Gå til innhold

Hjelp til valg av ny GPU


rocknrolf77

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det større forskjell mellom 7950 og 7970 enn det er mellom 670 og 680? Hvordan yter 7950 og 7970 nå i bf3 med de beste (nyeste?) driverne?

Kommer an på hvilket 7950 og hvilket 7970 du sammenligner, det er ca 10% hopp mellom 7950, 7950 Boost, 7970 og 7970 GHz alle sammen.

http://www.computerbase.de/artikel/grafikkarten/2012/test-amd-radeon-hd-7950-mit-925-mhz/3/

 

Med de nyeste driverne kan du forvente å kjøre det meste på Ultra, men du må ofre MSAA og sikkert et par andre effekter ned til High for å sikre deg 60 fps.

Lenke til kommentar

Takk for mange gode svar. Amd har jeg gitt sjansen i mange år nå, men enda får jeg ikke skikkelige Linux drivere. Da må det nesten bli nvidia. Og ikke minst har jo Steam endelig kommet :) Har ikke så veldig høye krav om å kjøre alt på fullt heller. Gameplay er det absolutt viktigste i spill for min del. Sånt sett virker jo dette http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=761147 godt nok i masse for mitt bruk egentlig. Har penger til nytt kort seinere, men ikke de ekstra pengene nå.

Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg skal også bygge meg en PC og er på komponentjakt. Jeg satt og funderte litt om jeg skulle kjøpe meg f.eks et GTX 660 TI nå til ca 2000, så kan jeg bytte det ut om en 18 måneders tid med et fremtidig kort som vil ligge på rundt 2000,- når jeg kjøper igjen (dvs omtrent til sommeren 2014). En på jobben mente at det er like greit å fleske ut for et av de nyere GTX 680 (for ca 3500-4000,-) da han mente det sannsynligvis fremdeles kommer til å være bedre enn et kort til 2000,- sommeren 2014.

 

Jeg vet at dere ikke er spåmenn, men basert på deres erfaring virker dette som et generelt fornuftig råd? Dersom det stemmer så er det jo bedre å kjøpe et heftig nå for å nyte godt av den gode grafikken "hele tiden".

 

Takker for svar... er så sjeldent jeg oppgraderer at jeg ikke har fulgt helt med de siste par år :)

Endret av Lubedal
Lenke til kommentar

Hei

 

Jeg skal også bygge meg en PC og er på komponentjakt. Jeg satt og funderte litt om jeg skulle kjøpe meg f.eks et GTX 660 TI nå til ca 2000, så kan jeg bytte det ut om en 18 måneders tid med et fremtidig kort som vil ligge på rundt 2000,- når jeg kjøper igjen (dvs omtrent til sommeren 2014). En på jobben mente at det er like greit å fleske ut for et av de nyere GTX 680 (for ca 3500-4000,-) da han mente det sannsynligvis fremdeles kommer til å være bedre enn et kort til 2000,- sommeren 2014.

 

Jeg vet at dere ikke er spåmenn, men basert på deres erfaring virker dette som et generelt fornuftig råd? Dersom det stemmer så er det jo bedre å kjøpe et heftig nå for å nyte godt av den gode grafikken "hele tiden".

 

Takker for svar... er så sjeldent jeg oppgraderer at jeg ikke har fulgt helt med de siste par år :)

Han på jobben din tar grundig feil angående 680, vil tippe det vil bli et 2000-kort uti 2013.

 

Kjøp enten 660 eller 670, 660 Ti klarer ikke helt å forsvare seg mot noen av disse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Han på jobben din tar grundig feil angående 680, vil tippe det vil bli et 2000-kort uti 2013.

Kjøp enten 660 eller 670, 660 Ti klarer ikke helt å forsvare seg mot noen av disse.

 

Alright takk for svar. Spørs om det ikke kanskje blir 670 da, så satser jeg på det holder fint for meg til Maxwell kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...