Gå til innhold

40 millioner har kjøpt Windows 8


Anbefalte innlegg

Godt fornøyd så langt, selv om det er litt tungvinnt i begynnelsen. For eksempel å finne ut hvordan man legger til folk på chat'en, elle søker i MS Store. Tydelig at det er mye som er tilrettelagt godt for touch, uten at det er like intuitivt for vanlig skrivebordsbruk. (Win+Q for å søke i MS Store, og over alt for øvrig)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, vet ikke om det har noe med at jeg aldri har hatt win7 pga mac, men har ikke opplevd noe galt med win8. Alt av programmer jeg har fått tak i har fungert helt perfekt, og har ikke merket noen hickups.

 

Har forstått det slik at win8 har fått mye negativ omtale, men kan ikke annet enn å begyne å tro at dette er pga oppgaver som "vanlige" folk ikke benytter seg av til daglig.

Lenke til kommentar

Jeg tror at de fleste av de som har kjøpt til nå, er folk som ikke har for vane å lese tester og brukeranmeldelser før dem kjøpte. Hadde de lest om hvor mye negativ omtale win8 har fått, så tror jeg ikke det hadde vært 40 mill uten videre

 

Jeg er ganske så overbevisst om det motsatte, alle jeg kjenner(og det er en god del) som har kjøpt Windows 8 er folk som leser forferdelig mye tester og artikler rundt alt som har med software, hardware osv, selv jobber jeg i en ren dyrket PC butikk og har solgt en hel masse Windows 8 lisenser til både dem som har lest seg opp på det og dem som ikke har.

 

Faktisk så vil jeg gå så langt som å si at de fleste som har kjøpt W8 er de som har fulgt med og de som ikke helt følger med er de mest skeptiske.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

WOW, gikk det endelig opp for Microsoft dette forholdet med tilbud (pris) vs. etterspørsel (volum).

 

De hadde vel kanskje ikke turt noe annet i disse finanskrisetider:

 

Sitat fra artikkel:

Mye av grunnen til dette er nok Microsofts kjempetilbud på oppgradering til Windows 8.

 

________________________________________________________________________

 

Hva er det man må ha for å ha oppdrader versjonen

Sjekk denne tråden for fine tips:

 

http://www.diskusjon...owtopic=1475202

Endret av G
Lenke til kommentar

Har allerede kjøpt og installert det på HTPC, og oppstartstiden er helt vanvittig, bruker omtrent like lang tid som TVen bruker på å komme på, Win7 brukte 14 sek. Liker det veldig godt, men skal innrømme at jeg bruker lite Metro apps. Bruker mye desktop, men når flere (Shoutout to Spotify, HBO etc.) følger etter Netflix m.m. så tror jeg det kan bli riktig så bra. Venter/håper på at apps som MyTVseries og MovingPictures (fra MediaPortal) skal komme som standalone apps til Win8 Metro med IMDb og thetvdb data, cover etc. Kanskje flere klarer å relatere til XBMC og Plex?

 

Vurderer også å kjøpe Win8 Pro til laptop. Betalte 119 til HTPC, og kan få det for 249,- nå til andre eldre maskiner. ;)

 

http://windows.microsoft.com/nb-NO/windows/download-shop

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vel, vet ikke om det har noe med at jeg aldri har hatt win7 pga mac, men har ikke opplevd noe galt med win8. Alt av programmer jeg har fått tak i har fungert helt perfekt, og har ikke merket noen hickups.

 

Har forstått det slik at win8 har fått mye negativ omtale, men kan ikke annet enn å begyne å tro at dette er pga oppgaver som "vanlige" folk ikke benytter seg av til daglig.

 

De fleste som omtaler seg negativt om Windows 8 har ikke prøvd å tilvenne seg til systemet. Kan enkelt summere opp det de sier til; "Windows 8 suger, det er ikke hva jeg er vandt til å bruke!!!!111!". Der er jo også de som har sterke meninger mot Windows 8 som også har noen poenger da, men det er sjeldent en ser noe til dem :/

  • Liker 2
Lenke til kommentar

De fleste som omtaler seg negativt om Windows 8 har ikke prøvd å tilvenne seg til systemet. Kan enkelt summere opp det de sier til; "Windows 8 suger, det er ikke hva jeg er vandt til å bruke!!!!111!".

Tullball og ofte er det slike tåpelige argumenter/setninger som dette man ser mot de som mener windows 8 ikke er noe poeng å oppgradere til.
Lenke til kommentar

Tullball og ofte er det slike tåpelige argumenter/setninger som dette man ser mot de som mener windows 8 ikke er noe poeng å oppgradere til.

 

Det er det jeg får ut av hva som skrives... Det som blir skrevet er "Windows 8 suger, det har ikke noe startknapp!". (Noe som er feil da startknappen fortsatt er der, bare at den ikke synes).

 

Det handler som at folk ikke er vandt til å bruke det og da tar det litt tid før man blir det. Sånn virker det andre veien også. Jeg har brukt Windows 8 i over et år nå (dog i små og varierende mengder før April). Når jeg bruker Windows 7 på venners bærbare føles det kronglete og rart med startmenyen og Aero virker helt forferdelig :S

 

De gangene jeg ser gjennom kommentarene til Windows 8 artikler rundt om på nettet er det de som støtter Windows 8 som har gode poeng og er velskrevet. De fleste av de som er imot Windows skriver bare det jeg skrev over eller "Metro sucks!", "Windows 8 will flop for sure", "I'm sticking with Windows 7" osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...