Gå til innhold

Valve med stue-PC (PC)


Anbefalte innlegg

Selv til tross for at jeg vil kalle meg et godt steg over den gjennomsnittelige bruker, så sliter jeg med å kunne bruke Linux like bra som noe Windows-alternativ. Utbredtheten til Windows har også satt det i en spesielt egnet posisjon som i seg selv er en fordel for brukerene.

Linux har selvsagt sine fordeler, men å kalle det beint frem bedre ville jeg ikke ment. Skal ikke gå inn på detaljer, da det sikkert vil variere fra forskjellige versjoner.

 

Jeg mener selvsagt ikke at Linux er en bedre spillplattform enn Windows per dags dato, men at et åpent og fritt system av prinsipp er bedre enn et lukket og proprietært, og at plattformen Valve skisserer vil være et skritt i riktig retning. Du argumenterer for at dette skrittet ikke bør tas, siden du mener det vil føre til dårligere optimalisering for Windows-plattformen. Der tror jeg du tar feil, og jeg mener også at dersom du skulle ha rett, så er det et offer jeg synes det er positivt at man er villig til å gjøre.

 

De fleste av de formatene har sine store styrker, ikke alle har noen særlige negative sider. Flac gir bedre lyd, men krever også massive mengder oppbevaringsplass.

Om det hadde vært slik at flere formater førte til negative endringer i produksjonsprosessen til film/musikk så hadde jeg nok også vært mer skeptisk til flere formater...

 

Disse formatene har beviselig ført til distribusjonsproblemer, siden mange innholdsleverandører og programvareprodusenter ikke vil forholde seg til den. Norge har vedtatt å bruke åpne standarder til distribusjon av materiell, og det er klart dette kan føre til problemer hvis folk flest bruker utstyr med manglende støtte, Men igjen, jeg føler at disse formatene er et steg i riktig retning, og at litt ubehag i starten er verdt det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

La oss håpe at dette vil føre mer salg hos PC-fronten så utviklere setter større fokus mot dette markedet og begynner å lager mer PC-vennlige spill. Er så jævlig lei av konsollporter som ikke har et fungerende UI på en PC.. Bare tanken på PC-spill som klarer å utnytte all den kraften og mulighetene PC'en tilbyr, det hadde sett helt fantastisk ut ! :dribble:

Lenke til kommentar

Til dere som klager over at , "å nei, nå man alle spill utviklerne bruke mye mere tid på Linux utgaven slik at vi Windows folk får dårligere spill". Det er ikke nødvendigvis slik det fungerer. Det er de som lager utviklings verktøyene som må gjøre denne jobben , ikke de som bruker de. Pr dags dato tar det to tastetrykk å eksportere/bygge et spill laget i Unity til Linux/Mac/Windows.

 

Noen av dere synes at det er for mye splittelse i marked for øyeblikket. Tenk at steambox blir første konsollen som kjører på vanlig x86 arkitektur. Om den tar 10% markedsandel fra Wii/PS3/Xbox kan det bare være bra for PC spilling generelt.

 

For min del drømmer jeg om den dagen jeg ikke trenger å logge inn på Windows for å spille de nyeste spillene... Valgfrihet er alltid en fordel - spesielt når alternativene kicker ass! :w00t:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...