekymret for ditt velgående. Og de har dermed all rett til å tvangsinnlegge deg.

 

Så plis svar meg på dette: hvorfor kutter du deg selv opp?

 

Noen ganger sier stemmene jeg skal kutte , andre ganger vil jeg selv. Jeg liker kutting. Det er så behagelig på en måte..det føles bare deilig. Eller det er vondt men ikke etterhvert.. da blir armen nesten bedøvet. Og så liker jeg blod da..

Lenke til kommentar

Noen ganger sier stemmene jeg skal kutte , andre ganger vil jeg selv. Jeg liker kutting. Det er så behagelig på en måte..det føles bare deilig. Eller det er vondt men ikke etterhvert.. da blir armen nesten bedøvet. Og så liker jeg blod da..

 

Tenker du dette er normal oppførsel?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Noen ganger sier stemmene jeg skal kutte , andre ganger vil jeg selv. Jeg liker kutting. Det er så behagelig på en måte..det føles bare deilig. Eller det er vondt men ikke etterhvert.. da blir armen nesten bedøvet. Og så liker jeg blod da..

 

Ingen tvinger deg til å være der du er nå.

Det er ikke tilfeldigheter eller uflaks at du er hvor du er.

 

Det har vært ditt eget valg. Du har en fullstendig fri vilje og du kan gjøre NØYAKTIG hva du vil, og du velger å sitte der inne. Anders Breivik sitter i fengsel fordi han tenkte det ville være en god ide, ingen tvang han til å gjøre det han gjorde men han bestemte det selv.

 

 

Jeg syntes du er kjempeheldig som har kontroll over ditt eget liv og fri vilje, jeg hadde nok ikke giddet å velge å bruke livet mitt inne på en anstalt men hvis du syntes det er en grei ting så er det flott at du får muligheten til det. Du er en heldiggris med alle muligheter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det kan være ting en ikke har kontroll over og ikke har bestemt selv som skaper problemer, ellers kan både lært hjelpeløshet og og institusjonalisering, effektivt fjerne det du beskriver som fri vilje. Syns logikken din blir for lettvin.

 

Det er helt urelevant, det er snakk om en taperinnstilling eller en vinnerinnstilling.

 

Du blir utsatt for en ulykke i skogen og får en tømmerstokk over beinet:

 

Innstilling 1: Jeg orker ikke å prøve å løfte vekk stokken, den er sikkert for tung til at jeg får det til. Det kan være ting jeg ikke har kontroll over og ikke har bestemt selv som skapte dette problemet. Skjebnen har gitt meg uflaks og nå kommer jeg til å dø hvis ikke noen finner meg.

 

Innstilling 2: Jeg prøver å løfte bort tømmerstokken, kanskje den ikke er så tung som den ser ut og da kan jeg finne hjelp før jeg dør.

 

 

Gjett hvilken innstilling som gir best vinnersjanser?

Endret av Pycnopodia
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Velger du selv hvilken innstilling du har?

Nei.

Du må være overbevist om at instillingen er riktig.

 

Dessuten høres taperinstillingen mer ut som depresjon.

Et mer reellt alternativ er at alternativ 1 er: Jeg sparer kreftene mine og unngår å påføre meg selv skade og håper at noen finner meg eller hører meg rope.

 

Passivitet skyldes som oftes en frykt for å gjøre tilstanden verre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...