Gå til innhold

Valve med stue-PC (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei og nei, og enda en NEI. Jeg har allerede en konsoll, og en gaming PC. Jeg trenger ikke en PC til, som 'bare' kan brukes til gaming. Lag heller bedre PC spill, istedenfor kreve at jeg kjøper en PC med begrenset bruksområdet.. Og denne tilpassede OSet kan sikkert lastes ned, og kjøres på en vanlig PC..

 

Er det noen som krever noe? Ser på dette som noe positivt, noe som på sikt kan erstatte proprietære konsoller der hardware-eieren finner på masse tull.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei og nei, og enda en NEI. Jeg har allerede en konsoll, og en gaming PC. Jeg trenger ikke en PC til, som 'bare' kan brukes til gaming. Lag heller bedre PC spill, istedenfor kreve at jeg kjøper en PC med begrenset bruksområdet.. Og denne tilpassede OSet kan sikkert lastes ned, og kjøres på en vanlig PC..

Så konklusjonen virker å være at du høyst sannsynlig ikke trenger å kjøpe noe mer? Du har det du trenger. Andre igjen kan nå kjøpe en høyst sannsynlig vesentlig billigere maskin for pc spill i stua.

 

edit. leif.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
Problemet med en linux box er at du kun kan kjøre de spillene som er kompilert for linux om du da ikke kjører en windows virtuel maskin på den. I sistnevnte tilfelle kunne du like godt kjørt en windows maskin. i førstnevnte blir det for få spill.Jeg gjetter at dette er en windows pc med pig picture med noen tilleg som front, spill som laster ned til denne kommer med ferdige innstillinger. Ser heller ingen stor grun til å begrense folk på den som å instalere mods osv men godt mulig den må rotes for å instalere system program vare for å holde amatører unna.
Troller du? Seriøst? "HEI, jeg er (PS4 || Xbox "720") eller Wii U for den skyld, jeg har ingen spill, men jeg er i stand til å kompilere standar-kode så om du som utvikler er interisert i å distrubere spillene dine i våres geniale system er vi mer en gjærne villige til å jobbe med deg" Har du i det heletatt tenkt på det? :wallbash:

Ja det har jeg tenkt på, selger den bra er det ikke noe problem,men det koster en god del penger å lage en port selv en såpas enkel som denne, hvorfor flokker ikke utviklerene seg over å porte spill til Wii U? Greit kostnaden her er høyere men den er her nå.

 

For to år siden hadde dette vært enklere. Dette gjelder både windows og linux versjonen. da villle konkurenten vært ps3 og xbox360

 

Fordelen med en linux versjon er lettere os, ingen lisens og lettere tilgang til hardware,

Fordelen med en windows versjon er at du har hele steam bibloteket dag en, du må legge til en auto konfig for system instillinger det er alt.

Lenke til kommentar

Så konseptet er rett og slett en helt vanlig pc med linux hvor steam starter opp automatisk og hvor man kan gjøre minimalt med endringer.

 

Tenk hvor bra spill kan optimiseres med standardisert hardware. Dessuten kan de jo selges billigere slik konsollene i dag blir. Fordelen over en konsoll er jo steam og at man trolig kan bruke den som en vanlig pc i tilegg. Jeg kjøper om den kommer ut.

Lenke til kommentar
Så konseptet er rett og slett en helt vanlig pc med linux hvor steam starter opp automatisk og hvor man kan gjøre minimalt med endringer.
Tenk hvor bra spill kan optimiseres med standardisert hardware. Dessuten kan de jo selges billigere slik konsollene i dag blir. Fordelen over en konsoll er jo steam og at man trolig kan bruke den som en vanlig pc i tilegg. Jeg kjøper om den kommer ut.

Tre problemer med å optimalisere for kraftig:

Det blir mer job og lage en port, Den vil ikke kunne brukes på andre linux systemer.

Den vil nødvendigvis ikke virke på neste generasjon som får en ny skjermkort generasjon.

Lenke til kommentar

Håper virkelig det ikke blir Linux på denne maskinen ifra Valve, en må ha tilgang til hele biblioteket til Steam for at det her skal bli skikkelig bra og det får en jo ikke om det kjøres på Linux.

 

Samt en burde ha mulighet til å kjøre spill som ikke nødvendigvis ikke finnes i Steam, om det blir totalt låst til kun Steam så vil det nok få endel til å rykke på nesa. Og er rimelig patetisk av Gabe Newell å klage på W8 når han planleger nå å lansere en maskin som så langt ser ut til å låse det helt ned til Steam...

Lenke til kommentar

Jippi! Gleder meg, venter spent på meir informasjon. Må finne ut om dette er rein "hype" eller faktisk er noe. Ein PC-Konsoll er ikkje nok, eg har lyst på nye måter å spille på (ala augmented reality, kinect osv.) På det området er det Microsoft, Sony og Nintendo som leder nå. Valve har ein god idé, men det er fare for at Microsoft planlegger det samme. Dei prøver å samle all "hardwaren" sin under ett operativsystem også, bare se på Windows 8.

Endret av Eslu
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

Tenk hvor bra spill kan optimiseres med standardisert hardware. Dessuten kan de jo selges billigere slik konsollene i dag blir. Fordelen over en konsoll er jo steam og at man trolig kan bruke den som en vanlig pc i tilegg. Jeg kjøper om den kommer ut.

 

Hvorfor skal spill bli optimalisert for standardisert HW ? Ser man for seg at utviklere skal lage spill til PC, Wii, Xbox, Playstation og ValveBox ?Spill fra Valve vil nok definitivt bli det, men hvorfor skal andre store utviklere gjøre det samme? Hvorfor ikke bare slippe standard pc versjon til den også.

Lenke til kommentar

Slik som spill til Windows i dag, altså.Tenker du i det hele tatt før fingrene treffer tastaturet?

Er det meg du komenterer? Antar det.

De fleste spill sluppet de 10 siste årene virker fint.

Ja det finne dårlig kode som bruker snarveier og udokumentert xp kall og slik som ikke virker.

 

Men de som ikke virker kommer i 90% av tilfellene av DRM som ikke funker i nyere windows, dette gjelder alle win95/98 og dos spill.

En crack som disabler DRM løser dette i de fleste spill.

 

Om du jobber rett mot hardware må hardware virke likt på neste generasjon, du kan da ikke endre GPU arketektur eller chipset stort.

Lenke til kommentar
Med mindre tanken er at spill faktisk optimaliseres FOR steam PCen.

Det er driveren som må optimaliseres mot maskinvaren, ikke API-ene som spillene bruker. Det betyr at Valve, maskinvareleverandøren og Linux-samfunnet må jobbe tett sammen og at spillprodusentene får alle samme disse optimaliseringene "gratis".

 

Derimot, om det viser seg at du kan velge mellom maskinvare, eller oppgradere, så tviler jeg også på at du får noe bedre ytelse enn på en normal Windows-maskin.

Moteksempel finner i første samarbeidprosjekt mellom Valve og Nvidia. Ved å samarbeide og dele innsikt greide de raskt å få >15% høyere ytelse på Linux. Det er ganske logisk å anta at dersom Valve f.eks gjør Nvidia til offisiell leverandør av grafikkchip til Valveboxen (flertall av Valvebox) vil dette tette samarbeidet spre seg til partnere av Valve hvis motorer også vil kjøre optimalt på Nvidias driver og maskinvare.

 

http://blogs.valvesoftware.com/linux/faster-zombies/

Lenke til kommentar

Så hvorfor kommer situasjonen til å være annerledes under Linux? Som forøvrig har færre forferdelige hacks og MER stabile interne APIer?Både GPU og chipsets forandrer seg i like stor grad på Windows.

Situasjonen vil ikke endre seg under linux, det jeg komenterte var ulempen med å kode rett mot hardware.

Skrev i en anne post at ulempen med linux er at du ikke vil ha tilgangen til det eksiterende steam bibloteket.

 

Samt at du må få utviklere til å porte til enda en platform, blir det en sukess er du sikret, men om den selger trått så vil få være interesert i å porte.

 

Å lansere samtidig som de andre konsollene er litt dumt, (uavhengig av os) for to år siden ville den første next gen konsollen vært enklere å selge.

 

Hvem vet, for den sakens skyld kan det være den har en windows virtual maskin for å kjøre pc spill?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...