Gå til innhold

vurderer kjøp av ny spill-pc, trenger tips?


Anbefalte innlegg

sitter og lurer litt på om noe av pengene fra stipendet som kommer i januar kanskje skal investeres i en ny spill-pc.

 

det jeg trenger er

 

skjerm (grei responstid, og brukbar skarphet/fargegjengivelse i spill. aller helst en størrelse på ca 21-24")

 

kabinett med all innmat.

 

mus og tastatur fikser jeg siden, har noe liggende som kan brukes som en mellomløsning (prøver å holde budsjettet så lavt som mulig).

 

kunne tenke meg en setup som tillater spilling av f.eks battlefield 3, og ser aller helst at spillet kan kjøres på ultra med grei fps (35-40+)

 

jeg er ikke helt hundre prosent sikker på hva jeg bør kjøpe pr dags dato, som gir mest for pengene, f.eks kampanjetilbud og lignende kan jo være utgått innen jeg faktisk får råd til å kjøpe/bestille alt jeg trenger.. men

ville bare høre med forumfolket om dere kan komme med noen vettuge innspill og forslag til meg :)

 

hovedsaklig vurderer jeg kjøp av pc til bildebehandling samt gaming (bf3 og evt 4 når den tiden kommer).

 

har bf3 på ps3, men jeg _hater_ etterslepet på kontrollen, og i det hele tatt fraværet av mus og tastatur. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

takk for forslag :)

 

har faktisk vurdert benq, men kanskje noe over mitt budsjett (beklager at jeg glemte å legge ved det).

ettersom jeg er en student så har jeg nok ikke all verden å rutte med.

men i januar utbetales det mer enn ellers, og da øyner jeg et lite vindu i budsjettet, slik at

jeg kan ta med råd til en noenlunde brukbar pc.

 

budsjettet mitt, slik jeg ser det pr dags dato vil være på rundt 10000, pluss minus en rikslapp.

og da har jeg tiltenkt at alt skal være inkludert, t.o.m skjerm. er ikke nødvendigvis ute etter noe råskinn sådan, men skjermen bør være helt grei å spille med, samt noenlunde OK i bruk i forbindelse med

bildebehandling. vet at det er TN som hovedsaklig anbefales for spilling, og er ikke så nøye på om det ikke er IPS, så lenge skjermen er helt grei når det kommer til spilling.

 

er vant med å sitte på en imac 21" og spille diablo 3, thats it.. ;)

Lenke til kommentar

skal du bygge selv?

hvis ikke så kan du ta en titt her

den er kanskje litt på grensen av budsjettet.

et billigere og mindre bra alternativ er denne

 

Edit:

Følger visstnok med dugelig mus og tastatur til disse pcene (sidewinder x4 og Steelseries Kana) som er verdt å ta med i betraktningen

Endret av Stagga89
  • Liker 1
Lenke til kommentar

er litt usikker på om jeg vil gå for en "ferdigpakke", eller ei. har sett på thor-produktene tidligere, men vet ikke helt om jeg er så begeistret for chassiet de bruker. og mus/tastatur har jeg allerede :)

 

gikk på dustin.no og lekte meg litt med et oppsett. det er fortsatt en og en halv måneds tid til

jeg skal bestille, så priser og lagerstatus kan nok variere litt, men her er det jeg kom frem til, etter å ha puslet litt på egenhånd

 

http://bildr.no/view/1324540

 

 

litt over mitt planlagte budsjett, men noe ala dette tror jeg kunne fungere bra. hva med dere?

jeg valgte en litt "påkostet" gpu (ihvertfall i mine øyne), og hovedsaklig skal denne maskinen

legge mest vekt på battlefield 3 når det kommer til spilling. (ultra settings, med fin flyt).

kan jeg legge meg litt mer ned i pris på gpu, uten store tap på ytelsen?

 

innspill tas selvfølgelig fortsatt imot med stor takk! :)

Endret av niqen
Lenke til kommentar
Du burde ikke gå under 7970, med den skjermen

 

noen spesiell grunn? :)

 

nei, har ikke vurdert noen 3. partskjøler foreløpig. du tenker på cpu?

isåfall: har alltid kun gått for vifteløsningen som medfølger processoren,

de få gangene jeg har handlet pc i deler tidligere (i gode gamle dar')

 

er dette nødvendig? :p

Lenke til kommentar

3.parts kjøler er greit med tanke på lydnivå og eventuell overklokking.

en god en er CM212EVO. Den vil gi lavere lydnivå og hovedkortet styrer selv hastigheten på viften(PWM), noe som gjør at du får et så stille system som mulig og samtidig blir kjølingen av cpu-en ivaretatt.

 

HD7970 er vel det grafikkortet i toppklassen som gir mest for pengene

Lenke til kommentar

okay, skjønner! prisen var jo ikke akkurat skremmende høy, heller.. skal ta den til sterk vurdering :)

 

HD 7970 koster jo litt, men jeg tenker litt langsiktig, med tanke på at det sikkert kommer flere spill i nær fremtid som jeg kanskje vil vurdere å teste ut (bf4 eventuelt).

 

hvilket skjermkort ville være mitt beste valg, om gpu budsjettet mitt hadde vært på rundt 2000?

som nevnt tidligere er jeg litt opptatt av at bf3 aller helst skal kunne kjøres på full grafikk (ultra)

uten sjenerende drop i fps :)

Lenke til kommentar

MariusJS: aha.. visste ikke at prisen varierte så mye :) bør kanskje kjøpe skjermkort fra en annen forhandler enn dustin mao. (selv om dette er 7950 og ikke 7970)

stor forskjell?

 

Stagga89: ser greit ut.. AA har jeg aldri hatt stort behov for, så dette ser bra ut.

Endret av niqen
Lenke til kommentar

hehe, ja det er litt surt å se alle de gode tilbudene som florerer på nettet nå for tiden. forhåpentligvis blir det ikke så ille etter nyttår, da jeg bestiller alle delene. prisene går vel heller ned enn opp så.. ;-)

 

bare å komme med fler tips, eller forslag. har jo fortsatt litt tid på meg!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...