Gå til innhold

Skravletråd for Fujifilm X100 brukere!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du har bestilt deg solblender ås vær obs på at du da vil se denne gjennom søkeren innenfor "rammen". har ikke noe betydning det sån sett, men jeg synes det er irriterende og ha en stor blank solblender i veien når jeg skal komponere bildet via søker.

 

Dog synes den naturlighvis ikke når du aktiverer den elektroniske søkeren.

 

Nja... Not this time.

 

Min X100s skal være en blanding av sølv, sort og rød... helt fabolous!

Smak og behag :)

Lenke til kommentar

Flere norske nettbutikker forventer X100s om 16 dager, kan det være tilfelle når B&H og Adorama forventer den iløpet av mars måned?

 

snakka med en kar på en av de større (nett og butikk). Vedk mente tidsangivelsen 28.feb var veldig optimistisk. Hadde visstnok fått inn ett kamera til å teste ut, uten at det sier meg noe som helst om hvor lang tid det da tar før en kan forvente tilgjengelig for salg

Lenke til kommentar

Jeg gleder meg til jeg får min. Spennende å se om det er noe jeg liker. Zack hadde/har X100, den brukte han som hverdagskamera (i jobb bruk han MF).

Tester ut en X-E1 nå og den har en utrolig nydelig sensor. Så der har dere noe å glede dere til

 

Btw; sitter å spiser falaffel eller noe på hotellet i Antalya. Frokost og middag er med i prisen :)

Godt å komme fra 10 kalde i Oslo til kveldstemperatur på +12 her nede.

-13 her nå :(

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Samme her. 12/2 var et meget godt objektiv, men altfor vid til hverdagsbruk. Jeg brukte den kun til sjølandskap og ofte med ND400 filter etc. Til det var den genial, med f/2 får man fokusert og justert komposisjon veldig enkelt med tykke 9 stoppsfilter.

 

Jeg sitter fortsatt å funderer på om jeg skal selge alt og kun bruke X100s i JPG filmsim bracketing og droppe alt av RAW behandling og ditto programvare. Har LR3, LR4, Nik Software, OneOne Suite7, to iMac'er blablabla og masse mer. Bruker kun LR4, men iPhoto og en Macbook Air hadde holdt i massvis.

Endret av kelux
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...