Gå til innhold

Trenger nye spill!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Diablo 3 er et ganske bra spill. Selv har jeg blitt litt lei da det er bare "slash n kill". Men er slik RPG er. Så du burde prøve det :)

 

WHAT?! Bare fordi D3 er slash 'n kill, så er det "slik RPG er"?

Kanskje du burde prøvd andre RPG-spill før du uttaler deg om sjangeren?

 

On topic: Er selv på leting etter bra spill, er ikke mange som føles stimulerende lengre. Men jeg har "gjenopptatt" Half-Life 2-serien da jeg ikke har prøvd Episode One og Episode Two. Fabelaktig gode spill!

Ellers er singleplayeren på Battlefield Bad Company 2 ganske kul :)

Lenke til kommentar

WHAT?! Bare fordi D3 er slash 'n kill, så er det "slik RPG er"?

Kanskje du burde prøvd andre RPG-spill før du uttaler deg om sjangeren?

 

Ta deg en chillpill gutt.

Kanskje du burde lese hva jeg mener? Jeg mener ikke at spill som World of Warcraft er slash n kill.

Bare se på Torchlight, Dungeon Siege serien og Titans Quest.

 

Men ble kanskje litt feil å si at det er slik RPG spill er. Men jeez, ingen vits å bli hysterisk.

Endret av Lami
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Men ble kanskje litt feil å si at det er slik RPG spill er. Men jeez, ingen vits å bli hysterisk.

 

Tja, Diablo 3 er et Action RPG, eller ARPG, så helt feil er det ikke å kalle det et RPG.

 

Hvordan kan du sammenligne de 2 spillene egentlig?

Enkelt, da de er i samme sjanger. I Diablo 2 ser du alt ovenfra og går rundt og dreper alt du ser, mens du samler loot, prøver å få bedre utstyr og gå opp i level. I Borderlands 2 ser du det fra førsteperson, mens du går rundt og dreper alt du ser, mens du samler loot, prøver å få bedre utstyr og går opp i level. Den eneste forskjellen er kameravinkelen.

 

Til trådstarter: Jeg synes Diablo 3 er ganske bra, men har du ikke prøvd spill i den sjangeren før kan du ta en titt på Path of Exile? Det er i samme sjanger som Diablo 3, men er helt gratis. Foreløpig er det dessverre bare i closed beta (open beta er etter planen rett rundt hjørnet), men du kan kjøpe betakey for ti dollar om du vil fra hjemmesiden. (http://www.pathofexile.com/)

Lenke til kommentar

 

 

mass effect serien er bra selv med en svak slutt.

Slutten er ikke svak. Shepard var indoktrinert og hadde da illusjoner om et eget valg.

 

Hva har kameravinkelen med sjanger å gjøre?

 

Enig, The Elder Scrolls spilla har en første person synsvinkel og er RPG, Borderlands er i min mening både rpg og fps.

 

 

 

Jeg ser du har listet opp Skyrim, jeg vil da anbefale at du tar en titt på både Morrowind og Oblivion som er forgjengerne til Skyrim.

Jeg vil da samtidig anbefale: Baldur's Gate, Baldur's Gate 2, Deus Ex, Divinity Ego Draconis, Fable 3, Fable the Lost Chapters, Fallout, Fallout 2, Fallout 3, Gothic, Gothic 2, Mount & Blade, Mount & Blade: Warband, Neverwinter Nights, Neverwinter Nigths 2, PlaneScape Torment, S.T.A.L.K.E.R Clear Sky. Risen, Star Wars: Knights of the Old Republic, Star Wars: Knights of the old Republic 2.

 

Spilte du BF3 enspiller eller flerspiller?

 

Av enspiller FPS spill så vil jeg anbefale:

Crysis, Crysis 2, Dishonored, Ghost Recon, Half Life 2, MechWarrior Online, Rainbow Six 3: Raven Shield, Splinter Cell, Thief spillene.

 

Av flerspller FPS spill anbefaler jeg:

Counter Strike Source, Left 4 Dead, Left 4 Dead 2 (coop), Team Fortress 2.

 

Jeg regner med at AC står for Assassin's Creed? Har du spillt alle spilla i serien? Hvis ikke så anbefaler jeg deg å spille:

Assassin's Creed, Assassin's Creed II, Assassin's Creed: Brotherhood, Assassin's Creed III

 

Av spill liknende GTA IV så har du:

Grand Theft Auto 3, Grand Theft Auto: San Andreasa, Grand Theft Auto: Vice City, Saints Row the Third, Sleeping Dogs.

 

Hvis du liker eventyrspill så vil jeg anbefale at du tar en titt på;

Broken Sword, Broken Sword 2, Den Lengste Reisen, Drømmefall, Sam & Max: Season 1, Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast, Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy, Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith, Star Wars The Force Unleased 2, Star Wars: The Force Unleashed, The Walking Dead

 

Av strategispill så har vi:

Age of Empires, Age of Empires 2, Battleforge, Civilization IV, Civilization V, Command & Conquer spillene, Empire Earth, Medival Total War, Rome Total War, Starcraft 2, Starcraft, Stronghold spillene, Warcraft 3 med tillegspakker.

 

Å trimme hjernen er alltid kjekt, så da vil jeg anbefale disse spillene:

Cogs, Frozen Synapse, Kerbal Space Program. Crayon Physics Deluxe, Portal, Portal 2 (og coop), World of Goo.

 

Å sitte med hjertet i halsen er også ganske morsomt, eller? Med disse spillene er sterke angstdempende medisiner anbefalt:

Amnesia: The Dark Descent, Penumbra Black Plague, Penumbra Overture, Penumbra Reqiuem. Noen "snillere" spill er, Dead Space, F.E.A.R, F.E.A.R 2, F.E.A.R 3, Prey.

 

Diablo 3 er absolutt å anbafele, andre liknende spill er;

Borderlands, Dead Island, Diablo, Diablo 2, Dungeon Defenders, Overlord, Torchlight.

 

Så over til simulator/bilspill siden du har listet opp NFS: MW 2013. De jeg vil anbefale er:

ARMA, ARMA 2, Cities in Motion, Cities XL 2012, Colin McRae Rally, Flight Simulator X, Need for Speed III: Hot Pursuit, Need for Speed Most Wanted (det første), Need for Speed Shift, Need for Speed: Hot Pursuit 2, Need for Speed: Underground, Need for Speed: Underground 2, WRC 3 (tror WRC spilla skal være til PC også), WRC II Extreme, WRC World Rally Championship.

 

Av massive flerspillerspill så har man;

DC Universe Online, Eve Online, RIFT, Star Trek Online, Star Wars the Old Republic, World of Tanks, World of Warcraft, World of Warplanes.

 

Spill liste:

 

  • Age of Empires
  • Age of Empires 2
  • Amnesia: The Dark Descent
  • ARMA
  • ARMA 2
  • Assassin's Creed
  • Assassin's Creed II
  • Assassin's Creed III
  • Assassin's Creed: Brotherhood
  • Battleforge
  • Borderlands
  • Broken Sword
  • Broken Sword 2
  • Cities in Motion
  • Cities XL 2012
  • Civilization IV
  • Civilization V
  • Cogs
  • Colin McRae Rally
  • Command & Conquer spillene
  • Counter Strike Source
  • Crysis
  • Crysis 2
  • DC Universe Online
  • Dead Island
  • Dead Space
  • Den Lengste Reisen
  • Diablo
  • Diablo 2
  • Diablo 3
  • Dishonored
  • Drømmefall
  • Dungeon Defenders
  • Empire Earth
  • Eve Online
  • F.E.A.R
  • F.E.A.R 2
  • F.E.A.R 3
  • Flight Simulator X
  • Frozen Synapse
  • Ghost Recon
  • Grand Theft Auto 3
  • Grand Theft Auto: San Andreasa
  • Grand Theft Auto: Vice City
  • Half Life 2
  • Kerbal Space Program. Crayon Physics Deluxe
  • Left 4 Dead
  • Left 4 Dead 2 (coop)
  • MechWarrior Online
  • Medival Total War
  • Morrowind
  • Need for Speed III: Hot Pursuit
  • Need for Speed Most Wanted (det første)
  • Need for Speed Shift
  • Need for Speed: Hot Pursuit 2
  • Need for Speed: Underground
  • Need for Speed: Underground 2
  • Oblivion
  • Overlord
  • Penumbra Black Plague
  • Penumbra Overture
  • Penumbra Reqiuem
  • Portal
  • Portal 2 (og coop)
  • Prey
  • Rainbow Six 3: Raven Shield
  • RIFT
  • Rome Total War
  • Saints Row the Third
  • Sam & Max: Season 1
  • Sleeping Dogs
  • Splinter Cell
  • Star Trek Online
  • Star Wars Jedi Knight II: Jedi Outcast
  • Star Wars Jedi Knight: Jedi Academy
  • Star Wars Jedi Knight: Mysteries of the Sith
  • Star Wars The Force Unleased 2
  • Star Wars the Old Republic
  • Star Wars: The Force Unleashed
  • Starcraft
  • Starcraft 2
  • Stronghold spillene
  • Team Fortress 2
  • The Walking Dead
  • Thief spillene.
  • Torchlight
  • Warcraft 3 med tillegspakker.
  • World of Goo
  • World of Tanks
  • World of Warcraft
  • World of Warplanes
  • WRC 3 (tror WRC spilla skal være til PC også)
  • WRC II Extreme
  • WRC World Rally Championship

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Baldur's Gate er et ypperlig valg, men det bør nevnes at det snart kommer i oppgradert versjon kalt Baldur's Gate: Enchanted Edition. Dette er det samme spillet med mye bedre grafikk, noen nye områder, noen nye folk du kan ha på laget osv, og blir gitt ut til PC, iPad, Mac og Android. Det kommer nå i november til de tre første plattformene, men aner ikke når det komer til Android.

 

http://baldursgate.com/

 

Når det gjelder Assassin's Creed trengte jeg personlig bare ett av dem fra AC2 og utover. Har spilt alle, inkludert AC3, men det er bare samme spill i reprise om igjen og om igjen med noen få oppdateringer fra spill til spill. Brotherhood har for eksempel hester, men ellers er det AC2 om igjen. AC3 har ny historie, ny karakter og nye områder, men ellers er det bare AC2 i reprise. Historien er heller ikke så komplisert som mange vil ha det til, så starter du rett på AC3 burde du ikke ha noe særlig problem å forstå hva som foregår. Glimrende spill for øvrig, men som sagt, alt for likt de andre til at du trenger alle sammen.

 

Edit: Glemte link til Baldur's Gate

Endret av Lykketrolling
Lenke til kommentar

OpenTTD, også finner du alltids noe godt på GOG. Eventuelt kan du sjekke ut indie-spill som FTL: Faster Than Light, And Yet It Moves, Botanicula, LIMBO, Machinarium, Super Meat Boy, VVVVVV eller World Of Goo. Myst-spillene er noen av favorittene mine, og inget av de har vært like frustrerende som Riven.

 

EDIT: Nå vet ikke jeg hvor mange år du har spilt, men hvis du ikke har testa Den Lengste Reisen, burde du teste det.

Endret av hjahre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...