Gå til innhold

vurderer kjøp av ny spill-pc, trenger tips?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

virker lovende med en skjerm som klarer 3,4ms med et ips panel! :-)

man må som regel velge enten eller, og tn panel er vel stort sett mest egnet for gaming? mitt bruksområde blir vel ca 30% bildebehandling og 70% gaming :-) men gode farger og en god bildekvalitet er jo aldri å forakte!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

da har jeg sånn noenlunde kommet frem til et oppsett som skal bestilles (etter alt å dømme)

i midten av januar. kanskje jeg har litt flaks og kommer over noen kjekke tilbud på salg også, hvem vet.. :)

 

men, jeg stusser fortsatt litt på skjerm. sånn som jeg ser det, står valget mellom eizo foris fs2333 og benqxl2420t / benqxl2311t (hva skiller de sistnevnte fra hverandre)?

 

har lyst på et bilde som gjengir naturlige farger og samtidig et skarpt og fint bilde, og

da aller helst på 120hz med tanke på spilling.

 

har hørt mange lovord om foris'en, og litt blandet om benq :)

Lenke til kommentar

da har jeg sånn noenlunde kommet frem til et oppsett som skal bestilles (etter alt å dømme)

i midten av januar. kanskje jeg har litt flaks og kommer over noen kjekke tilbud på salg også, hvem vet.. :)

 

men, jeg stusser fortsatt litt på skjerm. sånn som jeg ser det, står valget mellom eizo foris fs2333 og benqxl2420t / benqxl2311t (hva skiller de sistnevnte fra hverandre)?

 

har lyst på et bilde som gjengir naturlige farger og samtidig et skarpt og fint bilde, og

da aller helst på 120hz med tanke på spilling.

 

har hørt mange lovord om foris'en, og litt blandet om benq :)

 

Benq -120hz lavere og responstid

Eizo -Bedre farger og IPS-panel

 

Du må nesten prioritere hva som veier tyngst for deg.

Lenke til kommentar

valgets kval.. nå har jeg ikke vært så priviligert at jeg har hatt muligheten til å teste noen av disse skjermene, men spørsmålet jeg stiller meg selv er: hvor merkbart er forskjellen mellom 120 hz og 60 hz.

og hvor stor forskjell vil et IPS-panel utgjøre, når det kommer til fargene.

 

benq xl2420t er en knapp tomme større enn eizo foris fs2333, og ettersom jeg er vant med en imac på 21,5" så er jeg litt på "jo større jo bedre". skal i all hovedsak bruke pc'en til gaming, for det meste.. litt bildebehandling og lignende i lightroom/photoshop på siden.

 

for alt jeg vet duger en 120 hz skjerm helt fint til bildebehandling, men jeg har liksom ikke sett forskjellene med det blotte øye, så det blir litt vanskelig å bestemme seg.

 

savner ikke størrelsene, men CRT-skjermene var geniale.. men hva gjør man vel ikke for en smalere skjerm

Lenke til kommentar

ja, det er nettopp det.. ser mange som går for benq og 120 hz, selv om selve maskinvaren de eventuelt kjøper i tillegg ikke er i nærheten av å kunne oppnå 120 fps.

selvsagt, har man hardware som kan f.eks klare 80-100 fps i et spill er det jo bare et pluss i boka om man har en 120 hz støtte i monitoren, sånn sett.

 

selv skal jeg gå for en i5 cpu, et 7970 ghz edition, 8gb minne, ssd disk osv osv.

har mine tvil til at denne hardwaren kan kjøre f.eks spill som battlefield på high / ultra settings i overkant av 60 fps stabilt (online). kanskje like greit å sikte seg inn på eizo'en ;)

Lenke til kommentar

da ser oppsettet slik ut:

  • ASUS P8Z77-V LX Z77 S-1155 ATX IVY
  • CORSAIR 16GB DDR3 XMS3 PC12800 1600MHZ
  • CORSAIR MM400 STANDARD HARD PLASTIC GAMING MOUSE MAT
  • CORSAIR TX 650W M MODULAR PSU ATX12V 2.31
  • CORSAIR VENGEANCE K60 FPS MECHANICAL GAMING KEYBOARD
  • CORSAIR VENGEANCE M60 FPS GAMING MOUSE USB
  • EIZO FORIS FS2333 23" WIDE TFT LED BLACK
  • FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R4 BLACK
  • INTEL 335 SERIES 2.5" 240GB SSD SATA/600
  • INTEL CORE I5 3570K 3.4GHZ 6MB S-1155 IVY
  • SAPPHIRE RADEON HD7970 GHZ EDITION VAPOR-X
  • SEAGATE BARRACUDA 2TB 7200RPM SATA/600 64MB

sluttprisen endte på 13500 ca. noen lapper over budsjettet, så enkelte ting vil bli kjøpt inn gradvis, fra og med midten av januar. bestemte meg for å gå for corsair på det meste, også når det gjelder mus og tastatur. hva syns dere om lista? tipper dette er mer enn greit nok for bildebehandling og fps spilling (bf3). dessuten vil jeg aller helst ha en maskin som takler nye utfordringer, som da bl.a battlefield 4, når den tiden kommer. :)

Endret av niqen
Lenke til kommentar
  • CORSAIR VENGEANCE K60 FPS MECHANICAL GAMING KEYBOARD
  • CORSAIR VENGEANCE M60 FPS GAMING MOUSE USB

Jeg regner med at du kanskje vet det, men disse to er på tilbud hos Komplett denne helgen. 40% avslag på begge to er ganske bra, så hvis du kan avse 800 kr ville jeg vurdert å kjøpe disse i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...