Gå til innhold

Chess vil ha Telenor-kundene


Anbefalte innlegg

Det må i så fall fremgå tydelig av avtaleteksten.

 

For hvis de setter ned hastigheten for mye, vil nett-TV begynne å hakke.

Det er en betydelig begrensning.

 

Det er opplyst om det i avtaleteksten.

 

Velges FriSURF eller kampanje FriBRUK surfer man uten at det koster noe ekstra i Norge. For å sikre at alle kunder får like tilganger og ytelser av data, er det satt en maksgrense på 5 GB for abonnementet. For kunder som bruker mer enn grenseverdien på 5 GB på mindre enn 30 dager (opplasting+nedlasting), reduseres maksimal hastighet til 200Kb/s i resten av en 30-dagersperiode.

https://www.chess.no...2&addon=fribruk

 

Det gir en begrensning på hva du kan bruke tilkoblingen til, men avtalen sier ingenting om garantert hastighet. Bare ubegrenset bruk. At man ikke kan se på Nett-TV på grunn av for lav hastighet er ikke en begrensning på datamengden, men datahastigheten. Som man altså ikke får en garantert hastighet på med avtalen. Bare en hake om at det blir redusert til 200Kb/s etter 5 GB bruk.

Endret av Kron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ser denne på siden: Flere operatører og banker vil lansere tjenesten i løpet av månedene som kommer.

 

Kanskje nettopp det som er problemet.... Slik har det stått på stedet hvil i de siste 2-3 årene.... Det står at det er flere som kommer, men det drøyer og drøyer.... Hver gang noen etterspør Bankid på mobil hos Netcom, så kommer det bare unnvikende svar.

 

Netcom hadde visst planer om å lansere det i 2012....også.....:

http://socialboards.no/netcom/topics/id=10831

 

Edit:

Ja nå sier Netcom igjen at de skal komme med Bankid mobil, og denne gang blir det i 2013.... Merkelig hvor lang tid de skal bruke...

http://socialboards.no/netcom/topics/id=158908

Endret av zannas
Lenke til kommentar

Vel jeg har chess premium å er veldig fornøyd for nå, verken ringer mye eller sender mye sms å nett surfer jeg på fra wifi så sparer en god del ved å unngå telenor som kjører minstefakturering på alle abonementene sine, det at de skriver 0 kr i måneden er litt feilreklamering når de kjører med den minstefaktureringen.

 

Det at telenor er de eneste med 4g dekning er bullshit på alle nivåer faktisk fra dekningskartet til telenor og netcom så kan du se at netcom har mest 4g utbygning atm.

Men uansett håper chess får seg litt ekstra kunder, konkurranse er alltid bra for forbrukerne.

Telenor er de eneste på markedet som tilbyr 4G til mobilen per dags dato. Så det er foreløpig ikke bullshit.

 

Nå er jeg hverken Chess eller Telenorbruker og mitt forbruk er slik at jeg ikke er aktuell til noen av abonnementene.

 

Men når Telenor bruker 4G som argument så må jeg spørre om hvor mange av deres abonnenter er det som pr. idag kan bruke deres 4G (eller er det 4G light)

 

Alle dagens abonnementer skal i teorien kunne bruke 4G. Begrensningen ligger i telefonen - det er kun et fåtall av dagens mobiler som støtter 4G.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Ser folk henger seg opp i 5GB/20GB i annonsen så står det kanskje 5GB?

Jeg bestilte og fikk dette før jul og her er kopi av minside med info om hva jeg har gjenstående:

Det jeg reagerer på er at artikkelen sier 20.000 MMS mens realiteten er 600. Uansett et veldig godt abonnement synes jeg. Det morsomme er at jeg tidligere med Chess hadde dekning i leiligheten til en kompis. Han hadde ikke dekning i leiligheten og han hadde Telenor. Like utenfor Oslo sentrum :) Så det kan jo sikkert sies at alle mobiloperatørene vil oppleves bra på sine måter. Det man også kan se på er den positive utfordrer effekten dette har. Telenor vil nok agere og senke prisene/lansere et nytt abonnement. Så alt ialt vil det bety lavere priser for de fleste. :)

 

 

Abonnement

Chess Sjakk Matt

 

Foreløpig forbruk

kr 2,96

 

Gjenstående frie SMS

20232 av 20600

 

Gjenstående frie MMS

584 av 600

 

Gjenstående fri datatrafikk

20841,96 MB av 21480 MB

 

Gjenstående frie samtaler

20555 min av 20600 min

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det har det stått i snart ett år nå...

 

 

Har forøvrig Komplett M med fri bruk av data til 199 hos Telenor. Struping på 10 GB, som er det høyeste på privatmarkedet(?), storfornøyd kunde jeg hvertfall.

 

Hæ? Snakker du om en tilleggstjeneste her eller betaler du totalt 199,-/mnd til Telenor for Komplett M + 10 GB datatrafikk? Høres rart ut da kun Komplett M koster 249,-/mnd. Vennligst utdyp.

 

Det er ikke riktig at 10 GB er det høyeste på privatmarkedet. Jeg har selv Chess SjakkMatt (199,-) + FriBruk (149) av nett (inkl. Spotify). Dvs jeg betaler 348,-/mnd for:

  • 600 SMS
  • 600 MMS
  • 600 Ringeminutter
  • Ca. 21 GB datatrafikk

Link til screenshot fra MinSide: http://vvcap.net/db/UZhErZyZdHTZORfDhiX0.htp

 

Med så stor kvote kan jeg også bruke mobilen min som et mobilt modem ved å opprette et hot-spot uansett hvor jeg måtte befinne meg. Dersom jeg skulle overgå kvoten strupes hastigheten ned til 200 KB/s, i motsetning til Telenor som struper ned til 100 KB/s.

Endret av MFleksnes
Lenke til kommentar

Hæ? Snakker du om en tilleggstjeneste her eller betaler du totalt 199,-/mnd til Telenor for Komplett M + 10 GB datatrafikk. Høres rart ut da kun Komplett M koster 249,-/mnd. Vennligst utdyp.

 

Det er ikke riktig at 10 GB er det høyeste på privatmarkedet. Jeg har selv Chess SjakkMatt (199,-) + FriBruk (149) av nett (inkl. Spotify). Dvs jeg betaler 348,-/mnd for:

  • 600 SMS
  • 600 MMS
  • 600 Ringeminutter
  • Ca. 21 GB datatrafikk

Med så stor kvote kan jeg også bruke mobilen min som et mobilt modem ved å opprette et hot-spot uansett hvor jeg måtte befinne meg. Dersom jeg skulle overgå kvoten strupes hastigheten ned til 200 KB/s, i motsetning til Telenor som struper ned til 100 KB/s.

Hemmelig tilbud + fakturafratrekk = 199,-

Er ikke strupingen på Sjakk Matt på 5 GB?

Lenke til kommentar

 

 

Hæ? Snakker du om en tilleggstjeneste her eller betaler du totalt 199,-/mnd til Telenor for Komplett M + 10 GB datatrafikk? Høres rart ut da kun Komplett M koster 249,-/mnd. Vennligst utdyp.

 

Det er ikke riktig at 10 GB er det høyeste på privatmarkedet. Jeg har selv Chess SjakkMatt (199,-) + FriBruk (149) av nett (inkl. Spotify). Dvs jeg betaler 348,-/mnd for:

  • 600 SMS
  • 600 MMS
  • 600 Ringeminutter
  • Ca. 21 GB datatrafikk

Link til screenshot fra MinSide: http://vvcap.net/db/UZhErZyZdHTZORfDhiX0.htp

 

Med så stor kvote kan jeg også bruke mobilen min som et mobilt modem ved å opprette et hot-spot uansett hvor jeg måtte befinne meg. Dersom jeg skulle overgå kvoten strupes hastigheten ned til 200 KB/s, i motsetning til Telenor som struper ned til 100 KB/s.

 

Jeg har samme som deg, og Chess struper på 5GB. Og ja, de tallene på "din side" er helt på bærtur:p. Jeg bruker ca 16 dager på å bruke 5gb, så da er resten av måneden i 200kb/s limp mode...

Lenke til kommentar

 

 

Altså ikke noe som alle kan få sånn helt uten videre? :p

 

Ifølge abonnementsbetingelsene, jo. Men ifølge denne artikkelen og MinSide, nei. Så det kan virke som om betingelsene ikke er helt oppdatert da Chess er fult klar over at alle med FriBruk har ca 21 GB tilgjengelig.

 

Igjen, jeg har Chess, og har testet før og etter 5GB, det strupes så det holder. Skjønner ikke hvor de 21GB som vises på din side kommer fra, for de struper lenge før den er tom.

Lenke til kommentar

NetCom, om 4G-dekning:

Når utbyggingen er ferdig skal 95 prosent av befolkningen ha tilgang til moderne 3G, mens 90 prosent skal ha tilgang til superteknologien 4G.

NetCom mener at de vil ha nådd dette målet i 2013.

 

Telenor om 4G-dekning:

I år får 1 av 3 4G-dekning og i 2015 vil dette tallet stige til

9 av 10. I tillegg har vårt 3G-nett høy prioritert og vil dekke

95 % av Norges befolkning.

 

 

Mye av det samme, altså. Men om jeg tolker dette riktig, har NetCom en ledelse på 2 år.

Jeg holder meg til NetCom fordi de leder 4G-løpet, og jeg har en hytte der det ikke er 3G enda.

Den operatøren som først redder meg fra dårlig nettverkshastighet, vil altså være NetCom, såvidt jeg har forstått.

 

 

NetCom skriver en oppdatering ca. hver måned om hvilke basestasjoner de har oppgradert.

Jeg venter spent på å finne fjellgården min på den lista, men det området har lav prioritet. :-(

 

https://netcom.no/dekning/dekningsnytt

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Har binding til Telenor, ellers hadde vel jeg også kastet meg på vogna. Er dog databruken som koster mest, og den avlaster forøvrig sms og mms mye i forhold til før. Så er da egentlig fri databruk som frister mest.Skal nevnes at jeg har behov for Telenor sin dekning da jeg er ofte på plasser som Chess faktisk ikke leverer god nok dekning.

 

Chess leverer ikke dekning i det hele tatt. De er en "sopp" som ikke klarer seg uten selskap som Netcom, Telenor, Mobil Norway etc. Fordelen med dem er at de presser priser. Men stå på egne bein er de ikke i stand til.

 

Man vil aldri oppleve at et selskap som Telenor vil bli prisledende så lenge den norske stat står som hovedaksjonær. Hadde de senket prisene betraktelig ville det blitt ramaskrik. Så enn så lenge får de klare seg med sure omtaler på diverse fora. De har fortsatt til salt i grøten uansett. Men det hadde vært gøy å se hva som hadde skjedd med dem hvis staten hadde solgt seg ut av selskapet?

Endret av Balder1962
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og Talkmore er eid av Telenor, men holder likevel en brøkdel av prisen...

 

Billigere ja, men en brøkdel?

 

Felles for alle er at de struper datatrafikken etter så og så mange MB nedlasting. Tror vi vil se store forandringer på datapriser og mengder etter hvert som 4G blir mer utbredt blant brukerne.

 

Selv kjøpte jeg meg ny tlf(Nokia Lumia 920) hos djuice nettopp. Betaler med all 1 M web kr 399 i måneden med bindingstid 1 år. Kr 699 for selve telefonen. Totalt for et år kr 5487. Dette ble rimeligst for meg siden jeg hadde behov for ny telefon og samtidig ikke trenger de store mengder med data siden jeg stort sett befinner meg i områder med trådløs dekning.

Men selvfølgelig er det andre med forskjellige behov og jeg er sikker på at det etter hvert vil tvinge seg frem løsninger med mye større mengder data nedlasting tilgjengelig til en billigere pris.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...