Gå til innhold

Skravletråd for Fujifilm X100 brukere!


Anbefalte innlegg

...så kjøp i vei du...:-)

Takk!

 

Done!

 

Brun skinnveske og alu tommelfingergrep på vei as we speek :wee: Må ha stylen klar til nasjonale begivenheter...

 

Faktisk så hadde jeg noe krimskrams liggende fra den gang gang 35mm var en rull med film og ikke en sensor-størrelse. Fjernutløsere med wire og luft som jeg kjøpte på -80-tallet en gang, filter og slikt. Kommer sikkert ikke til å bruke dem, men nostalgia kom krypende ;) . Må se om jeg finner noen adaptere til filterene...

Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Da var helgen reddet:

15713928250_f3e1f022d5_z.jpg

 

:fun:

 

Flere som har kjøpt? Førsteinntrykket er veldig bra!

 

- autofokus føles raskere og mer treffsikker i forhold til X100S - mer som X-T1

- knappene føles bedre i bruk

- endelig et ordentlig tommelhjul

- flott å kunne programmere flere av knappene selv

- fokusringen er mye mykere å vri på

- endelig tredjedels trinn på blenderringen

- skjermen er skarpere og finere kontra X100S

- EVF føles mer som EVF på X-T1 - nesten ikke noe lagg

- electronic rangefinder gjør at man ser om bildet er i fokus selv i OFV'en

- grepet er bittelitt større og bedre å holde i

 

Har ikke fått testet kameraet så veldig mye enda, men så langt virker det som en flott oppgradering av forgjengeren. Blir vel ut og teste mer i morgen tenker jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var helgen reddet:

15713928250_f3e1f022d5_z.jpg

 

:fun:

 

Flere som har kjøpt? Førsteinntrykket er veldig bra!

 

- autofokus føles raskere og mer treffsikker i forhold til X100S - mer som X-T1

- knappene føles bedre i bruk

- endelig et ordentlig tommelhjul

- flott å kunne programmere flere av knappene selv

- fokusringen er mye mykere å vri på

- endelig tredjedels trinn på blenderringen

- skjermen er skarpere og finere kontra X100S

- EVF føles mer som EVF på X-T1 - nesten ikke noe lagg

- electronic rangefinder gjør at man ser om bildet er i fokus selv i OFV'en

- grepet er bittelitt større og bedre å holde i

 

Har ikke fått testet kameraet så veldig mye enda, men så langt virker det som en flott oppgradering av forgjengeren. Blir vel ut og teste mer i morgen tenker jeg :)

Endret av bgdurango
Lenke til kommentar

 

Da var helgen reddet:

15713928250_f3e1f022d5_z.jpg

 

:fun:

 

Flere som har kjøpt? Førsteinntrykket er veldig bra!

 

- autofokus føles raskere og mer treffsikker i forhold til X100S - mer som X-T1

- knappene føles bedre i bruk

- endelig et ordentlig tommelhjul

- flott å kunne programmere flere av knappene selv

- fokusringen er mye mykere å vri på

- endelig tredjedels trinn på blenderringen

- skjermen er skarpere og finere kontra X100S

- EVF føles mer som EVF på X-T1 - nesten ikke noe lagg

- electronic rangefinder gjør at man ser om bildet er i fokus selv i OFV'en

- grepet er bittelitt større og bedre å holde i

 

Har ikke fått testet kameraet så veldig mye enda, men så langt virker det som en flott oppgradering av forgjengeren. Blir vel ut og teste mer i morgen tenker jeg :)

 

 

 

Jeg kjøpte det på fotovideo, ser at de har fått det inn andre steder også :)

Og ja, kjøpte også begge converterne til 50% der.. fantastisk tilbud!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Da var helgen reddet:

15713928250_f3e1f022d5_z.jpg

 

:fun:

 

Flere som har kjøpt? Førsteinntrykket er veldig bra!

 

- autofokus føles raskere og mer treffsikker i forhold til X100S - mer som X-T1

- knappene føles bedre i bruk

- endelig et ordentlig tommelhjul

- flott å kunne programmere flere av knappene selv

- fokusringen er mye mykere å vri på

- endelig tredjedels trinn på blenderringen

- skjermen er skarpere og finere kontra X100S

- EVF føles mer som EVF på X-T1 - nesten ikke noe lagg

- electronic rangefinder gjør at man ser om bildet er i fokus selv i OFV'en

- grepet er bittelitt større og bedre å holde i

 

Har ikke fått testet kameraet så veldig mye enda, men så langt virker det som en flott oppgradering av forgjengeren. Blir vel ut og teste mer i morgen tenker jeg :)

 

 

 

Jeg kjøpte det på fotovideo, ser at de har fått det inn andre steder også :)

Og ja, kjøpte også begge converterne til 50% der.. fantastisk tilbud!

 

Da ble det et X100T på meg også. Greide ikke motstå fristelsen :)

Lenke til kommentar

Har ikke fått det ennå men valgte sort/sølv som jeg hadde på X100s :) Gleder meg til å se om det forsvarer mellomlegget...heheh.

 

Aah.. skjønner, men da har du noe godt i vente da ;) I mine øyne er x100t verdt mellomlegget, i alle fall om man får solgt sin x100s til en ok pris.

 

Sølv er vel egentlig den peneste utgaven, men valgte svart denne gangen jeg. Har hatt begge forgjengerne i sølv, så tenkte det var greit med litt forandring. Liker også at x100t i svart er enda mer diskret. :ninja:

 

Noen bilder jeg har tatt med kameraet:

15921739862_49dc7c5c33_z.jpg

 

15920428051_272c72e7bd_z.jpg

 

15736649837_dce8802c69_z.jpg

 

15922382485_04657db425_z.jpg

Lenke til kommentar

Takk for veldig hyggelig ord, bgdurango :) Du får kose deg med kameraet ditt når du får det - meld gjerne tilbake hva du synes.

 

For meg personlig er det få kameraer som inspirerer så mye til å gå ut og fotografere som kameraene i Fujifilms X-serie, og av disse, så er det nok X100/s/t som inspirerer aller mest :)

Endret av jgranseth
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg hadde en X100 da denne kom. Bildekvaliteten var super, og jeg elsket følelsen av å bruke kameraet, men jeg klarte aldri å vende meg til begrensningen i brennvidden, som var for vid til å være den eneste brennvidden for meg. Autofokus var også irriterende treg.

 

Jeg forstår at det i mellomtiden har kommet adaptere som kan gjøre brennviden videre eller trangere, og dessuten har vel autofokus blitt bedre.

 

Jeg følger ikke så mye med i kamera-verden lenger, men kan noen gi meg et sammendrag av forskjellene på X100, X100s og X100t, evt. kan peke meg til en nettside som omtaler dette?

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar

Jeg hadde en X100 da denne kom. Bildekvaliteten var super, og jeg elsket følelsen av å bruke kameraet, men jeg klarte aldri å vende meg til begrensningen i brennvidden, som var for vid til å være den eneste brennvidden for meg. Autofokus var også irriterende treg.

 

Jeg forstår at det i mellomtiden har kommet adaptere som kan gjøre brennviden videre eller trangere, og dessuten har vel autofokus blitt bedre.

 

Jeg følger ikke så mye med i kamera-verden lenger, men kan noen gi meg et sammendrag av forskjellene på X100, X100s og X100t, evt. kan peke meg til en nettside som omtaler dette?

 

På forhånd takk!

http://www.fujifilm.com/products/digital_cameras/x/

Lenke til kommentar

Jeg følger ikke så mye med i kamera-verden lenger, men kan noen gi meg et sammendrag av forskjellene på X100, X100s og X100t, evt. kan peke meg til en nettside som omtaler dette?

 

På forhånd takk!

Kort oppsummert - X100 har annen sensor enn X100s/X100T. De to nyeste modellene er også raskere i bruk og har raskere AF. Det finnes to adaptere - en for vidvinkel (28mm ekvivalent) og en for normal (50mm ekvivalent). Jeg er usikker på om det holder for ditt bruk. Det kan være greit å se på X-E2 og et lett utvalg av objektiver til den; f.eks. den kompakte 27mm-en.

Lenke til kommentar

 

Jeg følger ikke så mye med i kamera-verden lenger, men kan noen gi meg et sammendrag av forskjellene på X100, X100s og X100t, evt. kan peke meg til en nettside som omtaler dette?

 

På forhånd takk!

Kort oppsummert - X100 har annen sensor enn X100s/X100T. De to nyeste modellene er også raskere i bruk og har raskere AF. Det finnes to adaptere - en for vidvinkel (28mm ekvivalent) og en for normal (50mm ekvivalent). Jeg er usikker på om det holder for ditt bruk. Det kan være greit å se på X-E2 og et lett utvalg av objektiver til den; f.eks. den kompakte 27mm-en.

 

 

Takk. Jeg forstår ikke at ingen av leverandørene har laget et avansert kamera med fastoptikk med tilsvarende 50mm FF-brennvidde. Men mulig det ikke hadde vært nok allikevel, jeg liker å ha et makro-objektiv til blomsterfotografering, og der regner jeg med at X100-serien er lite egnet.

 

X-E2 bør jeg kanskje ta en titt på igjen, ja. Trodde dette var veldig stort sammenliknet med X100-serien, særlig med objektiv. Ser det er cashback nå, så det er kanskje et bra tidspunkt å slå til på?!

 

-Begynner å bli lei av å vente på Canon EOS M3... ;)

Lenke til kommentar

Jeg har Fujifilm X-E2 og 27mm f/2.8 pancake. Har det som regel alltid med på jobb. Det er veldig sammenlignbart med X100/S/T mtp størrelse. Bare å si ifra hvis du vil titte litt på det.

 

Har også 35mm f/1.4 som da blir en 53mm ekvivalent. Kanskje noe for deg? Det er også et ganske kompakt objektiv, men langt fra like kompakt som 27mm f/2.8.

Lenke til kommentar

Jeg har Fujifilm X-E2 og 27mm f/2.8 pancake. Har det som regel alltid med på jobb. Det er veldig sammenlignbart med X100/S/T mtp størrelse. Bare å si ifra hvis du vil titte litt på det.

 

Har også 35mm f/1.4 som da blir en 53mm ekvivalent. Kanskje noe for deg? Det er også et ganske kompakt objektiv, men langt fra like kompakt som 27mm f/2.8.

 

Takk for tilbudet. Men sånn jeg forstår prisnivået for tiden, tror jeg at jeg bør unngå å forelske meg i et nytt kamera akkurat nå. :ohmy:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...