Gå til innhold

Slik har du aldri sett Skyrim (PC, PS3, X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter å ha lest denne tråden så lurer jeg på om jeg burde føle meg som en dust siden jeg faktisk liker Skyrim og har kost meg med spillet i snart 100 timer.

Null problem at du liker å spille Skyrim, problemet er når folk påstår at Skyrim er et bra spill på generelt grunnlag når det eneste som taler for spillet er størrelse på bekostning av alt annet.

 

I mine øyne foretrekker jeg heller å spille mer fokuserte spill med litt dypere gameplay framfor et spill som prøver å gjøre alt halvveis. Som også er grunnen til at jeg liker Just Cause 2, Batman:Arkham City, Far Cry 2 og Crysis mye bedre.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Dybden i Crysis' gameplay strekker seg til bruken av nanosuit sammen med bruken av våpen. Det er også mekanikker som rekyl og spread på våpnene som du kan kompensere for med strength mode.

Du har også mange flere muligheter å tilnærme deg et mål på enn i Skyrim, og så er det i det minste mer variasjon i omgivelsene.

 

Er det FPS du elsker, eller MMS du elsker? Jeg vil påstå at spill som CoD4-CoD9, BF:BC2, BF3, MoH-rebooten og så videre er vanskelige å sammenligne med Crysis og lignende spill at det er mer fornuftig å plassere disse spillene under en egen sjanger kalt Modern Military Shooter.

 

Er rekyl på våpen og evnen til å minimalisere dette virkelig verdt å nevne som en egen mekanikk? Det er jo forøvrig fult mulig å gjøre det på COD også.

 

Variasjonen du har i Crysis er jo skyt eller snik. Og snikingen er så ødelagt, at du i utgangspunktet bare har et valg, nemlig å skyte alt du ser.

 

Og til slutt vil jeg si meg veldig uenig i at det er mer variasjon i omgivelsene i Crysis. Det er jo bare jungel, jungel, jungel. I Skyrim er det derimot stor variasjon på områder som The Reach, Haafingar, The Pale, Whiterun og The Rift.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Null problem at du liker å spille Skyrim, problemet er når folk påstår at Skyrim er et bra spill på generelt grunnlag når det eneste som taler for spillet er størrelse på bekostning av alt annet.

 

I mine øyne foretrekker jeg heller å spille mer fokuserte spill med litt dypere gameplay framfor et spill som prøver å gjøre alt halvveis. Som også er grunnen til at jeg liker Just Cause 2, Batman:Arkham City, Far Cry 2 og Crysis mye bedre.

 

Du sier du liker spill med dypere gameplay, og drar opp JC2? Er du seriøs? JC2 har de meste genererte "repeat" oppdragene det går ann å ha, det er en skam i det hele tatt å antyde at de er dypere enn Skyrim..

 

Personlig kjenner jeg ikke meg igjen i hva de fleste sier her, og kan vel si meg rent enig i Skyrim sine 95% score på Gamerankings. Alle andre som vil hate får bare hate, synd for dere hvis dere ikke klarer å like dette fantastiske spillet.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke mer enn 70 til nå, men elsker spillet.

 

Drit i hva andre tenker.

 

Jepp, har vanskelig for å se for meg et rollespill som er bedre enn Skyrim. Fikk det i gave forrige jul, men er først nå jeg har fått tid til å spille det skikkelig. 12-13 timer inn og storkoser meg.

 

Edit: men takk og pris for autosavingen. Det er såpass mange merkelige bugs i spillet at selv de tilsynelatende tryggeste omgivelser kan ta livet av en. F.eks. var jeg inne i butikken til alkemisten i White-et-eller-annet. En uskyldig tur frem til desken for å prate med butikkinnehaveren førte til at jeg kom borti en vase som stod like ved desken, og den begynte å røre på seg og vibrerte mellom desken og meg og før jeg visste ordet av det lå jeg død på golvet. Selv ikke dragen jeg møtte senere ga dødelig skade så kjapt som den vasen -.-

Endret av XE800
Lenke til kommentar

Da må du se å få spilt Crysis på nytt med en skikkelig datamaskin. For ikke å nevne Crysis 2.

Det eneste som er imponerende her er oppløsningen på teksturene, ikke antall detaljer i scenene. Jeg kan som sagt se polygoner i alle bildene her, det i seg selv ødelegger veldig mye.

Ja det er det samme som jeg umiddelbart oppdaget, veldig lav polycount og stygge overganger, dårlige vanneffekter og flammer, og lite imponerende shadere. Jeg fikk også et inntrykk av at de høyoppløste teksturene har stor grad av detail maps basert på støy. Det er mange som lager "høyoppløste" teksturer på den måten, der de f.eks. oppskalderer en 512²-tekstur og legger på et 2048² coherent noise map, og mange blir lurt av denne typen illusjoner.

 

Det som jeg synes er mest imponerende er hvor krevende spillet er med tanke på grafikknivået.

Endret av efikkan
Lenke til kommentar

Det ser pent ut, inntil man ser at antall polygoner er fortsatt på Oblivion-nivå, fysikken ikke fungerer, og når man innser at spillet er elendig gameplaymessig er det ikke stor grunn til å anbefale dette over Crysis.

 

Det eneste Bethesda har klart her er å lage et spill som ikke er totalt låst for mods, spillmotoren er mest sannsynlig en diger clusterfuck.

Og nei, det ser ikke pent ut, det trenger 10 ganger så mange polygoner (plassert riktig) for å gjøre dette pent.

 

Om dette er spillgrafikken vi får i 2025 er fremtiden mørk, jeg håper virkelig ikke at vi har synlige polygoner så langt frem i tid.

 

Med tanke på at spillindustrien er sterkt knyttet til halvlederindustrien, og hastigheten denne beveger seg i, ja.

 

Det finnes ingen spill i denne skalaen som har like bra grafikk som Skyrim. Det kan ikke sammenlignes med Crysis fordi det opererer med lukkede områder og ikke en åpen verden. En annen ting er alt som foregår i bakgrunnen i TES spillene. Factions, quests, kompanjonger, osv. eksisterer jo ikke i Crysis.

 

Til syvende og sist er antall polygoner uinteressant. Jeg liker Crysis, men har mer moro med Skyrim.

Lenke til kommentar

Hva faen skal man med mods når man nesten ikke kan endre på gameplayet,

De har jo stengt alt, eneste jeg har fått ut av skyrim mods er grafikken og nakne damer i store slott,

 

Hva skjedde med de kule gameplay moddene. de tør vel ikke gjøre det lett sån at de selv kan bruke de 5 folkene som får 50000 kr i måneden for og lage Vampyrer.

 

Trur ikke de har lært en dritt fra game jam, jeg trur rett og slett de store bedriftene har begynt og bli lat. de har alt for mye sikkerhet og nå er det nesten som de ikke kan miste penger lenger.

Endret av Realzi
Lenke til kommentar

Hva faen skal man med mods når man nesten ikke kan endre på gameplayet,

De har jo stengt alt, eneste jeg har fått ut av skyrim mods er grafikken og nakne damer i store slott,

 

Det finnes en god del mods som i større eller mindre grad forandrer gameplay. Det finnes svært få mods som totalt forandrer gameplay fordi gamneplayet er såpass tett knyttet opp mot kildekoden og denne har ikke modderne tilgang til å forandre på. Derimot finnes det flere kamp mods som forandrer hvordan kamp med forskjellige våpen føles og fungerer, du har mods som forandrer AI'en på fiender, mods som forandrer AI på dyr og mods som totalt omgjør hele perk systemet. Det finnes mods som forandrer hvordan økonomien fungerer, slik at enkelte steder har bedre priser på enkelte ting osv.

 

Hva skjedde med de kule gameplay moddene. de tør vel ikke gjøre det lett sån at de selv kan bruke de 5 folkene som får 50000 kr i måneden for og lage Vampyrer.

 

Hvilke kule gameplay mods er det du referer til? Vanskelig å se hva som er kult da dette er opp til øyet som ser. ;)

Endret av Squeekie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...